Minulla on nykyään takka, joka on auki kolmeen ilmansuuntaan. Haluan laittaa lasia sivuille, niin että se on avoin vain yhteen ilmansuuntaan (eli eteenpäin), mutta tuli näkyy silti kolmeen ilmansuuntaan. Tietysti paloturvallisella lasilla.
Haluan kuitenkin asentaa lasin mahdollisimman huomaamattomasti. Eli mieluiten ei leveitä listoja tai vastaavia, joihin se kiinnittyy.
Millaisia ratkaisuja on olemassa? Illuusio, jota haluan saavuttaa, on käytännössä se, että lasi näyttää seisovan itsestään tai niin lähelle kuin mahdollista tätä illuusiota. Ei tarvitse myöskään sisältää suuria muutoksia, kuten urien jyrsiminen takkaan tai vastaavaa. Tavoitteena on mahdollisimman vähän muutoksia.
Minulla oli käsityöläinen, joka yritti kiinnittää lasia erityisellä liimalla. Mutta se oli niin huono, että jouduimme poistamaan kaiken. Oli aivan liian sotkuista. Meillä oli mielikuva, että siitä tulisi jotain kylpyhuoneen lattian ja seinän välisen sauman kaltaista. Yksinkertaista ja tyylikästä. Mutta niin ei käynyt!
Viimeisin ehdotus on käyttää u-profiililistaa kuitenkin. Mutta en haluaisi näkyvää profiilia ollenkaan. Mielellään erittäin matala profiili siinä tapauksessa.
Liitän kuvan olemassaolevasta takasta ja inspiraatiokuvan, joka havainnollistaa, miten haluaisin lasin näyttävän. Takan materiaali on mustaksi maalattua "tiiltä".
Haluaisin kuulla ideoita siitä, miten voisin parhaiten saavuttaa tavoitteeni!
Ehkä se toimii pannkittilla, silloin pitää varoa, ettei lasiin tule liikaa sotkua, mutta se pysyy, koska se kestää 400C. pitää olla varovainen, kun liimaa, että lasi pysyy paikallaan, kunnes se on kiinnittynyt kiinni.
Kiinnostava idea! Mutta mitä tarkoitat ”stift” alhaalla?
Pyöreät metallistift, jotka sijaitsevat lieden alareunassa ja estävät lasia kääntymästä sivuttain. Voi olla kätevää, jos lasit on helppo poistaa, kun haluaa siivota.
En ole täysin myyty perustideaan visuaalisesti. Mutta ymmärrän samalla, että se mitä haluan, saattaa olla mahdollista saavuttaa vain tietokoneanimaatiolla
Siellä näette myös jälkiä epäonnistuneesta yrityksestä käyttää jonkinlaista liimaa, joka vei mukanaan hieman maalia. Ota siis mielelläsi vastaan vinkkejä siitä, mikä värilaji voisi olla paras paranteluun, missä jälkiä tuli. Valitettavasti minulla ei ole värikoodeja tai vastaavaa.