Huomasin eilen, että yksi laatta suihkunurkkauksessani on haljennut, ei paljon, mutta kuitenkin...
Kuten näette, myös sauma on hieman haljennut PLUS saumat ovat yleisesti ottaen olleet taipuvaisia "kovertaa itseään" viime aikoina.
Olen googlettanut itseäni hengiltä aiheesta "halkeilleet/koverretut saumat" tulematta järkevämmäksi siitä, onko "korjaus" ylimääräisellä saumauksella tai jonkinlaisella joustavalla silikonisaumauksella paras vaihtoehto minun tapauksessani???

(Asiaan liittyy, että kylpyhuoneremontti ei ole ajankohtainen minun tapauksessani, koska tiedän varmasti, että koko rakennus (Brf) on niin kosteusvaurioitunut. Olen tehnyt kaiken voitavani saadakseni hallituksen ja Brf:n hoitajan ymmärtämään tämän ilman menestystä. Ja näin ollen se on Halkiollut kaakelilaatta kylpyhuoneessa, näkyvissä myös halkeillut saumaus ja vaalea silikonitiivistys oikealla puolella. Halkaistun valkoisen kylpyhuoneen laatan saumassa on halkeamia ja kulunut laasti. Kuvassa on haljennut kaakelilaatta ja halkeillut sauma suihkunurkasta. vain ajan kysymys ennen kuin se "tavoittaa" kiinteistön ja meidät, jotka asuvat täällä. Kun juuri on remontoitu kylpyhuone kuusinumeroisella summalla... Ei kiitos!)

Haluatko ratkaista esteettisen ongelman vai jotain muuta? Laatan voi ehkä vaihtaa, mutta onko sinulla samanlaista varalla? Saumat voi saumata uudelleen, jos haluat että se näyttää paremmalta.

Voisit ehkä tarkentaa vähän, mitä tarkoitat "koko talo (Brf) on niin paljon kosteusvaurioitunut". Minulle se kuulostaa perusteelta kylpyhuoneremontille eikä sitä vastaan. :thinking:

Alfredo Alfredo sanoi:
Sinun on kyllä selvennettävä, mitä tarkoitat "koko talo (Brf) on niin kosteuden vahingoittama". Minusta se kuulostaa syyltä kylpyhuoneremonttiin eikä sitä vastaan. :thinking:
Kuvailin tilannetta vähän hassusti. Olisi pitänyt pikemminkin kirjoittaa ongelmista vuotavien putkien kanssa yleensä kiinteistössä.
On esiintynyt vuotavia putkia kellarivarastotiloissa, autotallissamme, Anticimex on mitannut 100% kosteutta kylpyhuoneen lattiallani suorassa linjassa seinästä seinään ilman että se ylittäisi vyöhykettä yksi (eikö se niin kutsuta?) eli siis suihkukulmaa tai pesukonetta + Anticimex mitattu 0% kosteus suihkusyvennyksen, wc-istuimen sekä pesukoneen ympärillä samalla hetkellä. Anticimexin mies sanoi minulle silloin, että todennäköisesti kyseessä on putki lattiani alla, joka vuotaa ja vaikuttaa lopulta sinun alapuolella olevan asuntoon, joten se voi olla vakavaa ja tulisi mahdollisuuksien mukaan korjata mahdollisimman pian.
Otinkin heti yhteyttä hallitukseen kertoakseni heille tästä + halusin käyttää lisävakuutustani asian jatkamiseen (Bostadsrättsföreningen on ottanut meidän lisävakuutukset ja sen käyttö vaatii asioinnin hallituksen kautta), MUTTA hallitus kieltäytyi sallimasta minun käyttää lisävakuutustani tässä tapauksessa. Yritin jopa ottaa oman lisävakuutuksen kiertääkseni yllämainitun, mutta IF selitti, että "saat todella mielelläsi ottaa oman lisävakuutuksen", mutta se ei koskaan "voi tulla ennen tai päteä ennen kuin meidän Brf on ottanut.

Yhteenveto:
Olen hyvin perillä talon ongelmista ja olen yrittänyt kaikella sielullani ja sydämelläni saada huomiota niille seurauksille, joita tiivistämättömät vesijohdot, tippuvat putket ja jatkuvat vuodot aiheuttavat. Tuloksetta, SIKSI ajattelen niin, etten halua maksaa noin 100 000 kr kylpyhuoneremontista, koska se todennäköisesti puretaan noin kahden vuoden kuluessa.
Toivottavasti ymmärrät näkemykseni paremmin nyt :)

Alfredo Alfredo sanoi:
Haluatko ratkaista esteettisen ongelman tai jotain muuta? Laatta saattaa olla vaihdettavissa, mutta onko sinulla samanlaista varastossa?
Unohdin vastata sinun 'todelliseen' kysymykseesi... :geek:.

Ensisijaisesti haluan korjata, jotta voisin vähentää talon altistumista lisäkosteudelle siinä määrin kuin voin (VAIKKA se olisi minimaalista ja merkityksetöntä saumojen ja rikkoutuneen kaakelilaatan kautta)!.

Toissijaisesti esteettisesti, tietenkin. On mukavampaa katsella "ehjää" kaakeliseinää suihkussa kuin rikkinäistä :D. Valitettavasti minulla ei ole varastossa. Harmi, sillä jos uskon, minun kaakelilaattojani poistettiin valikoimista kauan ennen vuosituhannen vaihdetta, tyyliin...:oops:.

B bassetasse sanoi:
Ensisijaisesti haluan korjata helpottaakseni talon lisäkosteutta niin pitkälle kuin mahdollista (VAIKKA se olisi minimalistinen ja merkityksetön saumojeni ja rikkoutuneen kaakelilevyn kautta)!
Tässä mielessä vahinkosi eivät ole käytännössä merkityksellisiä. Laatat tai saumat eivät ole (täysin) vesitiiviitä. Laatan takana oleva vedeneristys suojaa rakennetta ja hieman liioitellusti sanotaan, että esimerkiksi normaalisti käytetyn suihkunurkan takana on "roiskekosteaa".

Jos sinulla on toimiva vedeneristys, ei ole väliä, ovatko saumat huonot. Jos sinulla ei ole kunnollista vedeneristystä, eivät edes täydelliset saumat estä vesivahinkoja.

B bassetasse sanoi:
Upptäckte igår att en kakelplatta i min duschhörna har spruckit, inte mycket men än dock...
Som Ni ser har även fogen spruckit lite PLUS fogarna överlag haft tendens att "gröpa ur sig" senaste tiden.
Har googlat ihjäl mig om "krackelerade/urgröpta fogar" utan att bli klok på om en "reparation" med en 'överfogning' eller ngn form av elastiskt silikonfogtätning är bäst i mitt fall???

(Hör till saken att badrumsrenovering är inte aktuell i mitt fall då jag bevisligen vet att hela kåken (Brf) är sååå fuktskadad, Har gjort allt vad jag kan/kunnat för att försöka få styrelsen samt Brf'ens förvaltarare att anamma detta utan framgång. Och med det är det [kuva] [kuva] [kuva] bara en tidsfråga innan det "kommer i fatt" fastigheten och oss som bor här. När man precis renoverat badrummet för 6-siffrigt belopp... Nej tack!)
Du kan ju lägga i typ tec 7 eller annan fog i liknande färg. Den är ju tätare och kan röra på sig mer eller alt silikon kör med det i sprickan i platan med och lägg i med typ plast skrapa (spackla i den )så blir det en diskret vit spricka som blir tät ist

• Tykkään
bassetasse
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.