Hei!

Olen parhaillaan yhdistämässä autotallia taloon.
Talo on 1970-luvun puurunkoinen talo, jonka julkisivu on meksikolaista tiiltä.

Koska talon toinen päätyseinästä tulee nyt osa autotallia, tämä ulkoseinä muuttuu sisäseinäksi ja mietinkin, mitä teen tiilen takana olevan ilmaraon kanssa (rakennuspiirustusten mukaan 30 mm ilmaväli).

Kuvassa on autotalli, joka yhdistyy tiiliverhoiltuun taloon pulpettikatolla.

Koko meksikolaistiiliseinän pääty tulee autotalliin sisälle.
Olen katsonut ja valaissut niin hyvin kuin mahdollista tiilen taakse ja mitä voin nähdä, ilmaväli ei kulje katkeamattomasti koko talon ympäri, kuten reunapelti. Näyttää siltä, että se on tiivis ulkoreunoilla (niin että jokaiselle seinälle tulee oma ilmaväli).

Jos ilmaväli olisi katkeamaton koko talon ympäri, oletan, että tiilet pitäisi irrottaa päädyistä tiivistääkseen välin saumausvaahdolla tai vastaavalla, mutta oletan, että minun tapauksessani siihen ei tarvitse puuttua?
Ehkä korkeintaan voisi ajatella laittavansa venttiilin alaosiin kumpaankin kulmaan tuuletusta varten?

Ajatuksena on asentaa ilma/ilma-lämpöpumppu, kun katto ja seinät ovat eristetyt, muovitettu ja kipsilevytetty ja pitää autotallissa, sanotaan vaikka, 18 astetta ympäri vuoden.

Bonuskysymys;

Autotallin pulpettikaton kattotuolit nousevat hieman katolle sisään ja ne ovat kiinnitettynä siellä. Epäilen vahvasti, että koko seinään, joka rajautuu asuintaloon, ei pitäisi laittaa höyrynsulkua. Onko oikein?

Kiitos vastauksesta!

Terveisin /Ola

Koska koko mexitegel-seinä on itse asiassa sisäpuolella lämmitetyssä tilassa, ehkä minun ei tarvitse edes välittää tästä?

Spontaanisti, ajattelematta erityisesti ensimmäistä kysymystäsi, ei pitäisi olla vaaraa, koska kyseessä on yksi "osasto" per seinä. Riskinä on, että saat muuten ulos lämmintä kosteaa ilmaa ilmarakoon, joka voi tiivistyä. Mahdollisesti tämä voisi olla ongelma talon nurkissa, mutta se on vähän kaukaa haettua. Missä päin maata talo sijaitsee?

Olen kiinnostunut tästä kysymyksestä, koska toivottavasti voimme jonain päivänä rakentaa samanlaisen.

mexitegel mexitegel sanoi:
Spontaanisti, miettimättä paljoakaan ensimmäistä kysymystäsi, ei pitäisi olla vaaraa, sillä jokaisella seinällä on "lokero". Riski on, että muutoin saattaa päästä lämmintä kosteaa ilmaa ilmarakoihin, jotka sitten kondensoivat. Mahdollisesti ongelma voisi olla talon nurkissa, mutta se on vähän kaukaa haettu. Missä päin maata talo sijaitsee?

Olen kiinnostunut kysymyksestä, sillä toivottavasti, joskus, voimme rakentaa samankaltaisen.
Ei, vähän samalla tavalla minäkin ajattelen. En kuitenkaan voi mennä takuuseen siitä, että jokaisella seinällä on todella yksi lokero, sillä en pääse tarpeeksi hyvin katsomaan, enkä piirustuksistanikaan käy se ilmi.
Talo sijaitsee Etelä-Hallandissa.

Kysymys on, onko järkevää tukkia ilmanvaihtoaukot alemman tiilirivin kohdalla, jos pitkäsivujen ja päädyn välillä on avointa, jotta vältyttäisiin lämpimän ja kostean ilman sisäänpääsyltä?

Biltemasta löytyy USB-tarkastuskameroita pitkällä johdolla järkevään hintaan, voisiko sellainen toimia?

mexitegel mexitegel sanoi:
Kysymys on, onko järkevää ideaa tukkia alemman muurauskerroksen ilmanvaihtoaukot, jos pitkäsivujen ja päätyjen välillä on avoin tila, jotta ei riski saada sisään lämmintä ja kosteaa ilmaa?

Biltemassa on USB-tarkastuskameroita, joissa on pitkä johto kohtuulliseen hintaan. Ehkä ne voisivat toimia?
Voin kertoa, ettei julkisivussa ole ainuttakaan ilmanvaihtoaukkoa missään :D
Mutta otan ajatuksen pienestä tarkastuskamerasta käyttöön!
En kuitenkaan tiedä, pitäisikö minun asentaa pari ilmanvaihtoritilää tiileen vain varmuuden vuoksi.

Normaalisti tuuletus tapahtuu siten, että ei ole sauma joka 4-5 kiven välillä alimmassa kerroksessa, eli ei venttiiliritilöitä. Mutta sinullakaan ei ole sellaista siis?

En usko sitä oikeastaan.
Olisin voinut mennä ulos ja tarkistaa, etten puhu palturia, mutta ulkona on pimeää kuin kissanpersiissä.

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Mikä on yleinen käsitys koskien muovittamista kohdassa, jossa kattotuolit nousevat ullakolle?
Tietenkään en muovita itse mexitegel-seinää, koska siinä on jo muovia sisäpuolella.

Oletan, että muovittaminen halutaan tehdä, jotta lämmin kostea ilma ei kondensoituisi ullakon eristeeseen?

Liitän kuvan, jossa punaisella merkitty alue;

Kuvassa on rakennuksen kattorakenteet, joiden yläosassa on punaisella merkattu alue, mikä korostaa eristystä vaativaa kohtaa.

Pumppaan taas kysymystä höyrynsulusta tuulta vastaan ja toivon, että joku osaisi kertoa, mikä on sopivinta :)

Seinäremontti: tiiliseinä ja puupalkit paljaana, lautapino nojaa seinään. Bifogar bild!

Hei, minulla on sama kysymys. Aion rakentaa autotallin mexitegel-seinää vasten. Kuitenkin siitä tulee luultavasti täysin erillinen, mutta ajattelin pitää mexitegel-seinän osana, koska muuten sen purkaminen olisi liian suuri työ. Mutta mitä pitäisi ottaa huomioon ja miten ratkaistaan ​​ilmanvaihto ja seinän kuivatusta, kun se lämpenee?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.