Hei,
Minä ja kumppanini katsomme asuntoa, tarkemmin sanottuna yläkertaa funkistalossa, jossa on valmat takki vuodelta 1938. Yksi mahdollisesti ratkaiseva tekijä meille on, voiko talon yhden seinän kaataa. Olen yrittänyt lukea asiasta ja arvaukseni on, että seinä on kantava, koska kattotuolit sijaitsevat kohtisuorassa seinään nähden. Onko joku asiantuntevampi, joka voi vahvistaa tämän alkuperäisen piirustuksen perusteella? Olen ympyröinyt kiinnostavan seinän punaisella.
Jos kyseessä on kuitenkin kantava seinä, miten mahdollisuudet näyttävät tekevän avauksen liimapuupalkilla ja mitä se voisi maksaa?
Ehdottomasti kantava, sillä onhan vastaava seinä kummassakin kerroksessa alhaalla (pohjakerros + kellari). Lisäksi jänneväli on 9 m, joten siellä täytyy olla kantavia rakenteita.
Vaatii ehdottomasti vahvan rakenteen kantamaan katon yläpuolella, ja älä unohda, että sen on lepäiltävä sivuilla, joten tuskin selviätte ilman muutamia pilareita, jotka yhdistyvät sivuseiniin.
Kustannukset, ei aavistustakaan. Vakavaa kustannusarviota varten on ammattilaisen varmaan tarkistettava paikan päällä.
Ehdottomasti kantava, sillä onhan olemassa vastaava seinä molemmilla alapuolisilla kerroksilla (pohja + kellari). Lisäksi jänneväli on 9m, joten täytyy olla kantavuutta.
Tarvitaan selvästi vahva rakenne kattorakenteen kantamiseen yläpuolella, ja älä unohda, että sen pitää levätä sivuilla, joten tuskin pärjäätte ilman joitakin pylväitä, jotka liittyvät sivuseiniin.
Kustannus, ei aavistustakaan. Vakavaa kustannusarviota varten ammattilaisen täytyy varmaan katsoa paikan päällä.
Ymmärrän, teen niin! Kiitos avusta 😊
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.