2 045 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
kantava seinä uudessa talossa?
Olen hankkinut talon ja suunnittelen remontteja ennen sisäänmuuttoa. Mietin, onko punaisella ympyröity seinä kantava jollain tavalla.
Rakennettu -46. Olen saanut vähän alkuperäisiä piirustuksia kunnalta, nyt on myös kellarin portaat ulkopuolelta ja talo on lisäeristetty+tiilitetty.
Tarvitaanko lisätietoja?
Rakennettu -46. Olen saanut vähän alkuperäisiä piirustuksia kunnalta, nyt on myös kellarin portaat ulkopuolelta ja talo on lisäeristetty+tiilitetty.
Tarvitaanko lisätietoja?
Kiitos nopeasta vastauksesta! Se oli minun epäilyni tutkittuani foorumia kantavista seinistä parin päivän ajan odottaessani piirustuksia.J jonaserik sanoi:
Muista vain, että voi tulla ongelmia sähkössä, jos kaadat tuon seinän. Normaalisti sähkö tulee ylhäältä kytkimiin ja pistorasioihin + rasioihin seinässä. Ja sähköasioiden yhteensovittamiseksi, ehkä sinun täytyy olla palkki, jossa mahdollisesti joku rasia voi sijaita. Se ei ole vaan seinän kaataminen.
Jajjamän. Ajatuksena on johdottaa talo kokonaan uudelleen vaiheittain, tietenkin sähköasentajien avulla, koska suuri osa sähköistä on vanhempaa lajia ja sisältää vähän tee-se-itse-ratkaisuja siellä täällä. Uudet pistorasiat/liittimet/ethernet. Yhtä hyvä hyödyntää tilaisuus, jos seinät aiotaan gyprokata uudelleen jne.J jonaserik sanoi:
Ei vieläkään kantava? Purettu nyt mainittu seinä, näyttää koostuvan paksummista laudoista 2 kerroksessa, ei nähty mitään runkotolppia ollenkaan vielä, tehty reikä suoraan läpi, ei monta cm paksu. Koko seinä heiluu, kun siihen tarttuu sorkkaraudalla.
Kaikki puhuu minun puolestani edelleen kantamattoman puolesta, mutta ajattelin kuitenkin tarkistaa uudelleen.
Kaikki puhuu minun puolestani edelleen kantamattoman puolesta, mutta ajattelin kuitenkin tarkistaa uudelleen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Rev en icke bärande vägg, ska nu sälja huset.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Voiko seinän kantavuuden selvittää?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Palkki kantavaan seinään?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Bärande vägg? W-takstolar
Planlösningar -
Kantavat seinät 70-luvun talossa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka