37 315 lukukertaa ·
27 vastausta
37k lukukertaa
27 vastausta
Vaihtoehtoja TEC7:lle?
Asunto-osakeyhtiö on tänä kesänä vaihtanut kaikki ikkunamme ja ovemme. Huomasin, että kirvesmiehet, ilmeisesti HSB:n ohjeiden mukaisesti, täyttivät kaikki raot eristeellä, jonka jälkeen he käyttivät jonkinlaista ohutta "letkua" vaahtomuovista. Sen päälle he levittivät joustavan valkoisen sauman Bostikilta, joka muistutti TEC7:ää. Peltiseppä käyttää TEC7:ää ovien ja ikkunoiden alustassa.
Kysymykseni on; onko näille joustaville saumoille olemassa halvempia, vastaavia vaihtoehtoja, aivan kuten on olemassa halvempaa akryylimassaa kuin kalliimmat merkit?
Kysymykseni on; onko näille joustaville saumoille olemassa halvempia, vastaavia vaihtoehtoja, aivan kuten on olemassa halvempaa akryylimassaa kuin kalliimmat merkit?
Vastauksia ei ole tullut, mutta näen, että yli 130 henkilöä on lukenut kysymyksen. Siksi ajattelin, että voisi olla hyödyllistä kuulla, mihin itse olen päätynyt.
TEC7 perustuu MS-polymeeriin, joka, jos olen ymmärtänyt oikein, antaa tälle saumamassalle sen ominaisuudet. Ominaisuuksista, joita etsin, voi nähdä, että se tarttuu lähes kaikkeen paitsi rasvaisiin muoveihin. Puu, betoni, kipsi, metalli jne. Myös silloin kun se on kostea. Se tarttuu vahvasti (26 kg/cm2) ja pysyy joustavana, kuin kumimassa. Tänään ostin Byggmaxin oman ”Liima & rakennussauma - all in one”, joka kuvauksen perusteella näyttää täysin samalta kuin TEC7. Mutta se maksaa 79 kr sen sijaan, että maksaisi 169. Onko se yhtä hyvä? Sen näemme, mutta he mainitsevat täsmälleen samat ominaisuudet ja se perustuu MS-polymeeriin. Viime viikolla pomo oli ostanut Bilteman "Multibondia" (69 kr), jolla myös on täsmälleen samat ominaisuudet. Se toimii erinomaisesti, joten luulen, että olen löytänyt oikean tuotteen ainakin omiin rakennusprojekteihini. Ammattilaiset valitsevat tietenkin TEC7:n, mutta epäilen, onko se yli kaksi kertaa parempi hintaan nähden.
TEC7 perustuu MS-polymeeriin, joka, jos olen ymmärtänyt oikein, antaa tälle saumamassalle sen ominaisuudet. Ominaisuuksista, joita etsin, voi nähdä, että se tarttuu lähes kaikkeen paitsi rasvaisiin muoveihin. Puu, betoni, kipsi, metalli jne. Myös silloin kun se on kostea. Se tarttuu vahvasti (26 kg/cm2) ja pysyy joustavana, kuin kumimassa. Tänään ostin Byggmaxin oman ”Liima & rakennussauma - all in one”, joka kuvauksen perusteella näyttää täysin samalta kuin TEC7. Mutta se maksaa 79 kr sen sijaan, että maksaisi 169. Onko se yhtä hyvä? Sen näemme, mutta he mainitsevat täsmälleen samat ominaisuudet ja se perustuu MS-polymeeriin. Viime viikolla pomo oli ostanut Bilteman "Multibondia" (69 kr), jolla myös on täsmälleen samat ominaisuudet. Se toimii erinomaisesti, joten luulen, että olen löytänyt oikean tuotteen ainakin omiin rakennusprojekteihini. Ammattilaiset valitsevat tietenkin TEC7:n, mutta epäilen, onko se yli kaksi kertaa parempi hintaan nähden.
Se, mikä mielestäni tekee siitä ostamisen arvoisen, on että se tarttuu heti verrattuna halvempiin. Yritin asentaa kattolistoja edellisessä asunnossa, silloin minulla oli niitä byggmaxista. Listat eivät pysyneet paikoillaan ilman tukea, kattolistan pitäminen paikallaan kunnes se kovettuu kunnolla ei houkutellut. Ostin sitten tec7:ää, mikä ero. Omakohtainen kokemukseni.
Hyvä pointti. Näin, että Biltemalla on nopeampi versio nimeltä Multibond Rapid, jonka pitäisi tehdä juuri sitä mitä kuvailit. Mutta en ole vielä testannut sitä. Miten koit Byggmaxin tuotteen, kun se sitten kovettui? Oliko se suunnilleen sama koostumus ja toiminto kuin TEC7?JLyck sanoi:
Mielestäni se, mikä tekee siitä ostamisen arvoisen, on se, että se tarttuu heti kiinni verrattuna halvempiin. Yritin asentaa kattolistoja edellisessä asunnossa, silloin minulla oli se Byggmaxin tuote. Listat eivät pysyneet ilman tukea, ja listan piteleminen niin kauan, että se kovettuu kunnolla, ei houkutellut. Ostin sitten tec7:n, ja ero oli valtava. Henkilökohtainen kokemukseni.
Hei!M Marcus Nielsen sanoi:
Olen juuri käyttänyt Bilteman BT Multibond Rapidia kiinnittämään kattolistat, toimi loistavasti, vain asennus ilman lisätukea.
Vinkki on tehdä valmiiksi kaksi listaa, jotka kohtaavat kulmassa, levittää sauma molemmille.
Asenna ensin toinen ja sitten heti sen jälkeen toinen.
Koska se kuivuu nopeasti, tällä tavalla saat parhaan mahdollisen ajan säätöjä varten.
Käytin ensin lateksitiivistettä ja sulateliimaa, mutta lateksitiiviste irtosi ensin. Täysin hyödytöntä. Turhan sotkuinen ja vain ärsyttävä.
Olen aiemmin käyttänyt tavallista BT Multibondia saumaamiseen kulmissa kipsilevyissä, vaatekaapin runkojen välissä ja ympärillä jne.
Aiemmassa asunnossamme käytin tavallista lateksitiivistettä ja tämä halkeili, koska liikettä tapahtui oven avaamisen ja sulkemisen yhteydessä.
Saumaamisessa ei ole ongelmaa, käytän tiivistysainetta. Se on kyllä sotkuisempaa kuin tavallinen lateksitiiviste, mutta jos on tarkka, ei ole ongelmaa.
Lattialistojen, kattolistojen, reunalistojen jne. saumaamiseen en näe mitään syytä käyttää muuta kuin tavallista lateksitiivistettä. Lateksitiiviste on helpompi työstää, ei ole yhtä tahmeaa eikä myöskään yhtä kallista.
BT Multibondia tulisi mielestäni käyttää vain, kun vaaditaan suurempaa liikkuvuuselastisuutta, esimerkiksi kipsilevykulmissa, vaatekaappien luona jne. Rapidia tulisi käyttää, kun halutaan liimausta ilman tukia, tartunta heti levityksen jälkeen (säädöt voi silti tehdä).
/Max
Kirjoitetaan paljon tec7 ms-polymeerisaumasta.
Onko olemassa joku todellinen lähde, jossa kerrottaisiin, että tec7 todella on alkuperäinen?
Olen kuullut siitä paljon, mutta en ole nähnyt mitään todellista lähdettä.
kiitos.
Onko olemassa joku todellinen lähde, jossa kerrottaisiin, että tec7 todella on alkuperäinen?
Olen kuullut siitä paljon, mutta en ole nähnyt mitään todellista lähdettä.
kiitos.
En tiedä.swealp sanoi:
Ainoa mitä tiedän on, että Bilteman on puolet hinnasta ja toimii todella hyvin
Todella hyvä palaute! Olen itse nyt ehtinyt testata sekä TEC7:ää, Byggmaxin Liimaa & Rakennusmassaa että Bilteman Multibond Rapidia. Olen saumanut ulko-oven asennuksessa, liimannut erilaisia asioita sisäseiniin sekä kiinnittänyt useita ikkunalautoja konsolien päälle (jotka olivat hyvin epätasaisesti asennettu). Johtopäätökseni on, että TEC7 ei anna tähän mennessä parempaa tulosta. On nähtävä, miten tuotteet kestävät aikaa, mutta sen ei pitäisi olla ongelma MS-polymeerien kanssa. Kaikilla kolmella on samanlainen koostumus. Rapid kiinnittyy nopeasti ja aion jatkaa sen käyttöä. Ikkunalautoihin jouduin laittamaan riittävän suuria klönttejä konsolien päälle niin, että niiden epätasainen asennus tasoittui saumalla. Tuloksena on loistava ja hyvin kovettuneena sauma antaa runsaasti tukea niissä konsolipaikoissa, joissa on nyt hieman paksumpi kerros. Ulkona olen testannut kostealla betonilla ja se seisoo kuin vuori.kapten_krok sanoi:
Kiva että sinäkin olet tyytyväinenM Marcus Nielsen sanoi:Todella hyvä palaute! Olen itse nyt ehtinyt testata sekä TEC7, Byggmax Liima & Rakennussauma että Bilteman Multibond Rapid. Olen saumannut ulko-oven asennuksessa, liimannut erilaisia sisäseinään sekä kiinnittänyt useita ikkunalautoja konsolien päälle (jotka olivat erittäin epätasaisia). Johtopäätökseni on, että TEC7 ei anna parempaa tulosta tähän mennessä. Jää nähtäväksi, miten tuotteet kestävät vuosien kuluessa, mutta MS-polymeerien kanssa sen ei pitäisi olla ongelma. Kaikilla kolmella on samanlainen koostumus. Rapid tarttuu nopeasti ja aion jatkaa sen käyttöä. Ikkunalautoihin minun piti käyttää riittävän suuria klönttejä konsolien päälle niin, että niiden epätasainen asennus tasaantui sauman avulla. Tuloksena on täydellinen ja hyvin kovettuessaan sauma antaa paljon tukea niille konsoleille, joissa nyt on hieman paksumpi kerros. Ulkona olen testannut kostealla betonilla ja se tarttuu kuin vuori.
Tunsin olevani velvollinen vastaamaan tässä vanhassa keskustelussa, jos useammilla on sama kysymys halvempiin vaihtoehtoihin liittyen Tec7:lle.
Olen etsinyt ja verrannut erilaisia tiivistemassoja ja kirjoittanut muistiin niiden ominaisuuksia ja sitten verrannut niitä käytännössä keskenään. Se alkoi siitä, että tunsin oloni jollain tavalla "huijatuksi", koska maksoin kallista hintaa tiivisteestä, jonka voi saada halvemmaksi muilta valmistajilta, tai että joku on ottanut tuotteen, jonka toinen valmistaja on keksinyt ja sitten hyvällä markkinoinnilla ottanut johtavan markkina-aseman.
Maksan mielelläni hieman enemmän hyvästä tiivisteestä kannustaakseni innovaatiota ja palkitakseni valmistajia, jotka tekevät mielestäni hyvää työtä ja joilla on terveet arvot ja liikeetiikka. Mutta jos tunnen että markkinointi ja kyseenalaiset liiketoimintatekniikat huijaavat minua, en halua jatkaa sellaisen yrityksen palkitsemista.
Mutta mutta, mitä olen tullut huomaamaan on se, että vaikuttaa olevan niin monta erilaista käsitystä siitä, mihin eri tiivistemassatyyppejä tulisi käyttää, kuin tiivistemassoja itsessäänkin on olemassa.
Yhteistä niille on se, että sekä maallikoiden että ammattilaisten keskuudessa on yleinen käsitys siitä, että suositelluille käyttötarkoituksille ei ole tieteellistä perustaa. Paitsi mitä valmistajat itse kertovat, mihin käyttötarkoituksiin eri tiivisteet soveltuvat, vaikuttaa siltä, että tieto leviää orgaanisesti, jakamalla kokemuksia siitä, mikä on oikeasti toiminut.
Kun löydät hyvän tiivisteen tiettyyn sovellukseen, pidät siitä kiinni ja jatkat sen suosittelemista muille, jotka etsivät tiivistettä samankaltaisiin sovelluksiin.
Kuitenkin olet vähemmän taipuvainen kokeilemaan muita tiivistetyyppejä samankaltaisissa sovelluksissa, koska olet aiemmin saanut hyviä tuloksia, ja miksi riskeerata huonompaa tulosta käyttämällä uutta tiivistetyyppiä, kun tiedät saavasi hyviä tuloksia tiivisteellä, josta olet aiemmin saanut hyviä tuloksia?
Olin samanlainen, mutta nykyään olen alkanut "pelata uhkapeliä" testaamalla uusia tiivistetyyppejä tai valmistajia, vaikka riskinä on, että joudun tekemään asioita uudelleen. Olen löytänyt muutamia tuotteita ja valmistajia, joista pidän, joten haluan kannustaa heitä, jos se samalla auttaa jotakuta säästämään rahaa tai saamaan paremman lopputuloksen jossain projektissa.
Puhuttaessa tästä:
Kun tarkastellaan Tec7 Lim/tiivistemassan käyttöturvallisuustiedotetta, siinä mainitaan sisältävän "trimetoksivinylsilaania". Tec7 Lim/tiivistemassaa on saatavilla monissa eri väreissä, mutta ne kaikki sisältävät saman seoksen lukuun ottamatta kunkin väripigmenttiä.
Dan Limilla on tuote nimeltä DanaSeal Interior Hybrid 521, ja se tulee kahdessa värissä (S 0500-N ja S 0502-Y. Se, joka päättyy N on valkoisempi, hiukan harmaaseen vivahtava, mutta silmä ei sitä erota, ja se, joka päättyy Y on "antiikinvalkoinen"), ja heidän käyttöturvallisuustiedotteensa mukaan se sisältää "vinyylitrimetoksisilaania".
Tämä tuote on yleensä 50-65% halvempaa kuin Tec7.
Ei ole eroa "vinyylitrimetoksisilaanin" ja "trimetoksivinylsilaanin" välillä. Nämä kaksi termiä ovat vain eri tapoja ilmaista samaa kemiallista yhdistettä. Molemmat kuvaavat yhdistettä, jonka molekyylikaava on C5H12O3Si, koostuen vinyyliryhmästä (CH2=CH-) ja kolmesta metoksiryhmästä (OCH3), jotka ovat sitoutuneet piihin.
Joten Tec7 Tiivistemassa/Liima ja DanaSeal Interior Hybrid 521 ovat sama kemiallinen aine (molemmilla on sama CAS-numero 2768-02-7 ja EY-numero 220-449-8) mahdollisesti merkityksettömillä eri pitoisuuksilla.
Henkilökohtaisesti en huomaa mitään eroa näiden kahden tiivisteen välillä, paitsi ne harvat kerrat, kun tarvitsen läpinäkyvää tai muun väristä tiivistettä kuin valkoinen.
Joten vastauksena kysymykseen; jos haluatte halvemman vaihtoehdon, käyttäkää DanaSeal Interior Hybrid 521:tä, kunhan valkoinen tiiviste riittää.
Olen etsinyt ja verrannut erilaisia tiivistemassoja ja kirjoittanut muistiin niiden ominaisuuksia ja sitten verrannut niitä käytännössä keskenään. Se alkoi siitä, että tunsin oloni jollain tavalla "huijatuksi", koska maksoin kallista hintaa tiivisteestä, jonka voi saada halvemmaksi muilta valmistajilta, tai että joku on ottanut tuotteen, jonka toinen valmistaja on keksinyt ja sitten hyvällä markkinoinnilla ottanut johtavan markkina-aseman.
Maksan mielelläni hieman enemmän hyvästä tiivisteestä kannustaakseni innovaatiota ja palkitakseni valmistajia, jotka tekevät mielestäni hyvää työtä ja joilla on terveet arvot ja liikeetiikka. Mutta jos tunnen että markkinointi ja kyseenalaiset liiketoimintatekniikat huijaavat minua, en halua jatkaa sellaisen yrityksen palkitsemista.
Mutta mutta, mitä olen tullut huomaamaan on se, että vaikuttaa olevan niin monta erilaista käsitystä siitä, mihin eri tiivistemassatyyppejä tulisi käyttää, kuin tiivistemassoja itsessäänkin on olemassa.
Yhteistä niille on se, että sekä maallikoiden että ammattilaisten keskuudessa on yleinen käsitys siitä, että suositelluille käyttötarkoituksille ei ole tieteellistä perustaa. Paitsi mitä valmistajat itse kertovat, mihin käyttötarkoituksiin eri tiivisteet soveltuvat, vaikuttaa siltä, että tieto leviää orgaanisesti, jakamalla kokemuksia siitä, mikä on oikeasti toiminut.
Kun löydät hyvän tiivisteen tiettyyn sovellukseen, pidät siitä kiinni ja jatkat sen suosittelemista muille, jotka etsivät tiivistettä samankaltaisiin sovelluksiin.
Kuitenkin olet vähemmän taipuvainen kokeilemaan muita tiivistetyyppejä samankaltaisissa sovelluksissa, koska olet aiemmin saanut hyviä tuloksia, ja miksi riskeerata huonompaa tulosta käyttämällä uutta tiivistetyyppiä, kun tiedät saavasi hyviä tuloksia tiivisteellä, josta olet aiemmin saanut hyviä tuloksia?
Olin samanlainen, mutta nykyään olen alkanut "pelata uhkapeliä" testaamalla uusia tiivistetyyppejä tai valmistajia, vaikka riskinä on, että joudun tekemään asioita uudelleen. Olen löytänyt muutamia tuotteita ja valmistajia, joista pidän, joten haluan kannustaa heitä, jos se samalla auttaa jotakuta säästämään rahaa tai saamaan paremman lopputuloksen jossain projektissa.
Puhuttaessa tästä:
Kun tarkastellaan Tec7 Lim/tiivistemassan käyttöturvallisuustiedotetta, siinä mainitaan sisältävän "trimetoksivinylsilaania". Tec7 Lim/tiivistemassaa on saatavilla monissa eri väreissä, mutta ne kaikki sisältävät saman seoksen lukuun ottamatta kunkin väripigmenttiä.
Dan Limilla on tuote nimeltä DanaSeal Interior Hybrid 521, ja se tulee kahdessa värissä (S 0500-N ja S 0502-Y. Se, joka päättyy N on valkoisempi, hiukan harmaaseen vivahtava, mutta silmä ei sitä erota, ja se, joka päättyy Y on "antiikinvalkoinen"), ja heidän käyttöturvallisuustiedotteensa mukaan se sisältää "vinyylitrimetoksisilaania".
Tämä tuote on yleensä 50-65% halvempaa kuin Tec7.
Ei ole eroa "vinyylitrimetoksisilaanin" ja "trimetoksivinylsilaanin" välillä. Nämä kaksi termiä ovat vain eri tapoja ilmaista samaa kemiallista yhdistettä. Molemmat kuvaavat yhdistettä, jonka molekyylikaava on C5H12O3Si, koostuen vinyyliryhmästä (CH2=CH-) ja kolmesta metoksiryhmästä (OCH3), jotka ovat sitoutuneet piihin.
Joten Tec7 Tiivistemassa/Liima ja DanaSeal Interior Hybrid 521 ovat sama kemiallinen aine (molemmilla on sama CAS-numero 2768-02-7 ja EY-numero 220-449-8) mahdollisesti merkityksettömillä eri pitoisuuksilla.
Henkilökohtaisesti en huomaa mitään eroa näiden kahden tiivisteen välillä, paitsi ne harvat kerrat, kun tarvitsen läpinäkyvää tai muun väristä tiivistettä kuin valkoinen.
Joten vastauksena kysymykseen; jos haluatte halvemman vaihtoehdon, käyttäkää DanaSeal Interior Hybrid 521:tä, kunhan valkoinen tiiviste riittää.
Haluan vain allekirjoittaa Hybrid 521:n.Systema sanoi:
Tunsin tarpeelliseksi vastata tähän vanhaan ketjuun, jos useammilla on sama kysymys koskien edullisempia vaihtoehtoja Tec7:lle.
Olen etsinyt ja vertaillut erilaisia sauma-aineita ja kirjoittanut ylös niiden ominaisuuksia ja sitten vertaillut niitä todellisuudessa keskenään. Aloitin, koska tunsin olevani "huijattu" jollain tavalla, maksavani paljon rahaa saumasta, jonka voisi saada halvemmalla muilta valmistajilta, tai että joku oli ottanut tuotteen, jonka toinen valmistaja oli keksinyt, ja sitten hyvän markkinoinnin avulla saavuttanut johtavan markkina-aseman.
Maksan mielelläni hieman enemmän hyvästä saumasta kannustaakseni innovaatioita ja palkitakseni valmistajia, jotka mielestäni tekevät hyvää työtä ja joilla on terveet arvot ja yritysetiikka. Mutta jos tunnen itseni huijatuksi markkinoinnin ja epäilyttävien liiketoimintatekniikoiden kautta, en halua jatkaa tuollaisen yrityksen suosimista.
Mutta mutta, mitä olen tullut siihen tulokseen, on että vaikuttaa siltä, että on yhtä monta erilaista käsitystä siitä, mihin eri saumatyyppien tulisi sopia, kuin on saumatyyppejä.
Yhteistä niille on, että sekä maallikoiden että ammattilaisten keskuudessa yleistietämys on, että niiden suositelluille käyttökohteille ei ole tieteellistä perustaa. Paitsi mitä valmistajat itse kertovat siitä, mihin käyttökohteisiin eri saumat sopivat, näyttää siltä, että tieto leviää orgaanisesti jakamalla kokemuksia siitä, mikä on todellisuudessa toiminut.
Jos löydetään hyvä sauma tiettyyn sovellukseen, pysytään siinä ja suositellaan sitä muille, jotka etsivät saumaa samanlaisiin kohteisiin.
Kuitenkin ollaan vähemmän taipuvaisia kokeilemaan muita saumatyyppejä samanlaisissa sovelluksissa, koska aiemmin on saatu hyviä tuloksia, ja miksi riskierata huonompia tuloksia kokeilemalla uutta tyyppiä, kun tietää saavansa hyviä tuloksia aiemmin hyviä tuloksia antaneesta saumasta?
Olin samanlainen, mutta olen nyt alkanut "uhkapelata" testaamalla uusia saumatyyppejä tai valmistajia, vaikka riski on, että joudun tekemään asioita uudelleen. Olen löytänyt joitain tuotteita ja valmistajia, joista pidän, joten haluan mielelläni suosia heitä, jos se samalla voi auttaa ketään säästämään rahaa tai saavuttamaan paremman tuloksen jossakin projektissa.
On topic:
Katsoessaan Tec7 Liima/Saumamassa turvallisuustietolehteä, siellä lukee, että se sisältää "trimetoksivinylisilaaneja". Tec7 Liima/Saumamassa on saatavilla monissa eri väreissä, mutta kaikilla on sama sekoitus paitsi niiden pigmentit.
Dan Limillä on tuote nimeltä DanaSeal Interior Hybrid 521, jota on saatavilla kahdessa värissä (S 0500-N ja S 0502-Y. N-päättyvä on valkoisempi, hieman harmaa, mutta silmä ei erota sitä, ja Y-päättyvä on "antiikkivalkoinen"), ja heidän turvallisuustietolehteensä se sisältää "vinyltrimetoksisilaania".
Tämä tuote on yleensä 50-65 % halvempaa kuin Tec7.
Ei ole eroa "vinyltrimetoksisilanin" ja "trimetoksivinylisilanin" välillä. Nämä kaksi termiä ovat vain eri tapoja ilmaista samaa kemiallista yhdisteittä. Molemmat kuvaavat yhdisteen kemiallisella kaavalla C5H12O3Si, joka koostuu vinyliryhmästä (CH2=CH-) ja kolmesta metoksiryhmästä (OCH3) kiinnittyneenä piihin.
Joten Tec7 Saumamassa/Liima ja DanaSeal Interior Hybrid 521 ovat samaa kemiallista ainetta (niillä on sama CAS-nro 2768-02-7 ja EG-nro 220-449-8) mahdollisesti merkityksettömillä eri pitoisuuksilla.
Henkilökohtaisesti en huomaa mitään eroa näiden kahden sauman välillä, paitsi harvoina kertoina, kun tarvitsen läpinäkyvän tai muun kuin valkoisen sauman.
Joten vastauksena kysymykseen; jos haluatte edullisemman vaihtoehdon, valitkaa DanaSeal Interior Hybrid 521, niin kauan kuin riittää, että sauma on valkoinen.
Tulin uteliaaksi luettuani tämän ja kokeilin nyt tätä Multibondin sijasta. Suuri etu on, että sillä on koko 30 minuutin työstöaika ennen kalvonmuodostusta verrattuna Multibondiin, jolla on 10 minuuttia, loistavaa, kun saumataan suurempia alueita. Myös vähemmän tahmea käsitellä. Joten paikoissa, joissa ei tarvitse liimaavaa vaikutusta, tämä on hyvä. Siirryn tähän, jos se nyt osoittautuu kestäväksi ja ei halkeile ajan myötä.
Todella hyvä sauma-aine.
Vinkki; löytyy Stuvbutikenista hintaan 69kr. Bauhaus myy sitä hintaan 149kr. Hyödynsin hintatakuun ja maksoin vain 60kr per putki. Halvemmalla on vaikea päästä, ja hinta on jopa alle Bilteman Multibondin.
Hyvä ketju! Olen käyttänyt tec7 ja Biltema Multibond menestyksellä, ostin myös tällaisen tuubin viimeksi mutta en ole vielä avannut:
https://swe.sika.com/sv/loesningar-...gslim/fog-och-lim/sikaflex-111-stickseal.html
Sisältää samaa ainetta, jota mainitsit, maksaa hieman yli sata kruunua.
https://swe.sika.com/sv/loesningar-...gslim/fog-och-lim/sikaflex-111-stickseal.html
Sisältää samaa ainetta, jota mainitsit, maksaa hieman yli sata kruunua.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mielenkiintoinen ketju ja hyviä vinkkejä. Ihmettelen miksi he ilmoittavat hybrid 521 olevan vain sisäkäyttöön, kun taas tec7 on myös ulkokäyttöön....? Tec7:ssä saattaa olla biosideja?
Muokkaa: myös Biltema välttää sanomasta yksiselitteisesti ulkokäyttöön. He ilmoittavat multibondin olevan "Hyvä sään- ja UV-kestävyys".
Muokkaa: myös Biltema välttää sanomasta yksiselitteisesti ulkokäyttöön. He ilmoittavat multibondin olevan "Hyvä sään- ja UV-kestävyys".
Hei ja tervetuloa Byggahus!Sabai1 sanoi:
Täällä olemme suuri joukko yksityishenkilöitä, jotka keskustelevat rakentamisesta ja remontoinnista (joten olet luultavasti tullut väärään paikkaan, jos kirjoitat yrityksenä).
Tässä ketjussa, jossa keskustelemme vaihtoehdoista TEC7:lle, on erittäin sopivaa keskustella Bilteman vaihtoehdosta, onko sinulla @Sabai1 omaa kokemusta tuotteesta vai haluatko vain levittää epäilyksesi ja uskoa, ettei kyse ole laatutuotteesta? Itse pidän Multibondia hintansa arvoisena ja minulla on siitä hyviä kokemuksia.Sabai1 sanoi:
Halusin vain jakaa tietomme tiivistemassoista ja kirjoitan yksityishenkilönä enkä mainitse, mikä yritys on kyseessä.F fribygg sanoi:Hei ja tervetuloa Byggahus-sivustolle!
Täällä me olemme suuri joukko yksityishenkilöitä, jotka keskustelevat rakentamisesta ja remontoinnista (joten olet luultavasti tullut väärään paikkaan, jos kirjoitat yrityksenä).
Tässä ketjussa keskustelemme vaihtoehdoista TEC7:lle, joten on erittäin sopivaa keskustella Bilteman vaihtoehdosta, onko sinulla, @Sabai1, omia kokemuksia tuotteesta vai haluatko vain levittää epäilyjäsi ja uskoa, että kyseessä ei ole laadukas tuote? Itse pidän Multibondia hintansa arvoisena ja minulla on hyviä kokemuksia siitä.
Meillä on tietoa tästä, koska itse tuotamme tiivistemassoja ja olemme testanneet lähes kaiken markkinoilla olevan.
Kirjoitat, että Multibond on hintansa arvoinen tuote ja se on varmasti totta, mutta sitä ei voi verrata Tec-7:ään, mutta se voi olla täysin riittävä siihen, mihin tarvitset sitä.