R
aion rakentaa terassin/takaladon talon yhteyteen, nyt pohdin kuinka suuri välin pitäisi olla, jotta se katsottaisiin omaksi rakennelmaksi eikä laskettaisi osaksi taloa?

Miksi sinun täytyy miettiä sitä?

R
liittyy rakennuslupaan

Ymmärrän, mutta en täysin kysymystäsi. Voisitko olla tarkempi siitä, mitä sinun pitää tehdä?

Voitko luokitella sen attefallshusiksi?

R
terassin koko on 36 m², joten olen katsellut eri vaihtoehtoja, mutta en voi päättää, miten rakentaa se ilman rakennuslupaa, jos se yhdistyy taloon.

R
haluan rakentaa terassin/patiota ilman rakennuslupaa, ja jos talon ja patiotalon välillä on väliä, voin välttää rakennusluvan, mutta jos se on yhdessä talon kanssa, minun on haettava rakennuslupaa. joten kysymykseni on, kuinka suuri väli sen on oltava, jotta se luokiteltaisiin erilliseksi rakennukseksi?

Mikä korkeus maanpinnan yläpuolella siitä tulee?

Ribons sanoi:
haluan rakentaa terassin/piha-alueen ilman rakennuslupaa...
Kuten Kane kysyy: Kuinka korkealla maanpinnasta?

Voithan asettaa puulattian koko tontin yli, jos haluat, kunhan se ei ole liian korkealla.

R
Noin 0,9-1,1 m, en ole katsonut niin tarkasti vielä. Mutta siihen se varmaan tulee

Silloin ei varmaan ole mitään eroa, onko talo ja terassi kiinni toisissaan vai ei luvan suhteen. Oletko tarkistanut rakennuslautakunnasta?

R
jos ymmärsin tekstin oikein, terassi/ulkotila, joka liitetään taloon, tulee osaksi taloa ja vaatii silloin rakennusluvan, kun taas erillinen ulkotila on täysin oma osansa eikä sitä lasketa talon neliömetriin. Kuten sanottu, näin tulkitsin tekstin (mutta kukaan ei ole sanonut, että olen hyvä ruotsin mutkikkaissa ilmaisuissa)

Sinun on silti hankittava rakennuslupa tai maankäyttölupa terassille, jos se nousee yli 60 cm maantasosta. Kukaan ei rakenna erillisiä terasseja, joten tarkista kunnalta, mitkä säännöt pätevät teillä.

R
joten jos ymmärrän teitä oikein, voin rakentaa 1000 m² ulkotilan, mutta ei jos se on yli 60 cm korkeampi maasta ilman rakennuslupaa. Onko se oikein ymmärretty?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.