Hei! Olen lukenut foorumia pitkään ja olen nyt tekemässä ensimmäistä remontoistani kotona. Olen saanut mahtavaa tietoa ja inspiraatiota foorumin kautta tähän mennessä.

Ajattelin maalata olohuoneen uusiksi (asunto-osake rakennettu 1960-luvulla, vanhat kuluneet tapetit 4 kerroksessa). Olemassa oleva tapetti oli epävarmasti kiinnittynyt, joten päätin poistaa sen tapetinpoistolla (vesihöyrymalli), jotta voisin aloittaa alusta ja saada tasaiset, kauniit seinät.

Tapetin alla olevat seinät osoittautuivat joksikin, minkä oletan olevan kipsimateriaalia. Joissakin kohdissa se oli huonossa kunnossa, halkeamia ja muutamissa kohdissa se myös pullistui ja oli helposti poistettavissa. Poistetun kerroksen paksuus vaihtelee 3-4 mm:stä noin 10 mm:iin.
Seinä, josta on osittain poistettu vanha tapetti, paljastaen alla olevan krakeloituneen kipsikerroksen; osia tapetista vielä paikallaan. Vaurioitunut betoniseinä, josta vanha pinnoite ja kerrokset on poistettu. Vasemmalla näkyy osittain poistettu tapetti. Käsi pitelee kahta valkoista kipsin kaltaista seinämateriaalia, jotka ovat irronneet tapetin alta. Tausta on epätarkka.

Huoneen kulmissa ei käytännössä ole mitään materiaalia (harmaa on alla olevaa betonia, kuvan vasemmalla on tapetti, jota ei ole vielä poistettu)
Kulmassa on paikkoja, joissa tapetti on poistettu osittain paljastaen vaurioitunutta kipsimateriaalia; näkyvissä myös reikä.

Mitä tuotetta he ovat käyttäneet ja miten täytän parhaiten reiät ongelman korjaamiseksi? Paksut kerrokset kittiä betoniseinää vasten? Jotain betonia? Nestemäinen kipsi?

Terveisin Daniel

Näyttää kipsilevyltä.
Ehkä helpointa on ottaa alas työstämäsi levy ja laittaa uusi levy tilalle.

• Tykkään
Röksvamp
  • Laddar…
Kiitos paljon. En usko, että se on kipsilevyä. Sitten olettaisin, että se olisi ollut saman paksuista koko matkalta. Materiaali menee 0 mm kulmissa noin 1 cm:iin, missä se on paksuinta, eikä siinä ole myöskään saumoja. Daniel

Paras vastaus

Se on tasoitetta. Irrota löysät osat, sitten täytät kipsilaastilla ja viimeistelet tasoitekerroksella.

• Tykkään
Röksvamp
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.