2 389 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
kantavan seinän purkaminen? 70-luvun talo
Hei,
Olemme ajatelleet purkaa seinän, jonka kantavuutta emme tiedä uudessa talossamme. Haluaisin mielelläni suunnitella sen niin, että voimme aloittaa melko pian, kun saamme käyttöoikeuden.
Mutta kysymys kuuluu, voiko etukäteen mitenkään selvittää, onko seinä kantava vai ei?
Sen tiedän, että seinä on kipsilevyä.
Jos katsotaan piirustuksia, kyseessä on keittiön ja olohuoneen välinen seinä (se osa, jonka olen merkinnyt punaisella), joka on tarkoitus purkaa.
Kiitos etukäteen avusta.
Olemme ajatelleet purkaa seinän, jonka kantavuutta emme tiedä uudessa talossamme. Haluaisin mielelläni suunnitella sen niin, että voimme aloittaa melko pian, kun saamme käyttöoikeuden.
Mutta kysymys kuuluu, voiko etukäteen mitenkään selvittää, onko seinä kantava vai ei?
Sen tiedän, että seinä on kipsilevyä.
Jos katsotaan piirustuksia, kyseessä on keittiön ja olohuoneen välinen seinä (se osa, jonka olen merkinnyt punaisella), joka on tarkoitus purkaa.
Kiitos etukäteen avusta.
Todennäköisimmin se on kantava, sillä teillä on kehysrakennet kattotuoli sisustetulla ullakolla. Se tukee sekä kattotuolin alaosaa että ylemmän kerroksen lattiaa.K karlssonjohan sanoi:Hei,
Olemme ajatelleet purkaa seinän, josta emme tiedä, onko se kantava uudessa talossamme, haluaisin suunnitella sen niin, että voimme aloittaa sen melko pian, kun saamme pääsyn.
Mutta kysymys kuuluu, voiko etukäteen jollain tavalla selvittää, onko seinä kantava vai ei?
Tiedän, että seinä on kipsillä päällystetty.
Kun katsotaan piirustuksia, kyseessä on keittiön ja olohuoneen välinen seinä (se osa, jonka olen merkinnyt punaisella), joka on tarkoitus purkaa.
Kiitos etukäteen avusta.
Kiitos paljon vastauksesta! Minulla on tietenkin ollut epäilyksiä siitä, että se on kantava, mutta epäröin hieman, kun olin siellä ja katselin, sillä se tuntui ohuelta ja tavalliselta väliseinältä.T Tompafix sanoi:
Minun täytyy ottaa yhteyttä timpuriin, joka voi suorittaa työn.
Kiitos jälleen!
Ollakseen täysin varma, kannattaa katsoa rakennepiirustukset.K karlssonjohan sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 194 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 194 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi