9 405 lukukertaa ·
4 vastausta
9k lukukertaa
4 vastausta
Kannattaako kiinnittää koolaukset sisäseinään parketin läpi?
Hei kaikki!
Olen aikeissa rakentaa väliseinän olohuoneeseen jakaakseni sen pienemmäksi olohuoneeksi ja työtilaksi. Lattian palkisto on betonia, ja ajattelin kiinnittää ruuveilla ja tulppia betoniin. (Minulla on paljon sellaisia sopivan pituisia betoninauloja, mutta en uskalla käyttää niitä. Tuntuu liian lopulliselta iskeä nauloja.) Joka tapauksessa:
Pitäisikö minun sahata ura parkettiin niin, että sääntö nojaa betoniin? Oletan, että parketti "kelluu" lattian päällä, ja mietin, jäänkö lukitsemaan sen niin, että se voi nousta kostealla säällä. Etuna on, että jos ei sahaa uraa, säästää aikaa/työtä ja seinän voi poistaa ilman, että se näkyy enemmän kuin muutama reikä.
Jos sahaan uran, täytyykö käyttää esim. alustapaperia? Betonilattian alla on autotalli, eikä se ole kostea, mutta lattia on yhteydessä kevytsoraharkkomuuriin, ja huomaan, että se johtaa kylmää, joten oletan, että se johtaa myös jonkin verran kosteutta?
Pikku bonuskysymys. Katto on kipsilevyä kattoristikoiden alla. Jos tilasyistä haluamme seinän kahden kattoristikon väliin, (se kulkee samansuuntaisesti) riittääkö, että käytämme mollynkujettimia yläriman kiinnittämiseen seinään?
Anteeksi, jos tämä on jo käsitelty jossain toisessa ketjussa, olen etsinyt paljon ja selannut useita "rakentaa väliseinä" ketjuja, mutta en ole löytänyt mitään.
Kiitollinen vastauksista.
Olen aikeissa rakentaa väliseinän olohuoneeseen jakaakseni sen pienemmäksi olohuoneeksi ja työtilaksi. Lattian palkisto on betonia, ja ajattelin kiinnittää ruuveilla ja tulppia betoniin. (Minulla on paljon sellaisia sopivan pituisia betoninauloja, mutta en uskalla käyttää niitä. Tuntuu liian lopulliselta iskeä nauloja.) Joka tapauksessa:
Pitäisikö minun sahata ura parkettiin niin, että sääntö nojaa betoniin? Oletan, että parketti "kelluu" lattian päällä, ja mietin, jäänkö lukitsemaan sen niin, että se voi nousta kostealla säällä. Etuna on, että jos ei sahaa uraa, säästää aikaa/työtä ja seinän voi poistaa ilman, että se näkyy enemmän kuin muutama reikä.
Jos sahaan uran, täytyykö käyttää esim. alustapaperia? Betonilattian alla on autotalli, eikä se ole kostea, mutta lattia on yhteydessä kevytsoraharkkomuuriin, ja huomaan, että se johtaa kylmää, joten oletan, että se johtaa myös jonkin verran kosteutta?
Pikku bonuskysymys. Katto on kipsilevyä kattoristikoiden alla. Jos tilasyistä haluamme seinän kahden kattoristikon väliin, (se kulkee samansuuntaisesti) riittääkö, että käytämme mollynkujettimia yläriman kiinnittämiseen seinään?
Anteeksi, jos tämä on jo käsitelty jossain toisessa ketjussa, olen etsinyt paljon ja selannut useita "rakentaa väliseinä" ketjuja, mutta en ole löytänyt mitään.
Kiitollinen vastauksista.
