12 579 lukukertaa ·
11 vastausta
13k lukukertaa
11 vastausta
Asenna profiilatut MDF-listat ja jalkalistat
Kuinka minun pitäisi asentaa listat? Kun kyseessä on MDF, ajattelin ensin esiporata/uppokantaporata ja ruuvata ne kiinni, mutta nyt olen alkanut miettiä, miten ruuvit voisi sitten kauniisti peittää? Luin, että jotkut liimaavat listat kiinni esim. PL400:lla, onko se parempi ratkaisu?
Listat ovat siis profiloituja (12x95) valmiiksi maalattuja MDF-listoja, mikä on tyylikkäin tapa kiinnittää ne?
Listat ovat siis profiloituja (12x95) valmiiksi maalattuja MDF-listoja, mikä on tyylikkäin tapa kiinnittää ne?
Kiinnitä dyckertillä tai käytä naulainta. Lisää hieman lateksitiivistettä jokaiseen naulanreikään, pese pois saippualla ja vedellä heti.
Lisää sitten vähän valkoista maalia jokaiseen naulaan/ reikään.
Nyt naulankannat näkyvät vain, jos menee aivan lähelle.
Lisää sitten vähän valkoista maalia jokaiseen naulaan/ reikään.
Nyt naulankannat näkyvät vain, jos menee aivan lähelle.
Satoja mailia?, wowverktygsgurun sanoi:
Kaikki riippuu tietysti viimeistelynaulan koosta, jos naulaa käsin karkealla viimeistelynaulalla, joka on 2mm, se voi haljeta, jos osuu lähelle reunaa, mutta naulapyssyillä käytettävät viimeistelynaulat (Ga18) ovat vain noin 1mm paksuja, enkä ole koskaan kokenut mitään ongelmia männyn tai MDF:n halkeilussa, kunhan pysyy yli noin 10mm etäisyydellä reunasta.
Olen täysin samaa mieltä. Käytän lateksia siellä, missä kuitenkin maalataan päälle, mutta yrittää "töpötellä" pieniä naulankantoja, jotka on peitetty lateksilla, en usko että tulee erityisen huomaamattomaksi, joten jos TS on allerginen naulankannoille, suosittelen myös liimaa.evertb sanoi:
Miten kiinnität karmit? Tarkoitin, että et varmaankaan voi asentaa kaikkia neljää sivua kerralla, asetatko ensin pohjan ja tuet sen niin, ettei se liu'u alas, vai miten teette sen?
Jos tekee tätä työssään, en usko, että siitä saa mitään tehokkuutta, mutta jos on paljon aikaa, se varmasti toimii.
Kuten sanottu, olen asentanut karmit noin 8000 ikkunaan ja oveen, eikä vielä ole tullut valituksia naulankannoista.
Jos tekee tätä työssään, en usko, että siitä saa mitään tehokkuutta, mutta jos on paljon aikaa, se varmasti toimii.
Kuten sanottu, olen asentanut karmit noin 8000 ikkunaan ja oveen, eikä vielä ole tullut valituksia naulankannoista.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kiinnitä Viilutettu MDF koko väliseinälle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Asenna sisäkatto (MDF-levyt)
Kuinka asentaa 3 mm MDF sisäkatto?
Montera klinkers på mdf?
Golv -
Kan jag montera dessa downlights i MDF