Hei!

Aiomme vaihtaa vanhan terassimme. Se on rakennettu neljän pilasterin varaan, ja sen koko on 3,1x2,2m. Siinä on peltikatto.

Olemme suunnitelleet käyttää 195x45 kannatinpalkkina, ja palkkikenkiä käyttämällä kiinnitämme lattiarungot 145x45. Lattiarungot ovat 3,1m pitkiä, jotta saamme lattialaudat haluamaamme suuntaan. Kannatinpalkkien (2,2m) väliin tulee kolme lattiarunkoa.

Kysymyksemme on, onko jänniteväli liian suuri (3,1m) pelkästään ulkoreunan kannatinpalkilla, ja onko meidän tarpeen vahvistaa sitä lisäämällä keskelle ylimääräinen pilasteri ja kantopalkki?

• Tykkään
Chainsaw_
  • Laddar…
Nyrkkisääntö, jonka olen oppinut, on, että ei saa olla enempää kuin 2 m pilarien välillä joka suuntaan.
Rakentaisin karkeammista mitoista, itselläni on 45x195 kantavissa palkeissa (joilla on tietysti enintään 2 m pilarien välillä ;)) ja 45x170 c/c 60 koolauksella.
Meidän terassi on tukeva kuin betoni, siinä on 28x120 terassilauta, mitä ajattelette käyttää?

lainaan tätä ketjua vähän...

Olen laskemassa meidän uuden terassin kustannuksia.
Perustuspilareiden väli 1,5 m
Kantopalkki 170*45
Palkkien jänneväli on 2,6 m.
Olen katsonut hieman ympärilleni ja taulukot sanovat, että pitäisi käyttää 170*45, mutta mietin säästämistä ja käyttämistä 145*45 sen sijaan (ja säästää noin 1500kr) ja kompensoida käyttämällä hukkapaloja lyhytklingoina palkkien välissä.
Onko tämä mahdollinen tapa edetä?

ei kellään mielipidettä?

En säästämäis regseleistä, meidän terassi on rakennettu 45x195 kantavilla palkeilla ja 45x170 regseleillä ja se on jäykkä kuin betoni, huojunta terassi ei koskaan ole arvoinen 1500 pix.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.