Minulla on välipohja, jonka jänneväli on 4.4x4.4m. Palkit ovat 50x150mm CC800mm.
Kuten ehkä ymmärrätte, yläkerta joustaa hieman epämiellyttävästi kävellessä, ja se roikkuu noin 3cm keskeltä.
Olen poistanut alakerran katon.
Olen ajatellut tukipalkittaa alapuolelta useammilla palkeilla nykyisten väliin niin, että se on cc400. Kiinnittää 45x70 nykyisten 150 palkkien alle. Sitten on tarkoitus harvennus ja asentaa huntonit-paneeli kattoon.
Jos valitsen 45x220 palkkeja, katto laskee noin 90mm edellisestä, jolloin huonekorkeus on 2.32m, mikä huolettaa minua, että se on liian matala kun se on valmis.
Tämä on olohuone "vanhassa" talossa.

Olenko huolissani turhaan koskien huonekorkeutta?

Olen kiinnostunut siitä, miten muut olisivat ajatelleet samassa tilanteessa?

F ferroknegarn sanoi:
Minulla on välipohja, jonka jänneväli on 4,4x4,4m. Koolausten koko on 50x150mm, ja väli 800mm.
Kuten ehkä ymmärrätte, yläkerta notkuu hieman epämiellyttävästi, kun kävelee, ja se roikkuu noin 3 cm keskeltä.
Olen purkanut alakerran katon.
Olen ajatellut laittaa lisää reglar olemassa olevien väliin niin, että väli on 400mm. Kiinnitän 45x70 olemassa olevien 150 reglar alle. Sitten ajattelin lisätä panelikoolauksen ja asentaa huntonit-paneelin kattoon.
Jos nyt valitsen 45x220 reglar, katto laskee noin 90mm aiemmasta ja huonekorkeus olisi 2,32m, mikä huolestuttaa liiallisen mataluuden suhteen, kun kaikki on valmista.
Kyseessä on olohuone "vanhassa" talossa.

Olenko huolissani turhaan huonekorkeudesta?

Olisin kiinnostunut kuulemaan, mitä muut ajattelisivat samassa tilanteessa?
En ole asiantuntija, mutta en ottaisi 45x220.

Ottaisin koolaukset 40cc, 45x145, — ja — sen jälkeen liimaisin — kaksinkertaisesti — 22mm lattialastulevyn lattiaan, käyttäen hyvin runsaasti polyuretaaniliimaa, erityisesti rekkojen päällä.

Mutta olisi mielenkiintoista kuulla, mitä asiantuntija sanoo.

Käytetäänkö yläpuolista pintaa tai onko mahdollista jäykistää lattia ylhäältä?

Katto korkeuden osalta meillä on noin 2 m vanhoissa osissa (1,9 m kattoparrujen alla), ja siinä laajennuksessa, joka sisältää isomman vdg-huoneen, se on muistaakseni noin 223 cm.
Jos ei ole pitkä, niin kattokorkeus ei sinänsä ole ongelma. Miten se koetaan visuaalisesti riippuu monista asioista, mutta jos ikkunoita on kahdella seinällä, se ei todennäköisesti ole ongelma.

Oldboy Oldboy sanoi:
Käytetäänkö yläpuolella olevaa pintaa tai voidaanko jäykistää palkistoa ylhäältä päin?

Korkeuden osalta meillä on noin 2 m vanhoissa osissa (1,9 m kattopalkkien alla), ja laajennuksessa, joka sisältää suuremman makuuhuoneen, on muistini mukaan noin 223 cm.
Jos ei ole pitkä, korkeus itsessään ei ole ongelma. Miten sen visuaalisesti kokee, riippuu monesta asiasta, mutta jos ikkunoita on kahdella seinällä, se ei todennäköisesti ole ongelma.
Yläkerrassa on makuuhuone ja se lattia saa jäädä paikalleen.
Ikkunoita on 2 seinällä.
Tarkistin ja alakerran muissa huoneissa on noin 236-240 cm:n korkeus. Joten ehkä siitä ei tarvitse huolehtia.

Haluaisin säästää niin paljon kattokorkeutta kuin mahdollista, erityisesti jos sitä ei tarvitse laskea.

• Tykkään
Festlund ja 1 muu
  • Laddar…
Z z_bumbi sanoi:
Säästäisin niin paljon huonekorkeutta kuin mahdollista ja erityisesti, jos sitä ei ole pakko madaltaa.
Sama, mutta ehkä liittyy pituuteen. Vaikea tilanne kuitenkin, jos lattian yläpuolella oleva lattialaatta on pakko säilyttää — sillä luulen, että 145 pelkästään on liian heikko. Muistan, että pitää mennä yli 200, kun leveys on yli 4 metriä.

Träguiden mukaan suurin vapaa pituus on 4.4m cc400 45x220:llä. Taitaa olla, että mennään sillä ja toivotaan, että siitä tulee hyvä.

Tai voisiko ajatella jotain muuta materiaalia/rakennustekniikkaa sen sijaan?

Sitten on varmaan teräspalkkien vuoro? Se tuntuu todella overkill, kun tavalliset kehykset toimivat hienosti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.