https://forestia.se/produkter/tak/premium-ceiling/

Hei! Meillä on talo, joka on rakennettu -52 kangaspäällysteisillä katoilla. Jotkut niistä ovat vahingoittuneet ja käsityöläisiä, jotka osaavat kangaspäällysteisiä kattoja, on vähän ja se tulee kalliiksi. Etsin siksi toista ratkaisua tasaiselle sisäkatolle. Keittiössä olemme gyprocinneet teräskiskot, mutta huolimatta valtavasta kitkasta, hionnasta, maalaamisesta, liitokset näkyvät viistovalossa. Ehkä linkin katto on hieman enemmän foolproof saadakseen sen tasaiseksi? Onko joku kokeillut?

Olen myös kiinnostunut Forestia tai vastaavasta sisäkatosta. Mutta haluaisin kuulla arvioita joltakulta, joka on asentanut sen tai on ollut käytössä jo jonkin aikaa.

Onko vaikeaa saada se näyttämään hyvältä ilman näkyviä saumoja? Onko olemassa riski, että levyt kutistuvat ja ajan myötä tulee näkyviä saumoja?

Olen nyt asentanut tuon katon ja mielestäni se toimi erinomaisesti, todella kätevää saada täysin sileäksi. Vihdoin helppo ratkaisu. Olen asentanut kattolistan, koska haluan jäljitellä sen alla olevaa paperilla pingotettua kattoa.

• Tummanbeige katto ja värikäs, kuvioitu tapetti seinällä, tapettiin liittyy kuvioita, kuten kukkia ja eläimiä.
  • Tykkään
Wimw ja 2 muuta
  • Laddar…
Maasken Maasken sanoi:
Olen nyt asentanut sen katon ja mielestäni se toimi loistavasti, todella kätevää saada täysin sileäksi. Vihdoin yksinkertainen ratkaisu. Olen asentanut kattolistan, koska haluan jäljitellä sitä paperikiristettyä kattoa, joka on alla.
Kuinka hienolta se näyttääkään! Herätän keskustelun toivossa saada vinkkejä =)

Olen myös asentamassa sellaista kattoa. Mutta minulla on ongelmia seinän vieressä olevien päätypalojen kanssa. Asennan pitkän sivun profiilin ohjeiden mukaan, mutta kun yritän painaa lyhyen sivun profiilia sorkkaraudan avulla seinää vasten, levy ei liiku millimetriäkään. Olen myös kokeillut iskumetallia ja lyönyt niin että, mutta se ei vain mene... Levy pysyy paikoillaan pitkässä sivun profiilissa.

Kuinka se toimi sinulla? Onko ideoita? Keskellä huonetta olevissa levyissä ei ole ongelmia, kun käytän lyöntipalikkaa.

Meillä ei ollut tällaisia ongelmia, kun asensimme katon. Oletko tarkastanut, ettei liitoksessa katossa ole likaa tai muita ongelmia? Että se on epätasainen tai vastaava. Meidän ei tarvinnut käyttää väkivaltaa juuri siihen osaan, itse asiassa. Jälkimmäin olemme todenneet, että meidän olisi pitänyt tiivistää sauma seinän ja katon välillä. Kun lista väv-spännetakaton kohdalla on poissa, puruja putoaa väliin.

• Tykkään
Marcus Persson2
  • Laddar…
Maasken Maasken sanoi:
Meillä ei ollut tällaisia ongelmia, kun asensimme katon. Oletko tarkistanut, ettei katossa ole likaa tai muita ongelmia sauman kohdalla? Että se ei ole epätasainen tai vastaavaa. Meidän ei tarvinnut käyttää väkivaltaa saadaksemme juuri sen osan paikoilleen. Jälkikäteen olemme huomanneet, että meidän olisi pitänyt tiivistää sauma seinän ja katon välillä kuitenkin. Kun vävspänt-kattolista on poissa, välistä tippuu purua.
Kiitos vastauksesta! Se ratkesi lopulta. Oli helpompaa sitten. Jouduin kuitenkin käyttämään käsiharaa vasaran sijasta välillä saadakseni sen paikoilleen. Nyt jäljellä on maalaus/hionta 🙂

