Hei!

Olen kiinnostunut hankkimaan pizzauunin, joka painaa joko noin 600 kg tai 900 kg, ja pohdin, kuinka voin arvioida, mitä melko hiljattain rakennettu terassini kestää.

Onko kenelläkään samaa kokemusta?

Meillä on hieno osa terassia, jossa on hieman kattoa, ja haluaisin mielelläni laittaa sen alle, muuten olen löytänyt sopivan paikan tontilta.

Tällainen:

https://www.vedeldadstenugn.se/napoli

G grytkonst sanoi:
Haluaisin hankkia pizzauunin, joka painaa joko noin 600 kg tai 900 kg, ja mietin, kuinka voisin selvittää, mitä melko äskettäin tehty terassini kestää.
On olemassa kaksi pääasiallista tapaa
  1. Kokeile ja katso, toimiiko se
  2. Laske, kestääkö terassi kuorman
G grytkonst sanoi:
onko kukaan tehnyt samanlaista?
Todennäköisesti on. Mutta nyt on kyse sinun terassistasi... Joten se, mitä muut ovat tehneet muissa "samanlaisissa" tilanteissa, ei välttämättä merkitse mitään.
G grytkonst sanoi:
Meillä on kaunis osa terassia, jossa on vähän kattoa, ja mielelläni laittaisin sen sen alle, muuten olisin löytänyt sopivan paikan tontilta.
Se, onko sen päällä kattoa vai ei, ei luultavasti ole ratkaisevaa. Sen sijaan terassin lattia ja sen alla oleva rakenne ovat ratkaisevia tekijöitä. Jos lattia tarvitsee vahvistusta, se on tehtävä. Teoriassa se on yksinkertaista.

G grytkonst sanoi:
Tällainen: [linkki]
Tulkinani on, että päätös hankkimisesta ei ole täysin varma. Siinä tapauksessa minulla on ehdotus auttaakseni prosessissa.

Mietin, kuinka paljon tällaista uunia tullaan käyttämään. Lämmittämiseen menee varmasti jonkin aikaa. Tai oikeastaan näen suuren riskin, että sitä käytetään hyvin vähän tai jopa ei lainkaan ensimmäisen kauden jälkeen. Mutta tällainen on yksilöllistä ja vaikea sanoa mitään yleistä. Voidaan arvioida, kuinka monta pizzaa (ja muuta mitä ikinä onkaan) vuodessa tehdään. Sekä mitä pizzan kustannus on. Sitten huvikseen voi laskea, kuinka monta vuotta kestää ennen kuin päästään samaan kustannukseen kuin tilattaessa ammattilaisten tekemää pizzaa.

Tietenkin ymmärrän, että asia ei ole säästää rahaa vaan pikemminkin kysymys on kokemuksesta, tunteesta. Mutta pohdin, onko se rahan ja vaivan arvoista ja voisiko paikkaa käyttää paremmin.

Mutta jos haluaa, voi sijoittaa sen terassille. Haluammeko, on kysymys...

O O sanoi:
On kaksi pääasiallista tapaa
  1. Kokeile ja katso toimiiko se
  2. Laske, kestääkö terassi kuormituksen

Todennäköisesti on. Mutta nyt on kyse sinun terassistasi... Joten mitä muut ovat tehneet muissa "samankaltaisissa" tilanteissa, ei välttämättä merkitse mitään.

Onko katto päällä vai ei, ei todennäköisesti ole niin tärkeää. Sitä vastoin terassin lattialla ja sen alla olevalla on ratkaiseva merkitys. Jos lattia tarvitsee vahvistusta, se täytyy tehdä. Teoriassa se on yksinkertaista.
Ajattelin lähinnä, onko jollain vinkkejä tai kokemuksia samanlaisesta projektista.

O O sanoi:
Minun tulkintani on, ettei päätös hankinnasta ole 100 % selvä. Siinä tapauksessa minulla on ehdotus prosessin helpottamiseksi.

Mietin, kuinka paljon tällaista uunia oikein käytetään. Sen lämmittäminen vie varmasti hetken. Tai oikeastaan, että näen suuren riskin, että uunia käytetään erittäin vähän tai ei ollenkaan ensimmäisen kauden jälkeen. Mutta tämä on yksilöllistä ja vaikeaa sanoa yleisesti. Voidaan arvioida, kuinka monta pizzaa (ja muuta mitä se nyt onkaan) vuodessa tehdään. Sekä mikä on kustannus per pizza. Huvin vuoksi voi laskea, kuinka monta vuotta kuluu, ennen kuin ollaan ammattilaisten valmistaman pizzan hinnassa.

