Aion rakentaa seinän/oven kattotuulettimeen

mikä materiaali sopisi kestävään 120 cm leveään ja noin 95 cm korkeaan oveen

en ole päättänyt, laitanko saranat yhdelle puolelle vai ylös - tai ehkä 10 cm lattian yläpuolelle ja saranat molemmille puolille ja kääntyy alas - en tiedä mitkä saranat sopisivat tähän

tietääkö joku oikean materiaalin oveen - rakennuspiirustus?

onko joku tehnyt samanlaisen?

mikä hyvä kuvaus tuossa linkissä!

minun ovet ovat lämpimällä puolella ja enemmän kuin ovi pieneen viistokattoiseen vaatekomeroon. joten paksujen tukikappaleiden kiinnittäminen taakse eristystä (ja jäykkyyttä) varten ei oikein sovi.

Mutta ehkä siitä tulee liian raskas, jos on saranaovi, joka on 120 cm - minun täytyy ehkä käyttää 2 kpl 60 cm ovia - tai tehdä liukuovi 120 cm leveydelle.

jos käytän 120 cm liukuovia, toimiiko se sitten käyttää hyllylevyä oikean kokoisena esim. puolet tästä eli 60 korkea ja 120 leveä - vai toimiiko hyllylevyjen käyttö ovina?

jos käytän 60 cm ovia, niin kai minun täytyy ostaa keittiökaapin ovet.

Ehkä saranat tulevat liian kömpelöiksi, jos sinulla on 120 cm leveä ovi. Onhan toisaalta sellainen ovi melko kevyt, mutta se tarvitsee paljon tilaa avatessa. Pitää olla reilusti tilaa. Valitsisin varmaan kaksi ovea, kumpikin 60 cm. Uskon, että siitä tulee siistimpi. En näe estettä käyttää hyllylevyjä ovina. Miten olit ajatellut sijoittaa liukuoven, jos valitsisit sen vaihtoehdon?

Jos asennan 60 cm ovet, kuten IKEA kök, niiden on oltava kattotuolijalkojen vieressä - mikä tarkoittaa, että tavalliset itsekiinnittyvät saranat eivät toimi, koska ne täytyy kiinnittää kaappiin kohtisuoraan ovea vasten. Tämä tarkoittaa, että aukon tulisi olla muutaman senttimetrin suurempi (mitä ei voi muuttaa). Minun täytyy kiinnittää saranat rinnakkain oven kanssa, jos ymmärrän oikein, koska 60 cm ovi peittää kattotuolijalan noin 35 mm saranoiden puolella.

En ole nähnyt saranoita, jotka kiinnittyvät rinnakkain oven kanssa ja samalla sopivat keittiökaappien esiporattuun reikään. Minun pitää löytää tyylikkäät, mieluiten piilossa olevat saranat, jotka voidaan kiinnittää rinnakkain.

Ajattelin ehkä ostaa ovia IKEAsta, jos en käytä hyllylevyä.

Liukuoven sijoittaisin 120 cm leveäksi ja 60 cm korkeaksi (jos käytän puolikasta hyllylevyä) ja asettaisin sokkelin lattiaa vasten ja listan ylhäälle peittämään.

• Ritning som visar takstolsutrymme i profil och framifrån med måttangivelser. Text beskriver dörrens placering och gångjärnsproblem vid 60 cm bredd.
nyt olen päättänyt valita liukuovet, jotka ovat 120 cm leveitä ja 90 cm korkeita, 19 mm MDF:stä

tuolla paksuudella - luuletteko, että ne vääntyvät, jos niitä ei jäykistetä takapuolelta

aion tehdasmaalata molemmat puolet

Katso ketjuni: Kaarevat MDF-levyt !

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.