3 342 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Kannatin rakenteellisessa seinässä
Olen remontointipuuhissa ja aion tehdä uuden olohuoneen kahdesta olemassa olevasta makuuhuoneesta. Makuuhuoneiden välinen seinä ei ole kantava, joten sen voin purkaa ilman suurempia ongelmia. Mutta uusi suunniteltu aukko olohuoneeseen tulee kantavaan seinään.
Aukon on tarkoitus olla jossain 1500 ja 2000 mm välillä. Todennäköisesti lähempänä ensin mainittua.
Mikä olisi palkin sopiva koko kuorman siirtämiseen? Onko olemassa jokin kätevä palvelu, joka voisi auttaa minua laskemaan tämän?
Kiitos etukäteen
Aukon on tarkoitus olla jossain 1500 ja 2000 mm välillä. Todennäköisesti lähempänä ensin mainittua.
Mikä olisi palkin sopiva koko kuorman siirtämiseen? Onko olemassa jokin kätevä palvelu, joka voisi auttaa minua laskemaan tämän?
Kiitos etukäteen
Tietysti, muuten se olisi kuin kysyisi "kuinka raskas on kivi?"A AG A sanoi:
Mutta missä tapauksessa tahansa:
Talon alla on kellari + 1 kerros. Ylhäällä on ullakko ja katto koostuu kattotiilistä. Se on puurunko. Lumivyöhyke 3.0, jos olen katsonut oikein (Sundsvall). Voin lähettää muutamia piirustuksia, jos siitä on apua.
Jos kyseessä on vain 1,5-2 metrin aukko, tarvitset todennäköisesti vain yhdistää pari 45x145 puuparrua ja käyttää niitä palkkina. Jos se ei ole epätavallisempi talon muoto tai kuorma ullakolla. Piirustus auttaa todennäköisesti. On olemassa laskentaohjelmia, mutta vaaditaan jonkin verran tietoa oikeiden tietojen syöttämiseksi ja tulosten tulkitsemiseksi.Sandersson89 sanoi:
Tietenkin on näin, muuten on vähän kuin kysyä "kuinka painava on kivi?"mietin vain, onko olemassa "laskinta" tämän tyyppisiin kysymyksiin. Missä voi syöttää kaikki tiedot ja saada apua mittojen kanssa.
Mutta miten tahansa:
Talo on kellarikerroksinen + 1 kerros. Yläpuolella on ullakko ja katto koostuu kattotiilistä. Se on puurunko. Lumi alue 3.0, jos olen katsonut oikein (Sundsvall). Voin lähettää piirustuksia, jos se auttaa.
Liimapuupalkkien toimittajilla on laskentaohjelmia, ongelma on kuten sanottu, ettei tiedetä mitä lukuja pitää syöttää tai onko malli relevantti juuri sinun taloosi.
30-40 cm korkea liimapuupalkki on luultavasti sopivan ylimitoitettu 2 m matkallesi, älä unohda rakentaa kunnollisia pylväitä, jotka lepäävät jonkin sellaisen päällä, joka ei liiku.
30-40 cm korkea liimapuupalkki on luultavasti sopivan ylimitoitettu 2 m matkallesi, älä unohda rakentaa kunnollisia pylväitä, jotka lepäävät jonkin sellaisen päällä, joka ei liiku.
Katso apua, jonka Svenskt Trä tarjoaa täällä, https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/
Käytin sitä laskentatyökalua ensimmäisenä lähtökohtana, kun tein hieman suunnitelmia kotona. Annoin sitten nykyään edesmenneen foorumijäsenen justusandersson (RIP) myös laskea sen, ja ehdotukset olivat melko samanlaisia.
Käytin sitä laskentatyökalua ensimmäisenä lähtökohtana, kun tein hieman suunnitelmia kotona. Annoin sitten nykyään edesmenneen foorumijäsenen justusandersson (RIP) myös laskea sen, ja ehdotukset olivat melko samanlaisia.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 177 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 177 viestiä
Millaiset kattoruoteet siellä on?Sandersson89 sanoi:
Jos ne ovat ristikkoruoteita ja talon normaalilevyisiä, niin sisäseinät eivät ole kantavia.
Leikkauspiirustus on hyvä.Sandersson89 sanoi:
Tässä ovat alkuperäiset piirustukset! Nyt talo on remontoitu siitä lähtien, mutta se on seinä "sovrum 2" ja käytävän välillä, joka pitäisi poistaa. (Yläpuolella lukee "höjt golv")BirgitS sanoi:
Kyllä, olen myös kuullut, että niin pitäisi olla yksikerroksisissa taloissa. Mutta olen erittäin epävarma, koska minulla on ollut tietävämpiä henkilöitä kuin minä, jotka ovat katsoneet, ja jotkut sanovat kantava - toiset sanovat, ettei kantava...
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 177 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 177 viestiä
Miten seinän kanssa kävi @Sandersson89 ?Sandersson89 sanoi:
Olen remonttihommissa ja aion tehdä uuden olohuoneen kahdesta olemassa olevasta makuuhuoneesta. Seinää makuuhuoneiden välillä ei ole kantava, joten sen otan alas ilman suurempia ongelmia. Mutta uusi suunniteltu avaus olohuoneeseen tulee kantavaan seinään.
Aukon on tarkoitus olla noin 1500 ja 2000 mm välillä. Todennäköisesti lähempänä ensin mainittua.
Minkä kokoinen pitäisi palkin olla, joka kantaa? Onko olemassa joku fiksu palvelu, joka voi auttaa minua laskemaan tämän?
Kiitos etukäteen
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hjälp med avväxling bärande vägg
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Kantaminen kantavan seinän kanssa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Poikittaispalkki/vahvistus kantava ulkoseinä - 4 metrin aukko
Välipohjan purku ei-kantava tiiliseinä
Kannattavan seinän kantopalkki, apua laskemiseen!
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka