Hei!
Olen ostamassa uutta Älvsbytaloa. Olen aivan noviisi talojen suhteen, joten tarvitsen hieman apua/palautetta. Yläkerta on viimeistelemätön, ja olen saanut seuraavan erittelyn kirvesmieheltä sen viimeistelyä varten. Olen nähnyt hänen työnsä toisessa vastaavassa Älvsbytalossa, joten en ole kovin huolissani pinnoista, vaan lähinnä haluaisin varmistaa, että rakenne (ja erityisesti eristys) on kunnossa. Talo on malli Höner 1.5 kerrosta. Kysymykseni onkin, vaikuttaako tämä pätevältä?
Parrut 500 mm puhallusvillaa eristeenä, muovikalvo, 28x70 koolaus. Tarkastusluukku sisäkatossa.
Vinokatto 45 mm tuuletusrako, öljykarkaistu levy (masoniitti), 300 mm eristys, muovikalvo, 28x70 koolaus.
Eristys: Eristys ulottuu päätyräystäälle asti, mikä tarkoittaa, että kissanvintit ovat huonelämpötilassa.
Tukijalkaseinä puupaneelilla ja kolme tarkastusluukkua asennetaan.
Päädyt koolataan ja eristetään 95+95 mm ristiin asetetuilla koolauksilla kylmäsiltojen vähentämiseksi, eristys, muovikalvo, tiivistetyt ikkunat gyprokilla sisätasoitettu tapetoidut seinät Tapetoidaan tyyppiä Borosan easy up tai maalataan vapaavalintaisella sävyllä.
Tuuletus Poistoilma WC/suihkusta, tuloilma päädyissä.
LVI Lämpö- ja kylmävesiputket vedetään kodinhoitohuoneesta WC/suihkuun. WC-istuin, pesuallas alakaapilla, suihkutanko ja sekoittaja asennetaan.
Seinät Kaikkien seinien voimaperustus ja kipsilevyt. Tapetoidaan tyyppiä Borosan easy up tai maalataan vapaavalintaisella sävyllä.
Katto/vinokatto Samaa laatutasoa kuin alakerta. Valkoiset foliopäällysteiset kattopaneelit 12x620x1220.
Laminaattilattia 7 mm tammi kuvio makuu- ja olohuoneessa.
Listat ja reunalistat Kaikki kattolistat, reunalistat ja jalkalistat asennetaan (materiaalit sama alakerta).
Ovet Sileä tai antiikkinen 9x21 tai 8x21
Kaide 900 mm korkea seinä portaiden kohdalla (samaa ulkonäköä kuin alaosan kaide)
Sähkö Makuuhuone: 4 kpl kaksinkertaista maadoitettua pistorasiaa, 1 kpl valaistuskohta. Olohuone: 4 kpl kaksinkertaista maadoitettua pistorasiaa, 2 kpl valaistuskohtia. WC: 1 kpl valaistuskohta,
Lämmitys Vesikeskuslämmitys pattereilla, liitetty talon alkuperäiseen lämmitysjärjestelmään kodinhoitohuoneessa.
Kosteat tilat Lattia- ja seinä vesitiivis matto sisältyy. Sähkölämmitys lattiaan.
Kiitos etukäteen!