1 127 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Ammattitermit... - mitä sisältyy urakkaani?
Hei!
Yrittäjän on tarkoitus rakentaa itse taloni, keskeneräinen yläkerta.
Valmistaja on Eksjöhus,
Minulla on ongelma sen kanssa, mitä tarkoitetaan, koska olen aloittelija.
Yläkerran osalta siinä sanotaan näin:
"Talon tulee olla sisustettu alakerrasta ja eristetty tuuletuksella ja harva koolaus yläkerrassa, mutta muuten keskeneräinen. Yläkerran pattereiden asennus ja kaivon kiinnitys sisältyvät."
Mitä tarkoittaa:
Eristetty?
Tuuletus?
Harva koolaus?
Olin ymmärtänyt, että yläkerta tulee täysin eristettynä valmiilla ulkoseinillä, joissa on lastulevy päällä. Mutta ehkä se ei olekaan niin? Kuinka te tulkitsette tämän ennen kuin menen myyjälle tai yrittäjälle?
Kiitollinen avusta.
Yrittäjän on tarkoitus rakentaa itse taloni, keskeneräinen yläkerta.
Valmistaja on Eksjöhus,
Minulla on ongelma sen kanssa, mitä tarkoitetaan, koska olen aloittelija.
Yläkerran osalta siinä sanotaan näin:
"Talon tulee olla sisustettu alakerrasta ja eristetty tuuletuksella ja harva koolaus yläkerrassa, mutta muuten keskeneräinen. Yläkerran pattereiden asennus ja kaivon kiinnitys sisältyvät."
Mitä tarkoittaa:
Eristetty?
Tuuletus?
Harva koolaus?
Olin ymmärtänyt, että yläkerta tulee täysin eristettynä valmiilla ulkoseinillä, joissa on lastulevy päällä. Mutta ehkä se ei olekaan niin? Kuinka te tulkitsette tämän ennen kuin menen myyjälle tai yrittäjälle?
Kiitollinen avusta.
Paras vastaus
Vent: ilmanvaihto.
Gles: glespaneli. Se on kerros kosteussuojan sisäpuolella ulkokatossa. Se on valmiina levytykseen, mutta ei enempää. Näin pitkälle on rakennettava, jotta on eristetty kuori.
Edit: Jos kaivo pitäisi kiinnittää, glovspån tulisi sisällyttää. Mutta selkeämpi erittely ei olisi haitaksi.
Gles: glespaneli. Se on kerros kosteussuojan sisäpuolella ulkokatossa. Se on valmiina levytykseen, mutta ei enempää. Näin pitkälle on rakennettava, jotta on eristetty kuori.
Edit: Jos kaivo pitäisi kiinnittää, glovspån tulisi sisällyttää. Mutta selkeämpi erittely ei olisi haitaksi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Wilo cirkulationspump - vad innebär värdet nW?
Värmepumpar -
Flamvaktdioden - innebär vad?
Ved, Pellets, Flis -
Bosch slagborr - slirande innebär att den är trasig?
Verktyg & Maskiner -
Vad innebär M-nummer för en trekantshylsa?
Verktyg & Maskiner -
Vad innebär en avvikelse på ett SäkV-intyg?
Vatten & Avlopp