Hei!
Olemme saaneet portaikon remontin valmiiksi. Ainoa jäljellä oleva asia on kaiteen asentaminen. Olen jo hankkinut 3,5 m pitkän pyöreän (45 mm halkaisija) kaiteen ja muutamia (ilmeisesti riittämättömiä) koukkuja. Ostin nimittäin vain 3, mutta pituudelle suositellaan 4 kpl.
Ongelmani on seinän rakenne ja kestävyys. Tapetin alla on 6 mm paksu remonttikipsilevy. Seinä itsessään oli jonkinlainen OSB/finér. En tiedä kuinka paksu ja vahva se on.
Tarvitaanko erityinen ankkuri asennukseen vai riittääkö kipsilevyn ruuvi ja tulppa? Asennettaessa kiinnikkeitä (jotka koostuvat yhdestä ruuvista) kipsilevylle, myyjä suosittelee erityistä ankkuria, mutta täällä käytetään tavallisia ruuveja...
Miten minun pitäisi asentaa kaide?
Pahoittelen, jos kysymys on esitetty väärässä foorumissa, ylläpitäjä voi siirtää sen mielellään.

• Käsikaidetuki teknisellä piirroksella, jossa näkyy mitat ja kiinnitysreiät; käytetään kaiteen asentamisessa seinään.
  • Gummiexpanderin asennuskaavio. Näyttää vaiheittain porauksen ja gummiexpanderin kiinnittämisen seinään.
Viimeksi muokattu:
Yritä tutkia tarkemmin mikä on takana kiinni. Laajennustulpan on oltava sovitettu molempien levyjen paksuuden mukaan.
Jos siellä on rakennusvaneria, pitäisi tavallisten puuruuvien ilman tulppaa riittää.

• Tykkään
drbodyjr
  • Laddar…
drbodyjr drbodyjr sanoi:
Hei!
Olemme saaneet valmiiksi porraskäytävän kunnostuksen. Ainoa asia, joka on jäljellä, on kaiteen asentaminen. Olen jo hankkinut 3,5 metriä pitkän pyöreän (45 mm halkaisija) kaiteen ja muutaman (ilmeisesti ei tarpeeksi) koukun. Olen ostanut vain 3, mutta pituudelle suositellaan 4 kpl.
Ongelmani on seinän rakenne ja kestävyys. Tapetin alla on 6 mm paksu saneerauskipsilevy. Itse seinä oli jonkinlainen obs/vaneri. En tiedä, kuinka paksu ja vahva tämä on.
Tarvitaanko asennukseen erityisiä kiinnikkeitä, vai riittääkö kipsiruuvit ja tulpat? Myyjä suosittelee erikoiskiinnikettä kipsilevyyn kiinnitettävälle osalle (joka koostuu yhdestä ruuvista), mutta tässä käytetään tavallisia ruuveja...
Pahoittelen, jos kysymys on väärässä foorumissa, admin voi siirtää sen.
drbodyjr drbodyjr sanoi:
Hei!
Olemme saaneet valmiiksi porraskäytävän kunnostuksen. Ainoa asia, joka on jäljellä, on kaiteen asentaminen. Olen jo hankkinut 3,5 metriä pitkän pyöreän (45 mm halkaisija) kaiteen ja muutaman (ilmeisesti ei tarpeeksi) koukun. Olen ostanut vain 3, mutta pituudelle suositellaan 4 kpl.
Ongelmani on seinän rakenne ja kestävyys. Tapetin alla on 6 mm paksu saneerauskipsilevy. Itse seinä oli jonkinlainen obs/vaneri. En tiedä, kuinka paksu ja vahva tämä on.
Tarvitaanko asennukseen erityisiä kiinnikkeitä, vai riittääkö kipsiruuvit ja tulpat? Myyjä suosittelee erikoiskiinnikettä kipsilevyyn kiinnitettävälle osalle (joka koostuu yhdestä ruuvista), mutta tässä käytetään tavallisia ruuveja...
Pahoittelen, jos kysymys on väärässä foorumissa, admin voi siirtää sen.
Kaiteet voivat joutua suurille rasituksille, joten yritä löytää tukirakenteita, joihin kiinnittää ruuvit. Jos et löydä niitä, ota selvää seinän paksuudesta ja osta oikeat kiinteet.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Minulla on alkuperäinen tekninen kuvaus vuodelta 1978. Talo on Myresjhus, portaikkoa ei kunnostettu ennen meitä, vain tapetit vaihdettiin kerran, joten itse seinä on alkuperäisessä kunnossa...

• Tekninen asiakirja Myresjöhus-talon rakenteista vuodelta 1978, sisältää tiedot seinistä ja katosta.
  • Teknisen kuvauksen osa vuodelta 1978, sisältää rakenneyksityiskohtia Myresjöhus-talon seinistä ja katosta.
No niin, silloin kokonaispaksuutesi on 15mm, jos sinulla on 9mm board ja 6mm kipsi. Mutta kuten yllä mainittiin, jos mahdollista kiinnitä ne runkoon ja silloin puuruuvilla. Muussa tapauksessa expander, joka toimii 15mm:lle.

• Tykkään
drbodyjr
  • Laddar…
Mitä tarkoittaa 2x9 byggboard? Yksi kummallakin puolella sääntöä tai sijoitetaanko 2 kpl samalle puolelle?,

drbodyjr drbodyjr sanoi:
Mitä tarkoittaa 2x9 rakennuslevyä? Yksi joka puolella runkoa vai sijoitetaanko 2 kpl samalle puolelle? ,
Yksi joka puolella on minun tulkintani, sillä sekä ulkoseinässä että tukijalan seinässä on 9mm levy.

Jos talo on meluisa, voit eristää väliseinät, sillä niissä ei ole eristystä.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos suosituksista!
Yritän siis löytää säännöstön seinän takaa. Kuvauksen mukaan seinässä pitäisi olla 7 cm tukipuut, joten ei pitäisi olla ongelma kiinnittää koukkujen 6 cm leveät levyt. Ne koukut, jotka eivät osu tukipuuhun, kiinnitetään 15 mm laajennusankkurilla.

drbodyjr drbodyjr sanoi:
Kiitos suosituksista!
Yritän löytää runkorakenteen seinän takaa. Kuvauksen mukaan seinässä pitäisi olla 7 cm runkopuut, joten ei pitäisi olla ongelmaa ruuvata kiinni koukkujen 6 cm leveitä levyjä. Ne koukut, jotka eivät asetu runkopuihin, kiinnitetään 15 mm expandereilla.
Kyllä, expander, joka kestää 15 mm syvyyttä, expandern leveydellä on vähemmän merkitystä :rofl:

• Tykkään
drbodyjr
  • Laddar…
drbodyjr drbodyjr sanoi:
Kiitos suosituksista!
Yritän löytää säännöstön seinän takaa. Kuvauksen mukaan seinässä pitäisi olla 7 cm koolauksia, joten ei pitäisi olla ongelmaa kiinnittää koukkujen 6 cm levyiset levyt. Ne koukut, jotka eivät osu koolaukseen, kiinnitetään 15 mm expanderilla.
Koolaukset ovat varmasti 45 leveitä ja 70 syviä. Tämä yläpuolella oleva kuvaus on kantaville seinille, onko se mitä aiot ruuvata?

• Tykkään
drbodyjr
  • Laddar…
Muut sisäseinät ovat myös 70 sääntö, ymmärränkö väärin? En tiedä, onko tämä kantava seinä itse asiassa...

Kaide pitää kiinnittää tähän merkittyyn seinään.

• Pohjapiirros, jossa näkyy huoneen seinät ja merkitty kohta, johon kaide asennetaan. Mukana tekstit "Sovrum 4" ja "Vinds" yms.
  • Pohjapiirros asuntojen sisätiloista, joissa korostettu vaaleanpunainen seinä asettaa käsijohteen. Mukana kylpyhuone ja kodinhoitohuone.
drbodyjr drbodyjr sanoi:
Muut sisäseinät ovat myös 70 sääntöjä, käsitänkö väärin? En tiedä, onko tämä kantava seinä itse asiassa...
Normaalit koolaukset ovat 45mm leveitä, ja niillä on eri syvyys 70, 95, 125, 145mm jne. Mutta 70mm puuruuvi kestää suuren kuormituksen. Jos mittaat kahden reiän välistä, kuinka pitkä on mitta keskeltä keskelle.

Tarkistan sen illemmalla.

drbodyjr drbodyjr sanoi:
Tarkistan sen sitä illan aikana.
Jos voit kiinnittää kaksi kolmesta ruuvista sääntöön, se pysyy kuin kallio. Kolmannen ruuvin voit kiinnittää jollakin yksinkertaisemmalla kipsitulpalla.

se voi olla, että he ovat käyttäneet 1200 mm seinäpaloja ulkoseinästä sisäänpäin, jolloin keskellä 1200 mm palaa on palkki

• Tykkään
Tompafix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.