Jos kiinnität ruuvin ankkureiden avulla betonilaattaan, pysyy seinä normaalikäytössä ilman ongelmia, joten mitä teet katossa ei ole niin merkityksellistä, molly-riipukset riittävät hyvin, kiinnität kai myös seiniin vai mitä? Olen nähnyt sisäseiniä, jotka oli kiinnitetty kaksipuolisella teipillä, jotta ne eivät vahingoita lattiaa ja kattoa tarpeettomasti, ja se toimi erinomaisesti, sillä sivusuuntaiset voimat sisäseinällä ovat yleensä melko alhaiset.
Minulla oli useiden vuosien ajan väliseinä olohuoneessa, jonka vain kiristin paikalleen hieman liian pitkillä palkeilla (noin 4-5 mm pidempiä). Kun muutimme, purin sen yksinkertaisesti enkä saanut lattiaan tai kattoon mitään jälkiä, mutta kiinnitin sen seinille, koska mahdollisen purkamisen jälkeen minun olisi silti pitänyt tapetoida uudelleen, koska minulla oli eri tapetit kahdessa huoneessa.pysen78 sanoi:Hei kaikki!
Olen aikeissa asentaa sisäseinän jakaakseni olohuoneen pienemmäksi olohuoneeksi ja työhuoneeksi. Lattian alusrakenne on betonia, ja ajattelin ruuvata ja plugata betoniin. (Minulla on paljon sopivan pituisia betoninauloja, mutta en uskalla käyttää niitä. Tuntuu vähän peruuttamattomalta käyttää nauloja.) Joka tapauksessa:
Pitäisikö minun sahata ura parkettiin niin, että karmi lepää suoraan betonia vasten? Oletan, että parketti "kelluu" lattian päällä, ja mietin, lukitsenko sen niin, että se saattaa nousta kostealla säällä. Etuna uran sahaamatta jättämiselle on, ajan/työn säästämisen lisäksi, että seinän voi poistaa ilman, että siitä jää jälkiä, paitsi muutama reikä.
Jos sahaan uran, täytyykö käyttää aluspaperia tai vastaavaa silloin? Betonilattian alla on autotalli, eikä se ole kostea, mutta lattia on yhteydessä kevytbetonimuurattuun seinään, ja huomaan, että se johtaa kylmyyttä, joten oletan, että se johtaa myös kosteutta jossain määrin.
Pieni bonuskysymys. Katto on kipsilevyä kattotuolien alapuolella. Jos tilasyistä haluamme seinän kahden kattotuolin väliin (se kulkee niiden kanssa rinnakkain), voiko ylärima pelkästään kiinnittää molly-ankkureilla kattoon?
Pahoittelen, jos tämä on käsitelty jossain samankaltaisessa ketjussa, olen hakenut paljon ja käynyt läpi useita "rakentaa väliseinä" -ketjuja, mutta en ole löytänyt mitään.
Kiitollinen vastauksista
Onnea matkaan
Kiitos kaikille vinkeistä! Sittenkin sahaan parketin auki, olen miettinyt tätä yhdessä puolisoni kanssa, ja olemme tulleet siihen tulokseen, että seinän on parasta pysyä pysyvästi, joten parketti on toissijainen.
Molly-tulpat kattoon ja tulpat liittyviin seiniin. Siihen tulee myös oviaukko, joten haluan olla varma asiasta.
Kiitos jälleen, tämä auttaa minua suunnittelemaan rauhallisesti työtä seinän kanssa!
Molly-tulpat kattoon ja tulpat liittyviin seiniin. Siihen tulee myös oviaukko, joten haluan olla varma asiasta.
Kiitos jälleen, tämä auttaa minua suunnittelemaan rauhallisesti työtä seinän kanssa!
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Puutavaran kiinnitys kattoterassiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fog till 2st ihopskruvade reglar
Altan & Uteplats -
Skruva läkt mellan takreglar 45x45 till att altantak "halle extreme glasklar"
Altan & Uteplats -
Skruva ihop reglar till industrivägg
Inredning -
Mitkä ruuvit puupalkkeihin katossa ja seinässä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka