Hei,

Ajattelin asentaa penkin seinien väliin. Penkin materiaalina ajattelin käyttää tammi 27mm työtasoa, jotta se olisi todella vakaa. Toiveeni on ratkaista tämä ilman tukijalkoja, jotta se näyttäisi leijuvan.

Edellytykset ja miten olen suunnitellut työtason muotoilun:
Sohva-asennuksen piirustus, jossa mitat: leveys 133 cm, syvyys 90 cm. Materiaalit: sisäseinä (kipsi, OSB, 45mm puu), ulkoseinä (kipsi, raakapontti).

Haasteeseen. Välttääkseni kannattimia, suuria lankkuja tai jalkoja, ajattelin kulmarautoja. Mutta koska kuormitus tulee olemaan suuri (2-3 aikuista henkilöä ehkä), epäilen, kestääkö kiinnitys.

Voisiko useat kulmaraudat toimia? Tyyliin näin:
Sivukuva ja yläkuva istuinpenkistä, joka on upotettu kahden seinän väliin. Penkin leveys 133 cm, syvyys enintään 90 cm; materiaali: tammi.

Mahdollisesti yhdessä listan/lankun kanssa, joka on levyn päällä seinää vasten ja estää takaosan kohoamista. (peitetään tyynyillä)

Onko tämä tuomittu epäonnistumaan? Vai onko joku viisas ihminen, jolla on fiksumpi ratkaisu, joka ensisijaisesti on kestävä, mutta myös tyylikäs?

Ystävällisin terveisin,
Jesper

Kulmarauta kaikkien seinien sivuja pitkin on riittävä, olin valinnut 30x30x5.

Toimii varmasti myös tavallisilla 45x45 rimoilla, jos esiporataan nätisti, ettei se halkeile.

Kiitos vastauksesta. Tietääkö kukaan, kuinka paljon heikompi kantavuus kulmateräksellä on, jos sen kääntää ylösalaisin? Siinä tapauksessa sen voi upottaa pöytälevyyn, jotta se olisi täysin näkymätön.

Tässä tapauksessa luulen, ettei sillä ole niin suurta merkitystä. Seinään kunnolla kiinnitetty kulmarauta tällä tavoin voi kantaa todella suuria kuormia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.