929 lukukertaa ·
3 vastausta
929 lukukertaa
3 vastausta
Kantava vai koristeellinen rauta takassa?
Hei,
Aion asentaa takkasydämen takkaan. Olen kuitenkin kohdannut ongelmia. Ilmeisesti takkini on pienempää mallia, sillä ainoa sopiva takkasydän olisi keddy 1001. Se on varmasti hyvä, mutta kallis. On olemassa paksu pystysuora rautatanko, joka estää ovien avaamisen kaikista muista malleista, joita olen katsonut.
Voiko sen poistaa? Vai onko se kantava?
Se on hitsattu kehykseen yläosassa, alaosassa näyttää siltä, että se osittain seisoo levyjen päällä ja osittain siinä on kärki, joka menee levyn läpi. Saan laitettua paperin levyn ja rautatangon väliin alaosassa, mutta ei läpi asti. Tangon siirtäminen sivusuunnassa 1 mm alas on helppoa, joten arvelen, että se ei ole kantava. Mutta en uskalla poistaa sitä ilman, että kysyn ensin asiantuntevammilta.
Kiitos,
Justus
Aion asentaa takkasydämen takkaan. Olen kuitenkin kohdannut ongelmia. Ilmeisesti takkini on pienempää mallia, sillä ainoa sopiva takkasydän olisi keddy 1001. Se on varmasti hyvä, mutta kallis. On olemassa paksu pystysuora rautatanko, joka estää ovien avaamisen kaikista muista malleista, joita olen katsonut.
Voiko sen poistaa? Vai onko se kantava?
Se on hitsattu kehykseen yläosassa, alaosassa näyttää siltä, että se osittain seisoo levyjen päällä ja osittain siinä on kärki, joka menee levyn läpi. Saan laitettua paperin levyn ja rautatangon väliin alaosassa, mutta ei läpi asti. Tangon siirtäminen sivusuunnassa 1 mm alas on helppoa, joten arvelen, että se ei ole kantava. Mutta en uskalla poistaa sitä ilman, että kysyn ensin asiantuntevammilta.
Kiitos,
Justus
Jäsen
· Västernorrland
· 2 366 viestiä
Ennen kaikkea vaakasuoraan muuratut rakenteet ovat huonoja kantamaan alaspäin kohdistuvia voimia, siksi takan reunus on sijoitettu teräspalkin päälle.
Vaihtoehtoisesti voisi käyttää jonkinlaista viistotukea tai kaarta keskuspylvään sijaan, jotta keskelle saataisiin avautuvat ovet.
Tai muurata huppu uudelleen niin, että se lepää itsensä kantavan holvin päällä.
Vaihtoehtoisesti voisi käyttää jonkinlaista viistotukea tai kaarta keskuspylvään sijaan, jotta keskelle saataisiin avautuvat ovet.
Tai muurata huppu uudelleen niin, että se lepää itsensä kantavan holvin päällä.
Kiitos vastauksesta. Ajattelin myös korvata vinotuilla. Ehkä turvallisin ja yksinkertaisin vaihtoehto. Osaan paremmin käsitellä rautaa kuin muurata.R Räknenisse sanoi:Ennen kaikkea, vaakasuorasti asetettu muurattu rakenne on huono ottamaan vastaan alaspäin suuntautuvia voimia, minkä vuoksi takkareuna on asetettu teräspalkin päälle.
Vaihtoehtoisesti voisi ehkä asentaa jonkinlaiset vinotukipuut tai kaaren keskuspylvään sijaan, jotta ovet pysyisivät avoimina keskeltä.
Tai muurata huppu uudelleen, jotta se lepää itsensä kannattelevan holvin päällä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tarvitseeko minun jakaa kattoristikoita vai ovatko ne itsestään kantavia?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kantava palkki vai?
Päätykolmiot, kantavat rakenteet tai kattotuolit
Halkeamia kantavissa pylväissä - huolestuttavaa vai ei?
Riva vägg/ bärande eller ej
Planlösningar