Olen ryhtynyt valamaan betonilevyä, jonka aiomme sijoittaa kylpyhuoneen komuuttiin. Olen jopa yrittänyt kahdesti, joten minulla on nyt kaksi levyä ja valitsen parhaan.
Valitettavasti molempien levyjen pinta on joko epätasainen tai "laikukas", joten pohdin nyt, miten pintaa voisi käsitellä niin, että siitä tulisi siistimpi.
Onko olemassa jotain betonin kaltaista maalia, jolla levyn voisi maalata? Ehkä voisi sekoittaa uutta betonia ja levittää vain ohut kerros? Olen kuullut jotain "cement-mjölkista", mutta en löydä siitä tietoa?
En aio valaa enää uutta betonilevyä, vaan haluan käsitellä parhaimman jo tekemistäni levyistä.
Olen jo kokeillut hioa, mutta hiomapaperi kuluu loppuun melkein heti, joten se ei valitettavasti toimi kovin hyvin. Ehkä on olemassa hiomapaperia erityisesti betonille. Olen yhä kiinnostunut jonkinlaisesta maalista tai muusta kerroksesta, jonka voi levittää. Onko jollain ideoita?
Olen jo kokeillut hioa, mutta hiomapaperi kuluu melkein heti, joten se ei valitettavasti toimi kovin hyvin. Ehkä on olemassa hiomapaperia erityisesti betonille. Olen edelleen kiinnostunut jostakin maalista tai muusta pinnoitteesta, jonka voisi lisätä. Onko kenelläkään ideoita?
Sinun täytyy käyttää karkeaa lastuamista kova hioma-ainetta kivi/betoni. Boschilla on sarja nimeltä "Best for stone", joka on melko hyvä. Nopein poistuma saada karkeahionnan timantti hiomalaikalla kulmahiomakoneelle, mikä usein on paras aloittaa pinnan tasaamiseksi ja muotin pinnan poistamiseksi. Maali tai täysin peittävä pintakerros on sääli, koska silloin menettää koko tarkoituksen käyttää betonia materiaalina mielestäni, ja kestävyys heikkenee merkittävästi.
Valoin uuden levyn. Katso tulos alla. Ongelma epätasaisuuden kanssa ei ilmennyt uudessa levyssä.
Mutta - luettuani useita eri ketjuja päätin käsitellä levyn pellavaöljyllä. Olen nyt tehnyt sen kahdesti. Se ei kuitenkaan riitä, koska levy imee öljyä itseensä sen sijaan, että muodostaisi "kalvon", joka suojaisi vettä ja muuta vastaan.
Joten kysymykseni on, miten käsittelen sen nyt saadakseni pintakalvon joka suojaa kunnolla vettä, saippuaa ym., joita leviää levylle.
Valoin uuden levyn. Katso tulos alla. Uuden levyn kohdalla ei syntynyt aaltoilevuusongelmaa.
Mutta - luettuani useita eri ketjuja päätin käsitellä levyä pellavaöljyllä. Olen nyt tehnyt sen kahdesti. Se ei kuitenkaan riitä, koska levy imee öljyä itseensä sen sijaan että muodostuu "kalvo", joka suojaa vedeltä ja muulta.
Joten kysymykseni on, miten minun pitäisi nyt käsitellä levyä saadakseni pintakerroksen, joka suojaa kunnolla vedeltä, saippualta jne., joka voi roiskua levylle.
Kiitollinen vinkeistä!
[kuva]
Kovavahaöljy tai lattialakka kylpyhuoneeseen. Koska et ole hionut ja portätännyt levyä vesilasilla (valitettavasti liian myöhäistä nyt, koska olet käyttänyt pellavaöljyä), tulee sinun varautua siihen, että tarvitaan melko monta kerrosta ennen kuin saat rakennettua tarpeeksi paksun kalvon pinnalle.
Liityn keskusteluun kysymykselläni betonipöytälevyn hiomisesta. Olen valanut kaksi kolmesta keittiön tasosta ja alkanut hioa ensimmäistä kivipaperilla epäkeskohiomakoneella... Se kesti ikuisuuden karkealla paperilla ja lopputulos ei ole vieläkään hyvä! Mietin siirtymistä timanttihiontaan ensimmäisessä karkean hiomisen vaiheessa. En kuitenkaan halua käyttää omaisuutta tähän projektiin, vaan ajattelin ostaa jonkin suhteellisen halvan hiomalaikan tavalliseen kulmahiomakoneeseen. Onko tämä järkevä ajatus? Minulla ei ole lainkaan kokemusta tämän tyyppisestä hiomisesta. Onko helppo tehdä naarmuja tai poistaa liikaa materiaalia? Voiko betonia kostuttaa ennen hiontaa, jotta pölyäminen ei olisi hullua?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.