Sain tänään puhelun sukulaiselta, kun hän oli viimeistelemässä hintaneuvotteluja uusista kouruista. He pyysivät silloin 12 000 kr noin 6 m kouruista ja yhdestä syöksytorvesta liitoksella. Ei uusia kourunkoukkuja tai syöksytorven kiinnikkeitä, vaan vanhat käytettiin uudelleen.
Puhuin puhelimitse kaverin kanssa, joka teki työn, ja hän väitti, että he olivat sopineet 1200 kr metri, ja kun kyseenalaistin korkean hinnan, minulle selitettiin, että se on korkealaatuista materiaalia (alumiini). Olen pystynyt jäljittämään materiaalin Trifa, unkarilainen merkki, ilmeisesti se on pinnoitettua alumiinia. Saan vastaavat materiaalihinnat usein käyttämältäni toimittajalta huomenna vertailua varten, mutta minun on hyvin vaikea uskoa, että tämä työ olisi 1200 kr metri arvoinen. Erityisesti kun minulla on suuria kysymysmerkkejä laadusta.
Te, jotka tiedätte, pitääkö tämän näyttää tältä?
Kuva 1 syöksytorven liitäntä maaputkeen. Puuttuuko yliputki ja lehtierottelija?
Kuva 2 päät vain ylös taitettu. Ei liity päätylautaan vaan siihen jää noin 3 cm rako.
Kuva 3 koen, että putki on huolimattomasti leikattu terävillä siruilla, jotka työntyvät ulos, on epätasainen. Lisäksi se on vääntynyt ja kiinnitetty vanhaan sopimattomaan kiinnikkeeseen kipsiruuvilla (?). Eikö syöksytorvikin ole väärässä mitassa, katso kouru ja maaputki.
En tiedä olenko täysin hakoteillä, mutta tämä tuntuu täysin väärältä sekä hinnan että laadun suhteen.
Tapaan heidät huomenna jatkokeskustelua varten...haluaisin vain kuulla mahdolliset näkemyksenne...
Ei tuo näytä ollenkaan hyvältä.
Ei reikiä kouruun tietenkään. Ne asennetaan klipseillä. Ei nostoa vaan asennetaan ”pääty”.
Syöksyputken pohjaan asennetaan useimmiten roskasihti
jne jne jne
sanoisin, että tuon materiaalin hinta on 1000 kr. Max
ovatko nuo Irlannista tulevia asuntovaunumatkailijoita vai mitä idiootteja nuo ovat?
voin todistaa, että tämä ei ole vitsi. Tämä asennettiin tänään sukulaiselle, enkä todellakaan tiedä, miten niitä pitäisi käsitellä. Haluaisin eniten purkaa paskan taas…
voin vahvistaa, että tämä ei ole vitsi. Tämä asennettiin tänään sukulaiselle ja en todellakaan tiedä, miten käsitellä sitä. Haluaisin vain purkaa sen jälleen…
Ystävällisin terveisin,
Pär
Tuo on niin huonosti tehty, että se pitää purkaa ja tehdä kunnolla.
Kokeile kaataa vettä siihen, enkä yllättyisi, jos se virtaa väärään suuntaan
Mutta takaisin kysymykseeni. Kuka sen on tehnyt? Yritys?
Etsikö sukulaisesi heidät vai tulivatko he ohi?
Kuvahaku Googlessa ja löysin vain nämä kuvat (olen kuitenkin aika analoginen kaveri, joten voin olla väärässä)
Olen nähnyt pahempia tuloksia käsityöläisiltä täällä BH:ssa (olen itsekin, ja kaikilla on "huono" päivä), joten en ole erityisen järkyttynyt ts:n kuvista. En ole kuitenkaan koskaan nähnyt näin huonoa rännijobbausta. Luuletko, että joku, joka on ollut jäsenenä 3 vuotta, odottaisi trollaamaan niin kauan?
Jos he ovat todella sopineet 1200/m, niin se hinta pätee, vaikka se olisi kohtuuton. Mutta siinä tapauksessa on käsityöläisen velvollisuus esittää jonkinlainen todiste sopimuksesta. Mutta niin kuin tämä työ näyttää, käsityöläinen on pikemminkin vastuussa vahingonkorvauksesta. Älä maksa penniäkään!
Se näyttää todella sotkuiselta, eikä siitä maksaisi kukaan. Mutta se voi varmasti toimia jonkin aikaa, kaltevuus on varmaan oikea, jos he ovat käyttäneet rännirenkaita uudelleen ja se oli aiemmin oikein, päättyminen pari senttimetriä tuulilaudasta on normaalia suojatakseen sitä kosteudelta, ylös taivutus en ole ennen nähnyt, mutta sen pitäisi toimia ja välttyy liitokselta, joka voisi vuotaa, saumarengas syöksyputkessa näyttää kamalalta ja epämiellyttävä jyrkkine reunoineen, mutta ei sen pitäisi vuotaa erityisen paljon, kun vesi menee pystysuoraan (mutta vähän voi vuotaa ruuvien ympäriltä, totta kai voi olla ilman lehtien poistoaukkoa, mutta silloin pitäisi mielellään olla joku verkko käännekuupan kohdalla ja se on epäkäytännöllistä.
Ymmärrän, jos joku koputa-ja-katoa-käsityöläinen ajattelee, että se riittää, jos ei ole selkeästi sovittu kunnollista asennusta, vaan "vain vaihtaa rännit ja syöksyputket". Mutta ovatpa ne huijareita tietenkin.