Aiomme asentaa seinäpaneelit ja pohdimme, miten saisimme paneelin tasaiseksi. Talo on vanha, joten raakapuiset seinät eivät ole suoria. Ajattelin laittaa koolaukset ja kiinnittää paneelilevyt niitä vasten. Toimiiko niin, että vain kiinnitetään levyt koolauksiin ja toivotaan, että saumat ovat jotenkin tasaisia? Tuleeko siitä ruma, tai pahimmassa tapauksessa, tekeekö se asennuksesta vähemmän kestävän? Vai pitäisikö minun tarkistaa, missä seinä on "korkein", laittaa ensimmäinen koolaus sinne ja säätää muiden koolausten korkeus sen mukaan? Vai pitäisikö minun unohtaa koolaukset kokonaan ja kiinnittää levyt suoraan puuseinään - valmistajan mukaan niin voisi tehdä.

Jos aiot asentaa reglar, voit yhtä hyvin suoristaa seinän jotta saat suoran alustan mihin ne asettaa?

VLJ VLJ sanoi:
Aiotko asentaa reglarit, niin voisit yhtä hyvin suunnata seinän niin, että saat suoran alustan niiden asettamiselle?
VLJ - miten suosittelet seinän suoristamista? En haluaisi kittailla tai vastaavaa. Luettuani muista keskusteluista foorumilla näyttää melkein helpommalta asentaa vaakasuorat reglarit lattiaan ja kattoon ja käyttää niitä pystysuorien reglarien perustana. En ole tarkistanut, kuinka paljon seinä poikkeaa pystysuorasta ja vaakasuorasta.

Olin käyttänyt säätöruuvia kohdistamiseen ja jos paneeli on tarkoitus kiinnittää pystyssä oleviin koolinkeihin, olisin varmaan kiinnittänyt ne suoraan hirsi seinään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.