Hei!

Tarvitsen apua tietääkseni, onko ulkoseinä kantava.

Olen ajatellut tehdä seuraavan laajennuksen:

Rakennuspiirustus uudesta ulkorakennuksesta ja julkisivusta puutarhaan, mukana uuden oven sijoitus. Näkymä pohjapiirroksesta ja julkisivusta.

Uskotteko, että ulkoseinä on kantava? Minulla on tunne, että koko julkisivun suuntaisesti pitäisi kulkea palkki ja että nämä seinät, jotka olen ajatellut purkaa, eivät ole kantavia, mutta en tiedä, voivatko liitetyt piirustukset kertoa suuntaan tai toiseen? En ole itse kovin perillä asiasta, mutta veikkaukseni on, että kuva 8 sisältää tiedot, tosin peilikuvana. Liitän myös kuvat siitä, millainen pohjaratkaisu tässä talossa on:

Talosuunnitelma: Sisäänkäynti ja puutarha alakerrassa, jossa on makuuhuone ja portaat.

Pohjapiirros talosta, jossa näkyy ruokasali, keittiö, olohuone ja ulkoalue. Portaat alas vasemmassa reunassa.

Pohjapiirustus, joka näyttää makuuhuoneen, WC:n ja vaatekomeron. Mukana on myös portaikko.

Jos joku minua tietäväisempi voisi katsoa tätä, olisin erittäin kiitollinen!!! :beer:

Kiitos etukäteen

• Rakennuksen pohjapiirros, joka näyttää huoneiden jakautumisen ja ulkoseinien sijainnin. Käytetään kantavuuden arviointiin.
  • Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyvät huoneet ja seinät mittojen kera. Piirroksessa on kolme makuuhuonetta ja kylpyhuone.
  • Rakennuspiirustukset, jotka näyttävät talon pohjapiirroksen mittoineen ja huonejärjestyksineen, tarkoitettu kantavien seinien arviointiin.
  • Arkkitehtipiirustus, jossa on talon pohjapiirros useine huoneineen, oviaukkoineen ja mittakaavoineen, mahdollisen kantavan seinän sijainti epäselvä.
  • Arkkitehtoninen piirustus asuinrakennuksesta ja sen pohjapiirros, edestä- ja sivukuvia, sisältäen mittapiirrokset ja tekstimerkintöjä eri osista.
  • Rakennuksen pohjapiirustus, jossa näkyy rakennuksen seinien ja palkkien rakenteet. Sisältää teknisiä tietoja ja mittasuhteita seinistä ja kantavista elementeistä.
  • Rakennuksen pohjapiirustus, joka kuvaa seinien ja rakenteiden yksityiskohdat; mahdollisesti ideoita kantavista ja ei-kantavista seinistä.
  • Rakennuspiirustus, joka näyttää talon seinän ja katon poikkileikkausdetaljit. Sisältää mittasuhteita ja rakenteita eri kohdissa.
  • Rakennuksen leikkauspiirustus, joka näyttää yksityiskohtia siitä, miten rakennuksen seinät ja katto on rakennettu ja kantavia rakenteita.
  • Rakennuspiirustuksia talon rakenteista, joilla selvitetään kantavan seinän olemassaoloa ja suunnitellaan laajennusta.
  • Rakennuspiirustus, joka näyttää talon leikkausnäkymän ja seinärakenteet. Sisältää yksityiskohtia kantavista ja ei-kantavista seinistä.
  • Rakennuksen tekniset piirustukset, jotka näyttävät seinien ja rakenteiden yksityiskohdat kantavuuden arvioimiseksi. Mukana mittakaavat ja materiaalimääritykset.
  • Rakennuspiirustus talon seinän ja katon rakenteista; katto- ja seinäprofiilit, palkkitiedot ja mitat esitetty teknisin tiedoin ja viivoin.
  • Rakennuksen leikkauskuva, joka näyttää seinien, lattioiden ja kattojen rakenteet. Kuva sisältää tarkat tekniset mittaukset ja yksityiskohdat.
  • Rakennuksen poikkileikkauspiirustus, joka näyttää seinien, ovien ja ikkunoiden sijoittelun.
Aika ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin.

• Tykkään
ljungpiparen
  • Laddar…
Niin pitkälle kuin näen, yläkerran palkisto lepää kantavan 45x145 palkin päällä seinässä, jonka haluat purkaa. Mutta hanki mielellään lisää lausuntoja :)

Viimeksi muokattu:
Tuo seinä on kantava

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.