5 226 lukukertaa ·
5 vastausta
5k lukukertaa
5 vastausta
Kattotuolien vaihto
Jäsen
· Västra Götaland
· 14 viestiä
Hei
Katon vaihdon yhteydessä huomattiin, että eristettyyn yläkerran osaan tarvittiin vaihtaa kattoristikot. Katto oli ollut paikoin vuotava ja kosteutta oli päässyt kattoristikoihin, eristeenä käytettyihin lastuihin.
En ollut itse paikan päällä, vaan sain nähdä kuvista, jotka rakentajat lähettivät minulle. Kun kävin siellä eilen katsomassa, huomasin, että he olivat käyttäneet materiaalia, jonka olimme ostaneet muuhun tarkoitukseen. Täysin ok tietysti, mutta riittääkö se todella?
Alkuperäiset kattoristikot olivat hirttä, noin 5". Nämä on korvattu tavallisilla 45*120 lankuilla, naulattu yhteen kaksi ja kaksi.
Se näyttää hieman heppoiselta... En tiedä lumivyöhykkeistä mitään, mutta kyllähän Hälsinglandiin tulee jonkin verran lunta.
Onko näin ok tehdä, vai ovatko he vain yrittäneet kiirehtiä työtä päästäkseen seuraavaan?
Kiitollinen vastauksesta.
Katon vaihdon yhteydessä huomattiin, että eristettyyn yläkerran osaan tarvittiin vaihtaa kattoristikot. Katto oli ollut paikoin vuotava ja kosteutta oli päässyt kattoristikoihin, eristeenä käytettyihin lastuihin.
En ollut itse paikan päällä, vaan sain nähdä kuvista, jotka rakentajat lähettivät minulle. Kun kävin siellä eilen katsomassa, huomasin, että he olivat käyttäneet materiaalia, jonka olimme ostaneet muuhun tarkoitukseen. Täysin ok tietysti, mutta riittääkö se todella?
Alkuperäiset kattoristikot olivat hirttä, noin 5". Nämä on korvattu tavallisilla 45*120 lankuilla, naulattu yhteen kaksi ja kaksi.
Se näyttää hieman heppoiselta... En tiedä lumivyöhykkeistä mitään, mutta kyllähän Hälsinglandiin tulee jonkin verran lunta.
Onko näin ok tehdä, vai ovatko he vain yrittäneet kiirehtiä työtä päästäkseen seuraavaan?
Kiitollinen vastauksesta.
Jäsen
· Västra Götaland
· 14 viestiä
Palaan huomenna, voin järjestää sen silloin.
Jäsen
· Västra Götaland
· 14 viestiä
Uuden laudat ovat todennäköisesti tarpeeksi paksut, mutta mielestäni sauma vanhan puun kanssa näyttää hieman heikolta. Olisin mieluiten halunnut, että sauman kummallakin puolella olisi kokonainen 45x120 pitämässä koko rakenteen kasassa, mutta tämä perustuu vain mututuntumaan.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västra Götaland
· 14 viestiä
Ei voi kuunnella liikaa mahalaukkua
Yritän tavoittaa tarkastajan/rakennusinsinöörin, joka voi tulla katsomaan. Mieluummin se kustannus kuin saada katto niskaan talvella
Yritän tavoittaa tarkastajan/rakennusinsinöörin, joka voi tulla katsomaan. Mieluummin se kustannus kuin saada katto niskaan talvella
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Byte av tak/takstolar
Tak & Vind -
Hur gör man vid stort avstånd mellan takstolar vid takbyte?
Tak & Vind -
Takbyte, höjning med takstolar?
Tak & Vind -
Byte av eternittak frågor om fibercement och nya takstolar
Tak & Vind -
Byte av takstolar inifrån, pga. fel vid uppbyggnad efter brand. Vad kan vi kräva??
Juridik