Hei! Olen lukenut foorumia pitkään ja olen nyt tekemässä ensimmäistä remontoistani kotona. Olen saanut mahtavaa tietoa ja inspiraatiota foorumin kautta tähän mennessä.
Ajattelin maalata olohuoneen uusiksi (asunto-osake rakennettu 1960-luvulla, vanhat kuluneet tapetit 4 kerroksessa). Olemassa oleva tapetti oli epävarmasti kiinnittynyt, joten päätin poistaa sen tapetinpoistolla (vesihöyrymalli), jotta voisin aloittaa alusta ja saada tasaiset, kauniit seinät.
Tapetin alla olevat seinät osoittautuivat joksikin, minkä oletan olevan kipsimateriaalia. Joissakin kohdissa se oli huonossa kunnossa, halkeamia ja muutamissa kohdissa se myös pullistui ja oli helposti poistettavissa. Poistetun kerroksen paksuus vaihtelee 3-4 mm:stä noin 10 mm:iin.
Huoneen kulmissa ei käytännössä ole mitään materiaalia (harmaa on alla olevaa betonia, kuvan vasemmalla on tapetti, jota ei ole vielä poistettu)
Mitä tuotetta he ovat käyttäneet ja miten täytän parhaiten reiät ongelman korjaamiseksi? Paksut kerrokset kittiä betoniseinää vasten? Jotain betonia? Nestemäinen kipsi?
Kiitos paljon. En usko, että se on kipsilevyä. Sitten olettaisin, että se olisi ollut saman paksuista koko matkalta. Materiaali menee 0 mm kulmissa noin 1 cm:iin, missä se on paksuinta, eikä siinä ole myöskään saumoja. Daniel