Hei,
Haluan aloittaa pyytämällä anteeksi todella huonolaatuisia kuvia, on vaikeaa kuvata puolikuntoisella kännykkäkameralla juuri sen jälkeen, kun on kantanut paljon painavaa....."hortoileva klent virke" ??? :x
Minulla on vanha kellarikäytävä, jonka seinä on tehty betoniharkosta, eikä siinä ole merkkiäkään raudoituksesta. Jo pitkään osa seinästä on painunut ja irronnut, ja poistin tämän palan viikonloppuna, koska pelkään sen kaatuvan jonkun päälle... minulla on 3-vuotias poika, joka on kaikkialla, missä ei saisi olla
Osuus, jonka poistamieni on noin 2 m leveä ja 1 m korkea, ja se on tarpeen korvata. Kysymys kuuluu, miten edetä: pitäisikö muurata raudoittamalla vai raudoittaa ja valaa? Suunnitelma on tehdä terassi byasten-levyistä portaiden yhteyteen, joten tiivistän pinnan sen yläpuolella... siksi haluan tehdä tämän kunnolla, etten saa uusia painumia.
Haluan lisätä, että kuvassa näyttää siltä, että loputkin seinästä olisi halkeillut, mutta olen tutkinut, ja se on vain rappausta. Epäilen, että muurauksen aikana on tehty virheitä, jotka on sitten korjattu melko paksulla rappauksella... jopa 3 cm.
Otan mielelläni vastaan vinkkejä kuinka ratkaista tämä.
Kiitos etukäteen!
//Peter