Hei, minulla on kysymys siitä, onko tämä seinä kantava. Näyttää siltä, ​​että seinä ulottuu kattoristikoihin asti. Talo on vuodelta 62. Se on punaisella merkitty seinä yläkerrassa.

Kiitollinen vastauksesta. :)

• Rakennuksen pohjapiirros, jossa on poikkileikkauskuvat. Yläkerrassa näkyy punaisella merkitty seinä. Talo rakennettu 1962.
  • Rakennuspiirustus talon yläkerrasta. Punainen nuoli osoittaa mahdollisesti kantavaan seinään yläkerrassa. Tässä näkyy useita talon pohjapiirroksia ja julkisivuja.
Sinun täytyy varmaan lisätä enemmän piirustuksia siitä, miltä fackverk Mm näyttää, ennen kuin saat järkeviä vastauksia luulisin.

Nämä ovat ainoat piirustukset, jotka olen saanut kunnasta, mutta otan heihin uudestaan yhteyttä. Kiitos vastauksesta.

• Tykkään
Mattias_Jo1
  • Laddar…
L Linda223 sanoi:
Nämä ovat ainoat piirustukset, jotka olen saanut kunnalta, mutta otan heihin uudelleen yhteyttä. Kiitos vastauksesta.
Muistaakseni voi itse käydä katsomassa, mitä omasta talosta löytyy. Kokeile tätä.
Lantmäteriet.se

Ei, yläkerran seinät nykyisellä tilanteella eivät ole kantavia. Kattokuormat siirtyvät alas harjapuiden ja mahdollisten tukipuiden kautta.

Kiitos todella paljon vastauksesta! :)

Hei, olemme nyt alkaneet purkaa seinää, ei painetta koolauksissa ulkoseinää vasten, mutta koolauksissa, jotka ovat talon keskiosaa kohti, on vastusta ja saha jää jumiin. Onkohan se silloin ehkä kantava?

Sitten teillä on liikaa roinaa vintillä. Hanbjalkit (jotka sijaitsevat vaakatasossa seinänne yläpuolella) eivät yleensä ole mitoitettu suurille pystysuorille kuormille. Suurimmat kattojen kuormat ovat aina lumi, ja sitä teillä ei varmaan vielä ole.

Okei mutta ei vielä lunta ja vain eristystä vintillä, voiko olla niin, että reglarna ovat kiinnitetty liian tiukasti kanskje?

Inkilade

Hanepalkkien päätehtävä on estää kattokuormia työntämästä ulkoseiniä ulos. Ne ovat siksi pääasiassa alttiina vetokuormille. Lisäksi niiden tulee kantaa oma painonsa sekä eristyksen ja aluskattorakenteen paino. Kerro hanepalkkien pituus, niiden mitat, eristyksen määrä ja tyyppi sekä aluskaton tyyppi, niin lasken, kuinka suuri taipuma on kohtuullinen.

Kiitos paljon avusta! Näin se näyttää lattiaa ja kattoa vasten. Alakatto vaikuttaa olevan yksinkertainen kipsilevy, aion mennä katsomaan miltä ullakolla näyttää huomenna.

• Kipsilevyä poistettu tikkuista, paljaat puupalkit näkyvissä. Kipsin reunat rosoisia, osa yhä kiinni katossa.
  • Puinen tukipuu, joka yhdistyy lattiaan. Lattialauta näkyvissä, mahdollisesti katon alla.
Onko vaihtoehtona tukea kahdella pilarilla ja pienemmällä palkilla? Varotoimenpiteenä.

Sitä ei pitäisi tarvita. Mittatietojen avulla tilanteen arvioiminen on helpompaa.

Ei helpoin tuuli nousta ylös, on riski, että pääsee ylös mutta ei alas. Harjahirret olivat noin 4 metriä pitkät 150/60

• Vinttikaton puiset hanbjälkar, jotka ovat 4 metriä pitkiä ja 150/60 mm kokoisia, hämärässä valaistuksessa.
  • Pimeä ullakko, jossa on puupalkit ja roskia lattialla.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.