9 738 lukukertaa ·
25 vastausta
10k lukukertaa
25 vastausta
Hei Ajattelin rakentaa valmiit betoniseinät itse
Sivu 1 / 2
Miten ajattelit ratkaista julkisivun?
Rygell sanoi:Ajattelin tehdä seinät täysin valmiiksi kotona. Tehnyt jotain julkisivun kanssa ja sileän pinnan sisäpuolelle, jota voi maalata. Kaikki paikan päällä olevan rakennusajan lyhentämiseksi.[/QUOTE
luulen, että jos tilaat valmiina, se tulisi halvemmaksi.
seinärakenne periaatteessa betoni solumuovi betoni.
kuinka olet ajatellut tehdä muotin?Rygell sanoi:
kuinka kiinnität solumuovin seinään valun aikana?
kuinka toimii valmiiksi valetun seinän nostaminen?
kuinka hoidat kuljetuksen?
kuinka hoidat nostamisen paikalla?
voin varmaan keksiä lisää kysymyksiä
Luulen, että sekä helpompaa että halvempaa on rakentaa perinteiset seinäelementit "puusta", jos haluat tehdä sen itse. On melko monimutkaista ja kallista valaa suurilla muoteilla, joten jos haluat lyhyen rakennusajan mutta silti betonia, on varmaan halvempaa ja helpompaa ostaa ne valmiina.Rygell sanoi:
Itse talon runko ei ole kuitenkaan kallein osa, materiaalista riippumatta.
Onnea matkaan!
/Krille
Muoto pitäisi pystyä ratkaisemaan. Täytyy selvittää ensin, kuinka konstruktion pitää olla. Nosto ja kuljetus eivät ole ongelma. Rakennan tällä hetkellä puusta. Mutta ylläpidon kannalta betoni on paljon parempi.
mutta ei kovin kaunis. ja lukkiutuu hyvin paljon.Rygell sanoi:
onko sinun ajateltu tehdä tästä asuinrakennus?
Sinun tulee valmistaa ns. sandwich-seiniä vaakasuorassa asennossa. 7-8 cm betonia alin klimattikerros, sitten 15-20 cm styrox, sitten 10 cm betonia kantavaan sisäseinään. Betonikerrokset pidetään yhdessä erilaisten Halfen-ankeroinnin avulla. Ikkunoiden ja ovien reiät jätetään helposti tekemällä laatikoita, jotka rakennat muottivanerista. Sinun täytyy rakentaa teräksinen valupöytä, jossa on jonkinlainen hydraulijärjestelmä, jotta voit nostaa ja sijoittaa seinäelementit ajan myötä. Tai jos sinulla on käytettävissä rakennuspaikan nosturi. Tutustu tilt-up:iin verkossa. Etuna on, jos aloitat rappauksen ruiskuttamisen sekä punagrundin valun, ennen kuin ensimmäinen betoni kaadetaan klimattikerrokseen. Silloin tarvitsee vain viimeistellä ja värjätä, kun talo seisoo pystyssä ja julkisivu on valmis. Kuten sanot, se on erittäin taloudellinen rakennusmenetelmä.