Hei.

Minulla on sodan jälkeen rakennettu lato erinomaisessa kunnossa. Ei ole ollut käytössä 50-luvun jälkeen. Aion rakentaa osan vagnslidretistä seinän viereen, eli aion rakentaa kylpyhuoneen vierekkäin tallin kanssa. Minulla on jo kantavat palkit, runko ja eristys valmiina lattiaa varten, ja suunnittelen raskaan klinkkerin ja laatan käyttöä. En rakenna seiniä itse, mutta haluan olla hyvin perillä rakenteesta ennen avun hakemista. Aion siis rakentaa uuden vahvan lattian osaan vagnslidretistä ja rakentaa sinne seinät luodakseni tilaa kylpyhuoneelle, vierasvessalle ja pienelle portaikolle, joka johtaa entiselle heinäladolle. Kun pääsee ylös portaita pitkin heinälatoon, seisoo lattialla, joka on silloin kylpyhuoneen katto. Sieltä rakentuu sitten seinät koko matkalta ladtakille, joten siitä tulee oma asunto, joka on eristetty muusta ladosta/vagnslidretistä.

Olen koko ajan ajatellut rakentamista kahdessa vaiheessa. Ensin alakerran (kylpyhuone, wc, portaikko) seinät ja katto. Vaiheessa 2 seinä ylös harjaan asti.

Kokonaispinta-ala on 4x7m. Kylpyhuone noin 4x3m.

Mikä on ratkaisevaa? Mitä minun pitäisi varoa? Mitä mittoja puutavaravalinnalle? Minulla on pääsy naapurin sahalle, mukaan lukien puutavara. Miltä tavallinen rakennusjärjestelmä yleensä näyttää? Otan mielelläni vastaan linkkejä

Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkit.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.