Hieman äänestystä näiden kahden ehdotuksen välillä...

Minulla on hieman päänvaivaa tarjouksista tulevaan taloomme, ja ne ovat saman tyyppiset rakenteet, jotka ovat parhaiten esillä... vähän taustatietoja on, että aion tilata rungon valmiilla ulkopuolella, ja sisäpuolen aion tehdä itse

Vaihtoehto 1: mahtavia kavereita, jotka tekevät sen, erittäin hyvä laatu, mahdollisuus ostaa materiaalia ja lainata tarvikkeita, apua asioissa, joita miettii

145mm vaakapaneeli
naulalauta
ulkokipsi
45x190
muovi
vaakasuuntainen 45x45mm
osb
kipsi

Tämä vaihtoehto tulee toimitettuna vaakasuuntainen 45mm auki, jotta voin itse asentaa sähköjohdot

Vaihtoehto 2: halvempi, mutta hieman heikompi palvelu, tosin hyvä työskennellä, laatu vähän vaihtelevaa, mahdollisuus materiaalin ostamiseen ehkä... ehkä.

145mm vaakapaneeli
naulalauta
ulkokipsi
vaakasuuntainen 45x45mm
190x45mm
muovi
osb
kipsi

Tämä vaihtoehto tulee valmiina seinänä, ja he asentavat sähköt valmiiksi, kun he yhdistävät seinät

Kysymys ei ole siitä, mitä minun pitäisi ottaa sen sijaan, vaan kumman näistä te valitsisitte... onko niissä eroa "energiatehokkuudessa"?

Minkä olisitte valinneet?

kiitos vastauksistanne!d^_^b

Olisin aina valinnut vaihtoehto 1, osittain taitavien käsityöläisten takia, mutta myös siksi, että on helpompaa muuttaa sähköratkaisuja jälkikäteen asennuskerroksen avulla JA siksi, että ei puhkaise diffuusiosuojaa jokaisella ruuvilla, kun kiinnittää asioita.

Olen samaa mieltä b8qs:n argumentin kanssa, ehdottomasti #1. Jos he ovat lisäksi parempia yhteistyökumppaneita, se on vielä parempi.

silloin olemme samalla radalla ainakin, valitettavasti hinta eroaa VÄHÄN... vielä... kun emme ole vielä täysin keskustelleet, mutta noin 300000 kr.... tällä hetkellä

Vaihtoehto 1 on samaa mieltä edellisen kanssa.

mångstekta sanoi:
silloin olemme samalla linjalla ainakin, valitettavasti ero on VÄHÄN hinta... vielä... kun emme ole vielä keskustelleet loppuun, mutta noin 300000kr.... tällä hetkellä
Kolmesataa tuhatta eroa, vain pelkän rungon osalta? Täytyyhän siinä olla jotain muuta eroa kuin että vaakapuu on ulkopuolella tai sisäpuolella.

andersmc sanoi:
Kolmesataa tuhatta eroa, vain yhdessä runkorakenteessa? Sen täytyy olla enemmän, mikä erottaa kuin, että vaakaohjain on ulkopuolella tai sisäpuolella.
jaa hinta;)... Ei, se on minun arvioni, kummatkin ovat laskeneet saman päälle, mutta alt 1:llä tulee mukana "kaikki" sisäpuolen materiaalit, joten siitä tulee valmiiksi kipsattu sisäpuoli (50mm eristys + OSB sisäseinissä) listat, ruoteet kattoon ja lattiarakenne lattialämmitykseen + uritetut lastulevyt ikkunapellit + rännit ja työ kaksinkertaiseen saumattuun peltikattoon se on suurimpia eroja, mutta silloin hintaero on myös noin 600000 € sen sijaan :x

(talo on muuten noin 210 m2 kahdessa täydessä kerroksessa)

Mikael_L
Ja seinät ovat identtiset paitsi että toisessa on tukirakenne ulkopuolella ja toisessa sisäpuolella.

Koska kyseessä on vaakapaneeli, valitsisin minä joka päivä vaihtoehdon 1 (jos mikään muu ei erottaisi niitä kuten esim. hintaero.:))

Mutta teknisesti katsottuna se seinä on parempi, melkein täydellinen.

Vaihtoehdolla 2 on haittapuolena pääasiassa se, että kaikki sähköjohdot menevät muovin läpi kaikkialla, ja kaikki, mitä kiinnität seinään, tekevät myös reiän muoviin. Muuten sillä vaihtoehdolla ei ole merkittäviä heikkouksia.

Mikael_L
Tai sitten valitset alt2 ja naulat itse ristiin 45x45 muovin sisäpuolelle.
Se ei varmaankaan maksa niin paljon.

Tarkista Alt.2:lta, voivatko he toimittaa harvapaneelit muovin ja osb:n väliin, tai vaihtoehtoisesti jätä kipsi ja osb pois ja tee se osa itse tai ulkoista se osa?

ongelma on, että vaihtoehto 2:ssa ikkunat asennetaan ulkoseinän ulkopuolelle, joten on olemassa riski kylmävedosta, jos seinä tehdään vielä paksummaksi... valitettavasti heidän talossaan on jo hieman ongelmia tämän kanssa... joten 45:llä asentaminen sisäpuolelle ei taida toimia siellä luulen... he eivät mieluiten halunneet toimittaa ilman kipsiä.

Aion mennä vähän taistelemaan vaihtoehto 1:n kanssa tällä tai ensi viikolla, sitten saamme nähdä, mitä he ehdottavat takaisin :D

Liityn kuoroon. Vaihtoehto 1 on se seinä, jota suosin.

d^_^b

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.