Maasken Maasken sanoi:
Olen nyt asentanut sen katon ja mielestäni se toimi loistavasti, todella kätevä saada täysin sileä. Vihdoinkin helppo ratkaisu. Olen laittanut kattolistan, koska haluan jäljitellä sen alla olevaa pahvijännitettyä kattoa.
knyh knyh sanoi:
Kiitos vastauksesta! Se ratkesi sitten. Menikin helpommin sen jälkeen. Kuitenkin piti käyttää käsivasaraa vasaran sijasta välillä, jotta se saatiin paikalleen. Nyt jäljellä on maalaus/hionta 🙂
Mietin jotain tällaista vanhempien remonttiin Huntonitin/Kipsin sijaan, mutta on vaikea löytää hyviä kuvia lopputuloksesta. Olisin todella kiitollinen, jos teillä olisi lisää kuvia jaettavaksi! 😊

W A.Sundg sanoi:
Mietin jotakin tällaista vanhempien remonttia varten sen sijaan, että käyttäisin Huntonit/Gips, mutta minun on vaikea löytää hyviä kuvia lopputuloksesta. Olisin todella kiitollinen, jos teillä olisi lisää kuvia jaettavaksi! 😊
On itse asiassa vaikeaa näyttää kuvia ilman, että ne ovat vain "valkoisia kuvia" 🙂

Mutta tässä on muutamia. Tämä on ennen maalausta/kevyttä hiontaa. Eli vain levyt itsestään. Viimeisessä kuvassa minulla oli vaikeuksia saada levyt täysin vastakkain toistensa kanssa. Voin palata asiaan, miten lopputulos näytti juuri siinä kohtaa. Muutoin levyt ovat käytännössä täysin tiiviisti toisiaan vasten. Olen tyytyväinen siihen, miten se onnistui.

• Valkoinen huoneen katto, jossa näkyy katossa pyöreä aukko ja vaaleat seinät. Kulmassa seinälevyt eivät ole tiiviisti yhdessä.
  • Valkoinen seinäpaneeli, jossa on lievä rako levyjen välillä ja valkoinen jalkalista alareunassa. Ennen maalausta tai hiontaa.
  • Kuvassa näkyy kaksi valkoista levypintaa, joissa on pieni rako niiden välissä.
knyh knyh sanoi:
On totta, että kuvien näyttäminen on vaikeaa ilman, että se on vain "valkoinen kuva" 🙂

Mutta tässä tulee muutamia. Tämä on ennen maalausta/kevyttä hiomista. Eli vain levyt itsessään. Viimeisessä kuvassa minun oli vaikea saada levyt täysin kiinni toisiinsa. Voin palata asiaan, miltä lopputulos tässä kohdin näyttää. Muuten levyt ovat lähes täysin tiiviisti toisiaan vasten. Olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kiitos! Odotan innolla kuvaa lopputuloksesta. 😀 Näkyvätkö saumat ollenkaan maalaamisen jälkeen vai näyttääkö se täysin sileältä kuin olisi kipsattua?

W A.Sundg sanoi:
Kiitos! Odotan innolla kuvaa lopputuloksesta. 😀 Näkyvätkö saumakohdat millään tavalla maalauksen jälkeen vai näyttävätkö ne täysin sileiltä, ikään kuin ne olisivat tasoitettu?
Ligger
W A.Sundg sanoi:
Kiitos! Odotan innolla kuvaa lopputuloksesta. 😀 Näkyvätkö saumakohdat millään tavalla maalauksen jälkeen vai näyttävätkö ne täysin sileiltä, ikään kuin ne olisivat tasoitettu?
En ole vielä maalannut, mutta kun ottaa huomioon, kuinka tiukasti ne nyt ovat, minun on vaikea kuvitella, että ne eivät olisi täysin sileitä ja tasaisia.

Hei
Miten meni?

människa människa sanoi:
Hei
Miten meni?
Kun valo tulee epäsuorasti ikkunasta tai ikkunalampusta, se näyttää hienolta ja sileältä. Meillä on sitten kattolamppu, jossa on varjostin, joka loistaa suoraan ylöspäin kattoon. Silloin se ei näytä yhtä siistiltä ja tasaiselta, sillä silloin näkee pienimmätkin virheet.

Emme sytytä sitä usein, joten ei ole ongelma makuuhuoneessa meidän osaltamme. Mutta en suosittele meidän kaltaista kattolamppua yhdessä katon kanssa. Kohdevalot tai muut lamput, jotka eivät loista suoraan kattoon, toimivat varmasti hyvin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.