Hei.

Etsin tiettyä tiivistemassaa, jota olen nähnyt peltiseppien ja kattotyöntekijöiden usein käyttävän.
Sillä voi tehdä erittäin leveitä saumoja ja kun se kovettuu, siitä tulee ikään kuin kumin tyyppistä, ja se näyttää tarttuvan hyvin useimpiin materiaaleihin. Näyttää siltä, ettei se ole myöskään niin tahmeaa kuin kaikki kokeilemani tiivistemassat.

Olen myös nähnyt samanlaista tiivistemassaa rakennustöissä, kun he tiivistävät esimerkiksi kahden betoniseinän väliä.

Ajattelin ennen kaikkea käyttää sitä, kun pellitän piipun uudelleen myöhemmin, mutta myös muihin ulkona oleviin halkeamien, rakojen tai saumojen täyttämiseen.

Olen nähnyt sekä mustaa että harmaata väriltään.

Varmasti on olemassa monia erilaisia valmistajia, mutta ehkä teillä on vinkkejä johonkin?

Olen kokeillut ostaa monia erilaisia paikallisista rakennustarvikeliikkeistä, mutta en ole löytänyt mitään järkevää mielestäni.

fremax fremax sanoi:
Fasaditiivisteeseen, [linkki]
saattaa olla vaikeampi löytää. Kokeile lasimestari/suuremmat rakennusfirmat/ ne jotka työskentelevät julkisivun kanssa. (600ml pötköt vain uskoakseni, vaatii erityisen ruiskun)

Kattoon/peltiin [linkki]

Osta Wurthilta/ peltisepältä

Ystävällisin terveisin, fremax
Kiitos vinkeistä! :)

Tuo Wurthin tuote näyttää mielenkiintoiselta, mutta luin jostain, että joku oli kirjoittanut sen olevan todella tahmeaa käsitellä ja ei kovin hyvää.

Onko kenelläkään lisää vinkkejä?

Minulla on paljon s.k skyddsrumsfog jäljellä. Voit saada paketin. Sijaitsee Nackassa :)

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Minulla on useita satoja ns. skyddsrumsfog jäljellä. Voit saada yhden paketin. Sijaitsee Nackassa :)
Voinko käyttää tätä tiivistääkseni metallin ja tiilen väliä?

Otan sen mielelläni, mutta asun Karlshamnissa, joten en voi hakea, valitettavasti :(

Joo, se on hyvä sellaiseen. Sikaflex on valmistajan nimi. Ok, harmi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.