Hei!

Olen tekemässä portaita uudelleen ruostumattomilla putkilla ja olen ajatellut tehdä käsijohteet tammesta.

Pituus on noin 4100 mm.

Olen ajatellut kokoa noin 34*60-70 mm pitkällä sivulla ylöspäin?

Vaikeaa, sen pitää tuntua hyvältä kädessä ja samalla näyttää siistiltä..

Ja mistä voin ostaa sellaisen kappaleen?

Saatavilla on höylättyä tammea, tietääkseni ei aivan niissä mitoissa joita etsit. On esimerkiksi 15x70mm, sen voisi liimata yhteen 2 palasta 30x70mm, mikä on melko lähellä sitä mitä etsit.

Olen vähän mietiskellyt tuollaisen puukaiteen valmistamista itse, mitä putkia käytät ja miten kiinnität ne puuhun?

Hei. Olen tehnyt porausjigin, joka poraa pystysuoraan keskelle vangstycken..

Mutta mietin, olisiko parempi asentaa pala vangstycken yläpuolelle ja kiinnittää putket siihen sen sijaan?

Putket ovat Ikean Grundtal-hyllystä, ne maksavat noin 30 kruunua kappale.

Olen tutkinut vähän paikallisesti, ja siellä pala, joka on 34x70 x4100, maksaisi noin 1500.

Mietin aluksi tavallisen männyn käyttöä ja sen maalaamista valkoiseksi...

Tuntuu siltä, että 34 leveä on melkein liian kapea?

Voinko käyttää tavallista rakennuspuuta ylitykseen vai alkaako se vääntyä?

Koska se ruuvataan kiinni hyvin tiukasti (oletan), niin se tulee varmasti menemään hyvin, muuten on suuri riski, että se vääntyy.

Sitten sinun täytyy varmaan hioa ja oksalakkaa kunnolla, jos aiot käyttää sellaista.

Tulee luultavasti liimapuusta, tuntuu siltä, ettei se väänny?

Rakennusmaxissa oli jokin pienempi pala, 42x 180, joka voi olla sopiva, jos sen jakaa korkeudeltaan.

jkarlberg sanoi:
[...]
Putket ovat Ikean Grundtal-hyllystä, nämä maksavat noin 30 kruunua kappaleelta.
[...]
Onko se tämä hylly, josta hankit putket?

Vaimoni haluaisi mielellään vaihtaa kotona portaat kaiteeseen, joka muistuttaa tätä, mutta olen vastustanut sitä, koska ruostumaton teräs maksaa omaisuuden. Jos näitä voi käyttää, hinta on todella kohtuullinen.

Laita mielellään kuvia siitä, kuinka olet toteuttanut tämän, niin me muut voimme saada vielä enemmän inspiraatiota.

Linkki ei toimi, mutta se on hyllystä grundtal, jossa on 6 tappia.

Portaisiin käytämme 80 cm putkia, mikä tulee olemaan puolet hintaa verrattuna 120 mm putkiin.

Muistaakseni 80 putket maksavat 15:- kappaleelta, tarvitsee noin 30 putkea, joten se tulee halvaksi.

Laitan kuvia, kun jotain tapahtuu, hion ja maalaan portaat ensin.

Rakenteilla oleva porraskaide, jossa on puiset pystytolpat ja metalliset pystytangot. Lattialla on työkaluja ja materiaaleja.

• Tykkään
vanpire
  • Laddar…
Hienoa! Miten kiinnität putket porattuihin reikiin? Liimaa? Etkö aio maalata käsijohdetta ja lattian viereistä sääntöä valkoiseksi?

vectrex sanoi:
Hieno! Miten kiinnität putket porattuihin reikiin? Liimaa? Etkö aio maalata kaide ja lattian rajaa valkoiseksi?
Joo, olen maalaamassa nyt, täällä oli juhlat monen lapsen kanssa viikonloppuna, joten minun piti laittaa se paikalleen väliaikaisesti.

Reiät ovat tiukat, joten liimaa ei tarvita :)

Mikä on Ikea-putkien halkaisija? Millaisen poran käytät, tavallisen lusikkaporan?

Mitä halkaisijaa poraa käytit? Aion ostaa poran ja mietin 17mm.
Miten leikkasit putket?

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.