Ymmärrän toki, ettei kyse ole säästöstä, vaan pikemminkin kokemuksesta, tunteesta. Mutta mietin, onko se rahan ja vaivan arvoista sekä voisiko paikkaa käyttää paremmin.

Mutta jos haluaa, voi sen sijoittaa terassille. Haluaisiko sitä...
Kaiken tämän olen miettinyt. Minulla on kaasugrilli, josta pidän, mutta haluan toisinaan lisätä määrää (siksi isompi malli) ja myös leipoa leipää, jota teen erittäin usein.

Se on maapaikalle ja tulee käytettäväksi silloin, kun 1-2 tunnin lämmittäminen on osa viehätystä.

Fairlane
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta mistään vastaavasta. Eräs tuttava osti yksinkertaisemman uima-altaan lapsille ja asetti sen uudelle terassille. Täynnä vettä se painaa varmasti enemmän kuin pizzauuni (en muista tarkalleen altaan kokoa), mutta luultavasti suuremmalla alueella. Hän alkoi täyttää sitä vedellä, mutta keskeytti, kun se oli puolillaan, ja hän huomasi terassin notkuvan.

Luulen, että sinun täytyy näyttää enemmän, miten terassi on rakennettu ja kiinnitetty.

Rakenteilla oleva terassin puurunkorakenne, jossa lautoja ja keskeneräinen pohja. Sininen sähkölaitte potelo keskellä.

Så här ser det ut. Jag tänker man kanske kan sätta en plint eller terrassfot där ugnen ska sitta, men lasten kanske behövs fördelas över fler bärlinor?

O O sanoi:
Tulkkaukseni on, että päätös hankkia ei ole 100 % selvä. Siinä tapauksessa minulla on ehdotus prosessin avuksi.

Pohdin, kuinka paljon tällaista uunia tullaan käyttämään. Kestäähän sen lämmittäminen hetken. Tai oikeastaan näen ison riskin, että sitä käytetään hyvin vähän tai jopa ei lainkaan ensimmäisen kauden jälkeen. Mutta se on yksilöllistä ja vaikea sanoa mitään yleistettävää. Voit arvioida, kuinka monta pizzaa (ja muuta mitä se nyt onkin) valmistetaan vuodessa. Ja mikä on pizzan kustannus. Sitten voi huvin vuoksi laskea, kuinka monta vuotta kestää, ennen kuin kustannus on alhaisempi kuin ammattilaisen valmistaman pizzan tilaaminen.

Tietenkin ymmärrän, että tarkoitus ei ole säästää rahaa, vaan se on pikemminkin kokemus, tunne. Mutta pohdinta on, onko se rahan ja vaivan arvoista ja voisiko paikkaa käyttää paremmin.

Mutta halutessaan voi sijoittaa sen terassille. Kysymys kuuluu, haluaako...
Tällainen esine menee tietenkin huvibudjettiin. ROI:ta voi laskea lämpöpumpulle.

Mietin myös hankkimista. Nuorimman pojan pizzat voittaa jo paikallisen pizzerian hevosmitoilla. Tällainen uuni saisi italialaiset vaeltamaan aina Napolista asti.

Kuorma ei ole varmaan suuri ongelma, mutta haluat perustan, joka ei liiku, jotta uuni ei halkea. Olisin kaivanut ja tehnyt "mini-perustuksen" ohjeiden mukaan. Varmuuden vuoksi.

• Tykkään
Fairlane ja 2 muuta
  • Laddar…
T
mexitegel mexitegel sanoi:
Tällainen vehje menee tietysti huvikäyttöön. ROI:ta voi laskea lämpöpumpulle.

Minäkin harkitsen yhden hankkimista. Nuorimman pojan pizzat päihittävät jo paikallisen pizzerian heittämällä. Tällainen uuni saisi italialaiset tekemään pyhiinvaelluksen aina Napolista asti.

Lasti ei ole varmaankaan suuri ongelma, mutta haluat perustan, joka ei liiku eikä uuni halkea. Olisin varmaan kaivanut ja tehnyt "miniperustan" taiteen sääntöjen mukaan. Varmuuden vuoksi.
Uuni seisoo betonilaatalla, joka on vakaa, ja siinä on nostokorvakkeet jokaisessa kulmassa, joten perustan vakaus ei ole ongelma.

Jotta varmistetaan, ettei se vajoa tai murru, asettaisin ainakin poikittaiset tuet sääntöjen väliin ja uudet anturat sääntöjen alle, missä uuni seisoo, ja varmista, että se seisoo kahden kannattimen päällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.