Olen kohdannut oudon ongelman ja olen vianmäärityksessä tehnyt kaikkeni mutta en löydä virheen lähdettä, joten tarvitsen apua. Talo on rakennettu -82.

Vaimoni täti huomasi, että kylpyhuoneen lampussa (ei ole suihkuosassa) ritisi, ja kun hän sitten irrotti lampun kupua, siinä oli vähän vettä ja myös näkyi, että vettä oli puussa ympärillä.

Menin ylös ullakolle, jossa päällä on irtoselluloosaa ja sen jälkeen lasivillaa, ei ole ikääntymistä kestävää muovia ja sen jälkeen paneeli. Kaikki eristys oli täysin kuivaa kauttaaltaan ja ainoa kosteuden läpäisy oli yhdessä kohdassa raakapontissa, joka oli noin 60 cm päässä kärsineestä kohdasta (katso kuva nro 1). Kun tunsin siellä, se oli hieman kostea, muttei läpimärkä.

Aivan siinä, missä sähköputki tulee sisään, on, kuten näet kuvassa nro 2, pieni vesikokoelma, mutta vain siellä. Menin sitten katolle ja korjasin muutamia kattotiiliä, jotka mielestäni olivat hieman huonosti asennettuja, ja tiivistin myös vanhan kuluneen sauman viemärin ilmanvaihtoputkesta. Tein tämän vain kun olin siellä, mutta ei tunnu, että ongelma olisi siellä, koska kuten sanottu, kaikki eristys on täysin kuivaa. Yritin myös selvittää, minne sähköputki johtaa, koska tuntuu melkein kuin vesi tulisi putken sisältä, seurasin sitä pitkälle, mutta en löytänyt yhtään liitosta. Se ei ollut helppoa liikuskella siellä ja ajattelin ennen kuin revin enemmän eristystä kysyä teiltä. Onko teillä teorioita siitä, missä virhe voisi olla?

Kiitollinen kaikista vastauksista ja pohdinnoista.
Terveisin Nicholas

• Kattojen vesivaurio: Råspontissa näkyy tumma, kostea kohta noin 60 cm etäisyydellä sähköputkesta; eriste kuivaa.
  • Sähköputki vuotaa vettä puulattialle ullakolla eristeiden vieressä.
Pitkäaikainen kondenssi VP-putkessa joka on kerääntynyt lamppuun? Jos VP-putki kulkee "pinnallisesti" eli lähellä kylmää osaa vintillä, on melko todennäköistä, että kondenssia voi muodostua.

Ratkaisu: eristä paksummin putken yläpuolella, tai yritä tiivistää putki alhaalta esimerkiksi pienellä mineraalivilla-tulpalla niin, ettei ilman virtaus voi kulkea putken läpi ja tiivistyä.

Arvaukseni joka tapauksessa.

Olen samaa mieltä norrbottenstorpetin kanssa, sen täytyy olla kondenssia, joka muodostuu sähkörasiassa, kun se kulkee eristyksen lämpimältä puolelta kylmälle puolelle.

Ja älä unohda korjata märkää raakaponttia. Tee se nyt äläkä odota.....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.