Asun omistusasunnossa, tiilitalo. Rakennuksessa on jonkin verran painumavaurioita, jotka tulivat selvästi esille, kun tasoitin seinät ja halkeamat näkyivät selvästi (on ollut 50-luvun tapetti aiemmin). Nyt olen tehnyt niin, että olen raapinut pois seinästä tasoittamani ja avannut painumahalkeamia täyttääkseni ne uudella laastilla. Mutta siitä huolimatta ne edelleen halkeilevat. Voinko saumata ne, kun olen pohjamaalannut seinät? Vai mitä suositellaan?

Kiitos etukäteen!
Seinässä oleva halkeama paljastaa tiilikerroksen pinnan alla. Talon seinässä on halkeama, joka on yritetty korjata uudemmalla laastilla. Halkeama ulottuu seinän yläosasta lattian rajaan asti. Seinän levitetyn laastin läpi näkyvä halkeama asunnon tiilirakenteessa. Halkeaman ympärillä vanha tapetti poistettu. Suurikokoinen halkeama tiiliseinässä, osoittaen perustusten vauriot. Halkeama on korjattu laastilla, mutta se on avautunut uudelleen. Särkennyt seinä, jossa näkyy halkeama ja poistettua rappausta kerrostaloasunnossa, kunnostushuoltoa menossa.
Seinässä näkyy laastivaa’alla levitetty oikaisu, jossa on erottuva raja keskellä; taustalla käsittelemätön seinäpinta. Seinän kulma, jossa näkyy pitkä vaakaviivainen halkeama ja erivärisiä laastijälkiä aiheuttaen laikukkaan ilmeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.