Miten jiirisahataan kattolista portaikon kulmassa niin, että se sopii oikein? Olen yrittänyt monella tavalla, mutta siitä ei tule hyvää. Laitan mukaan kuvan. Sekä lattia- että kulmalistan olen tehnyt, mutta tämä tuntuu olevan sellainen, että se on voittanut minut.

Bröstlist i trapphörn, där mötet mellan två lister visar en ojämn skarv. Bakgrunden har ett dekorativt tapetmönster.

Apua!

Onko täällä todellakaan KETÄÄN, joka voisi auttaa minua?

Vaikea lista kahdessa kulmassa. Minulla ei ole "oikeaa" ratkaisua. Mutta olen nähnyt, että jotkut jakavat kulman siten, että teet tavallisen 45/45 kulman kulmassa ikään kuin sitä ei pitäisi myös kallistaa alaspäin. Tämä kiilan muodossa, jossa pohja on 0. Kiilan toinen puoli jaetaan kulmaan liittyvän listan kanssa alhaalta eli noin 22,5.

Toinen ratkaisu on laittaa kulmalohko. Ehkä ei toivotuin ratkaisu, mutta voi olla todella tyylikäs, jos löytää tai valmistaa oikean tyylisen.

Onnea! =)

L
Yksi vaihtoehto on työskennellä kahden pienen passbitarin kanssa. Näiden tehtävänä on toimia mallina, jotta löydät oikean kulman. Passbitarit työstetään raspilla, kunnes olet tyytyväinen. Sen jälkeen yrität säätää sahaa niiden mukaan. On useita vaiheita, (koesahaus, kunnes saha on oikein säädetty), ennen kuin oikea lista asetetaan sahaan, jolloin ei tule yllätyksenä, että se sopii.

Olen testannut ongelmaa 3D-ohjelmassa. Uskon myös, että kulmapala on tyylikkäin ratkaisu. Kulmapalan yläpuolen tulisi olla horisontaalinen.

• Tykkään
Semiproffset
  • Laddar…
A
Katkaisusaha ja käytä hukkapalaa, jota sahaat kunnes se sopii oikein (pidä saha käden ulottuvilla) ja sitten otat pitkän kappaleen, kun saha on asetettu. Varmista, että ensimmäinen kappale on todella oikeassa paikassa, kulman keskellä, millimetrin virhe ja on mahdotonta onnistua siististi.

Ongelma on, että leikkauspinnat eivät ole yhtä pitkiä, joten on täysin mahdotonta saada niitä sopimaan yhteen hyvällä tavalla.

• Tykkään
Semiproffset ja 1 muu
  • Laddar…
richardtenggren
Näin minä olisin tehnyt:

• Kulmalista ja laserlinja oikean nurkan kohdistukseen seinällä.
  • Tykkään
sultanen1 ja 2 muuta
  • Laddar…
L
useless useless sanoi:
Ongelma on, että leikkauspinnat eivät ole yhtä pitkiä, joten on täysin mahdotonta saada ne sopimaan yhteen hyvin.
Samaa mieltä, mutta jos tekee kuten aiemmin kirjoitin, huomaa, että yläpuolisella viilalla viimeistely tai viilaaminen alaosan päällä on tarpeen. Siinä saa vähän maalia laittaa pinnalle, juuri kulmaan.

useless useless sanoi:
Ongelma on, että leikkauspinnat eivät ole yhtä pitkiä, joten niitä on täysin mahdotonta saada sopimaan yhteen kunnolla.
Leikkauspinnat ovat tarkalleen yhtä pitkiä mutta käänteisiä. Se on juuri se vaikea asia.

richardtenggren richardtenggren sanoi:
Näin minä olisin tehnyt:
Yritin tehdä jotain sellaista, mutta se ei todellakaan ollut helpompaa sisänurkilla.

• Tykkään
bjarbo
  • Laddar…
Suorita yksinkertaisempi ratkaisu, jossa asetat kulmakiven sisäkulmaan.

Periaate on seuraava:

Golvhorn.jpg

Tarvitset väliosan. Ei muuten onnistu. Kulmapalikka on ruma, huijaus ja täysin hylättävä. Viesti #8 antaa vihjeen siitä, miltä sen pitäisi näyttää.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
mattiasp mattiasp sanoi:
Tarvitset välipalan. Se ei muuten onnistu. Kulmapala on ruma, huijaus ja täysin hylättävä. Viesti #8 antaa vihjeen siitä, miltä sen pitäisi näyttää.
Onko sinulla hyvää ehdotusta, miten tehdä hyvä välipala?

C Corsair sanoi:
Onko sinulla hyvä ehdotus siitä, miten tehdä hyvä välikappale?
Kyllä. Mitkä ovat kulmat seinässä ja portaissa? Millainen saha sinulla on?

• Tykkään
Livetpålandet5
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.