Olen purkanut barracudakaton talosta ja aion nyt korjata katon uudelleen, kun kuolemanansa on poistettu. Olen lukenut asiasta, mutta olen hieman hermostunut, joten ajattelin pyytää saada tarkistaa:

Onko se niin yksinkertaista, että naulaan harvalaudoituksen poikittain katon lautoihin (jättäen taukoja sähköputkille) ja kiinnitän sitten huntonit-levyt harvalaudoitukseen?

Vai unohdanko jotain?

• Kattoon asennetut puiset palkit, joissa näkyy eristys ja sähköjohto, valmisteilla kattopaneelien kiinnittämistä varten.
Niin helppoa se on! :D

Jos siellä oleva paneeli on sopivilla etäisyyksillä tulevien levyjen kannalta ja voit vetää sähköt takaa (voi vetää paneelin ja eristyksen välistä), niin sinun ei tarvitse asentaa toista harvalaudoituskerrosta, voit säästää vähän aikaa, rahaa ja huonekorkeutta.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Rickard.
Piilottaa sähkökaapeli ja asentaa sisäkatto vinopaneelin poikki (jos cc-mitta täsmää, voit ehkä asentaa mihin suuntaan haluat) joka on siellä, tuntuu selvästi parhaalta/helpoimmalta ratkaisulta, jos ei ole muuta syytä laskea kattoa.

Todella paljon kiitoksia vastauksistanne!

Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Täytyykö minun palkata sähköasentaja "piilottamaan" putki vai onko se jotain, mitä voin tehdä itse?

F fannmo sanoi:
Suuret kiitokset vastauksistanne!

Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Pitääkö minun palkata sähköasentaja "piilottamaan" letku vai voinko tehdä sen itse?
Jos haluaa olla lainkuuliainen, letkun asennus vaatii pätevyyttä, joten lyhyt vastaus on kyllä. Onko tämä järkevä vaatimus vai ei, voit käyttää loppuviikon lukemalla lukemattomia ketjuja ja päättää, miten toimit. Jos aiot tehdä sen itse, varmista, että kaikki tulee tehdyksi oikein.

Haha, joo, kun ottaa huomioon lähtökohtani, on ehkä parasta olla lainkuuliainen. Poistinhan Barracuda-katon välttääkseni tulipalon ja kuoleman, joten voi olla tyhmää rakentaa sama riski uudelleen itse jälkeenpäin :)

Kiitos taas ajastanne, nyt voin aloittaa projektin!

• Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.