Minä ja mieheni olemme ostaneet talon, joka on rakennettu vuonna 1968 ja haluamme avata seinän keittiön ja olohuoneen väliltä.
Nyt kysymys on, onko se kantava?
Olen lukenut, että W-kattotuolit voivat olla itsestään kantavia, mutta myös että seinät, jotka on piirretty sektioritukseen, ovat kantavia?
Onko kenelläkään tietoa, voimmeko päätellä tätä ainoastaan alkuperäisistä piirroksista? 🙏

• Vanha talon piirustus, jossa on esitetty poikkileikkaus ja mahdollinen kantava seinä on merkitty punaisella.
  • Pohjapiirros, jossa punaisella merkattu seinä keittiön ja olohuoneen välillä; pohditaan, onko se kantava.
Ei, ei kantava.

• Tykkään
JosefineBergExtor
  • Laddar…
Olen epävarma, koska se on sijoitettu juuri w:n alle ja tämän sanottuani kyse on jänneväleistä ja materiaalin mitoista
Huom. en ole suunnittelija, iloinen amatööri

• Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
E egge80 sanoi:
Olen epävarma, koska se on sijoitettu aivan w:n alle ja sanottuna kyse on jänneväleistä ja materiaalin mitoista
Huom en ole suunnittelija, iloisen amatööri
Katsot väärää seinää.

• Tykkään
  • Vau
JosefineBergExtor ja 2 muuta
  • Laddar…
K Kane sanoi:
Katsot väärää seinää.
Eikö se ole se ympyröity? Tiedän, että vakiovastaus on, että w kattotuolit ovat itsekantavat, mutta tässä tapauksessa tulin kuitenkin epävarmaksi juuri sijainnin takia. Jos se olisi sijoitettu w:den väliin, olisin sanonut ei-kantava, mutta nyt se täyttää tehtävän kattotuolille, mutta meidän on odotettava suunnittelijaa.

• Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
E egge80 sanoi:
Eikö se ole se, joka on ympyröity? Tiedän, että vakio vastaus on, että w kattotuolit ovat itsekantavia, mutta tässä tapauksessa tulin silti epävarmaksi
Kerrostalon pohjapiirustus, jossa näkyy kolme makuuhuonetta, kylpyhuone ja eteinen. Kuvassa näkyy punaisia ympyröitä ja viivoja.

• Tykkään
Tompafix ja 4 muuta
  • Laddar…
K Kane sanoi:
[kuva]
Ymmärrän mitä tarkoitat, ts on sitten ympyröinyt väärän seinän ensimmäisessä kuvassa vai?

• Tykkään
JosefineBergExtor
  • Laddar…
E egge80 sanoi:
Ymmärrän mitä tarkoitat, ts on sitten ympyröinyt väärän seinän ensimmäisessä kuvassa vai?
Joo.

• Tykkään
VidarH ja 1 muu
  • Laddar…
Hei! Kiitos paljon vastauksesta! Se oli vain poikkileikkaus, ja nyt näen, että se näyttää olevan ylemmästä kerroksesta aivan kuten sanoitte! Se ei ole kylpyhuoneen seinä, joka pitää purkaa, vaan se, joka on merkitty toisessa kuvassa olohuoneen ja keittiön välissä!

K Kane sanoi:
[kuva]
Kiitos paljon, että selvensit, että tämä oli toinen kerros!

Olinko minäkin aluksi hämmentynyt siitä, että parveke oli mukana poikkileikkauksessa.
Seinän ympäröity osa ei ole tuettu alapuolelta, kun taas toinen osa on, koska siinä on pannuhuoneen ja viereisen huoneen ovelle johtava seinä. Tämä tarkoittaisi, että ullakolla on palkki, joka on "ulkopuolella" seinälle, jonka haluatte poistaa? Helpointa on kiivetä ullakolle ja yrittää katsoa tilannetta tarkemmin.

• Tykkään
JosefineBergExtor
  • Laddar…
VidarH VidarH sanoi:
Minäkin hämmennyin aluksi siitä, että parveke oli mukana poikkileikkauksessa.
Se osa seinästä, joka on ympyröity, ei ole tuettuna alapuolelta, kun taas toinen osa on tuettu pannuhuoneen ja viereisen huoneen oville johtavan seinän avulla. Tämä tarkoittaa, että ullakolla on vaihteleva palkki, joka sijaitsee "seinän ulkopuolella", jonka haluatte poistaa? Helpoin tapa on kiivetä ullakolle ja yrittää katsoa.
Olen sekoittanut asioita, koska piirustuksista oli vain yksi leikkauspiirustus.
Meidän pitää siis kiivetä ullakolle ja tarkistaa, onko välttämätöntä, että siellä on vaihteleva palkki, jotta seinän voi helposti poistaa? Jos ymmärrän oikein, jos se on olemassa, se kulkee keskellä taloa olevan seinän suuntaisesti, kuten jatkeena pannuhuone/kodinhoitohuoneen yläpuolella olevalle seinälle?

J JosefineBergExtor sanoi:
Olen sekoittanut asiat, koska piirustuksissa oli vain yksi osittainen leikkauskuva.
Meidän täytyy siis kiivetä ullakolle ja tarkistaa, onko seinän poistaminen helpompaa, jos siellä on vaihtava palkki? Jossain määrin oikein ymmärrettynä, jos sellainen on, se kulkee keskimmäisen seinän suuntaisesti, talon keskellä? Kuten laajennus siitä seinästä, joka on pannuhuoneen/pesutuvan yläpuolella?
Olen käynyt katsomassa ja ullakolla on lattia, mutta katoksen V-kohdasta tai mitä nyt sanoisinkaan, kurkistin sisään eikä näyttänyt olevan mitään vaihtavaa rakennelmaa, joten kysymys on, voiko sen silti poistaa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.