Hei, etsin vähän apua saadakseni lisää viimeistelyä pesuallas, jota olen hionut ja muotoillut.
Olen hionut ja veistänyt perusmuodon, mutta tarvitsen apua saadakseni aikaan viimeisen viimeistelyn.

Minulla ei ole kokemusta kivityöstä, ja tämä pesuallas on jotain, jota suunnittelen käyttäväni uudessa kylpyhuoneessani. Mutta jos se ei onnistu, en ole kovin pettynyt, tämä on yksinkertaisesti hauska projekti.

Kivinen käsin veistetty pesuallas ulkona työpenkillä, jossa on karkea pinta ja märkä sisäosa, taustalla vihreää ruohoa.
Kivitason kiillotettava pesuallas puutarhassa, asetettu työtasolle, taustalla puutarhaletku, punainen rakennus ja vihreitä kasveja.
Tältä kivi näyttää märkänä. Haluaisin säilyttää sen karkean pinnan ulkopuolella, mutta unelmassani olisi mahdollista saada sama väri kuin kun se on märkä tai kiillotettu. Olen lukenut, että on olemassa jonkinlaista vahaa tai tiivistysainetta, jota voisi ehkä käyttää? Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Etsin myös jonkinlaista hiomatyökalua saadakseni hieman paremman viimeistelyn itse kulhoon. Tällä hetkellä olen vain tasoittanut sen halvalla timanttileikkuulaikalla.

Saisinko paremman tuloksen tällaisella kiekolla? Jos en, mitä minun tulisi käyttää?
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...deller/sliprondeller/diamantslipskiva-016001/

Kaikki vinkit, jotka parantaisivat pinnan laatua, ovat arvostettuja.
Luonnonkivi, josta on muotoiltu suuntaa-antava pesuallas; pinta on hiomaton ja kuvassa näkyy myös kulmahiomakone.

Valitettavasti en ehkä voi tarjota paljon apua: Suosittelisin jonkinlaista kiillotuslevyä viimeistelyyn ja ehkä vahaa pinnalle - mutta kokeile ensin pienemmällä kivellä

Mutta kiva projekti !!

Kuinka paljon aikaa olet käyttänyt sen koveramiseen vain kulmahiomakoneella!?

/K

Hei, onko sinulla ehdotuksia kiillotuslevyistä ja wax:ista? Etsin juuri sellaisia, mutta kokeilemani tuotteet (jotka eivät ehkä olleet suoraan kivelle tarkoitettuja) eivät oikein toimineet.

Olen käyttänyt ehkä 10 tuntia tähän asti, ja paljon siitä on ollut yritystä ja erehdystä. Olen käyttänyt kulmahiomakonetta leikkujen tekemiseen, jotka sitten hakkasin esiin talttaa ja vasaraa käyttäen, kuten tässä.
Iso kivi, johon on tehty useita viiltoja, pöydällä työkalujen, kuten vasaran ja meisselin kanssa.

Nyt minulla on pian jäljellä vain ne pirulliset kohdat: porata reikä ja saada lopullinen viimeistely kuntoon! :D

• Tykkään
mexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
Katselin hetken videota, jossa samuraj (youtube) tekee kivialtaan. Siinä näyttää siltä, että hän käyttää timanttilaikkaa myös sileäksi hiomiseen. Liitän videon linkin, ehkä voit saada jonkin vinkin:

https://youtu.be/wqBjiAJV3aQ

Se on luultavasti kiillottamista asteittain hienommalla ja hienommalla timantilla, mikä on tarpeen. Suunnilleen samalla tavalla kuin graniittilevyjen, betonilattioiden jne. kanssa.

Kiitos kaikista vastauksista. Ostin tänään hienomman timanttilaikan ja katson, jos saan aikaan hyväksyttävän loppuviimeistelyn.

Tässä on kuva hanasta, joka saapui tänään. Uskon, että siitä voi tulla melko siisti, jos saan tämän onnistumaan.

Kivi-allas työpöydällä, uusi messinkinen hanasetti vieressä, taustalla puurakenteet ja työkaluja.

• Tykkään
yonna ja 4 muuta
  • Laddar…
Googla "rock polishing", joku käytti dremeliä pienellä kivellä, ehkä se toimii sinullekin, tai porakoneella jossa on lamellikiekko. Taitaa mennä muutama kiekko, mutta sehän voi olla sen arvoista, jos tulos on hyvä. ;)

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Miten olet ajatellut viemäröinnin - onko sinulla sopivan halkaisijan kivityö?

Onko materiaali vaikeasti työstettävää muuten - voin kuvitella, että se on "kiven"kova :)
/K

klaskarlsson sanoi:
Miten olet ajatellut viemäröinnin kanssa - onko sinulla kiviporaa sopivalla halkaisijalla?

Onko materiaali vaikeasti työstettävää muuten - voisin kuvitella, että se on "kivi"-kovaa :)
/K
Joo, timantti reikäsaha on ajatus, mutta yritän kuitenkin ottaa yhteyttä johonkin sopivaan firmaan, joka ehkä voisi tehdä sen puolestani, pora maksaa 400, voisi ehkä saada jonkun muun tekemään sen samalla hinnalla.

Kiven pitäisi olla sitä kovempi, mitä mustempi se on ilmeisesti, oli aika helppo työstää huipulla, missä se oli punainen, mutta tullut vaikeammaksi ja vaikeammaksi. En kuitenkaan ole kokenut, että se olisi ollut niin hankalaa kuin voisi kuvitella. Minulla on kuitenkin ollut halpoja timanttiteräkiekkoja ja yksinkertainen pieni 125 mm kulmahiomakone.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Fantastinen hieno! Mietin, voiko sen tehdä hiekkakivestä ja kestääkö se. Tämän idean kopioin suoraan =)

Mikä ihana projekti! Ajattelin heti ammattikuntaa, joka työskentelee paljon kiven kanssa, kysy joltakin gravstenar-yritykseltä, heillä pitäisi olla paljon vinkkejä. Esimerkiksi: http://www.wilastenhuggeri.se/

Näin siitä tuli lopulta joka tapauksessa

Kapea kylpyhuone, jossa on puupenkki, kivinen pesuallas ja valkoiset seinäpaneelit. Näkymä remontoidusta tilasta.

• Tykkään
Monken70 ja 4 muuta
  • Laddar…
Hienoa työtä :thumbup:

Olin suun itellinen vastaavasta kesämökkiin Thaimaassa.
Myydään siellä noin tonnilla, riippuen koosta ja mallista.

Kivinen pesuallas puupinnalla, taustalla koristeellisia laattoja.

Jos sen aikoo tuoda Suomeen, tulee siitä tosin vähän hankalaa ottaa se mukaan koneeseen kotimatkalla.... :D

//Kepsen

A
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.