6 328 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
helmipontti, rintalista ja lattiasokkelit
Hei! Olen suunnittelemassa helmipaneelin asentamista mökkiini. Olen vähintäänkin aloittelija, joten pyydän etukäteen anteeksi mahdollisesti typeriä kysymyksiä.
En ole koskaan aiemmin asentanut paneelia ja mietin, miten sen saa kiinnitettyä ylä- ja alapäästä. Olen nähnyt, että listassa on ikään kuin "aukko", jotta se voi peittää paneelin yläreunan. Mietin nyt, koskeeko sama asia jalkalistaa? Etsin ja etsin inspiraatiota ja tuotteita netistä, mutta en löydä mitään sen tyyppistä...
Toinen kysymykseni koskee itse helmipaneelia. Voinko ostaa sen valmiiksi leikatun haluamaani korkeuteen vai ostanko kokonaisia pituuksia ja sahaan itse? Eikö ole riski, että tulee paljon hukkaa, jos koko pituus on esimerkiksi 3 metriä (kuten olen löytänyt) ja haluan 160 cm korkean paneloinnin? Vai yhdistelläänkö paloja seinälle?
En ole koskaan aiemmin asentanut paneelia ja mietin, miten sen saa kiinnitettyä ylä- ja alapäästä. Olen nähnyt, että listassa on ikään kuin "aukko", jotta se voi peittää paneelin yläreunan. Mietin nyt, koskeeko sama asia jalkalistaa? Etsin ja etsin inspiraatiota ja tuotteita netistä, mutta en löydä mitään sen tyyppistä...
Toinen kysymykseni koskee itse helmipaneelia. Voinko ostaa sen valmiiksi leikatun haluamaani korkeuteen vai ostanko kokonaisia pituuksia ja sahaan itse? Eikö ole riski, että tulee paljon hukkaa, jos koko pituus on esimerkiksi 3 metriä (kuten olen löytänyt) ja haluan 160 cm korkean paneloinnin? Vai yhdistelläänkö paloja seinälle?
Yleensä paneeli asennetaan lattiaan asti ja sen jälkeen sokkeli päälle.
Pituuden osalta. Jos sinulla on hyvä saha käytettävissä, voit varmasti tilata haluamasi pituiset/leveyksiset/paksuiset. Rakennusliikkeissä ne ovat lähes aina valmiiksi pakattuja samanpituisina.
Pituuden osalta. Jos sinulla on hyvä saha käytettävissä, voit varmasti tilata haluamasi pituiset/leveyksiset/paksuiset. Rakennusliikkeissä ne ovat lähes aina valmiiksi pakattuja samanpituisina.
Hmm, se on todella hyvä idea. Meillä on torppa Pohjois-Hälsinglandissa. Kohtuudella luulisi siellä olevan paljon puutavaraa...
Saatavana 4,5 m pituisena, sahaa ne 1,5 m pituuksiksi välttääksesi hukkaa, jos haluat että lattiasokkeli on samalla tasolla kuin paneeli, aseta se ensin ja aseta paneeli sen päälle, käytä paneelikiinnikkeitä paneelin kiinnittämiseen. Osta XL-byggistä niin he voivat leikata pituudet puolestasi. Fredde
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Pärlspont "fel" utomhus på garageport?
Byggnadsvård -
Vad har vi för alternativ till ventilerade golvsocklar?
Golv -
Kuinka asentaa helmipaneeli kaappien alle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Pärlspont och bröstlist i 30-tal hus
Fönster & Dörrar -
Rintalista helmipaneelissa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka