Varastomme tarvitsee hieman uutta paneelia. Ajattelin varmaan vaihtaa koko sivun (1,95*5,5 metriä) ja kallistun pystysuoran z-paneelin puolelle. Vaakasuora olisi varmasti parempi, mutta en halua sekoittaa ja olla erilaisia sivuilla.
Kun paneelin poistaa, taustalla näyttää kuvan mukaiselta.
Voin mielestäni näyttää hieman puolivillaiselta (talo vuodelta 1970), mutta en halua purkaa koko varastoa ja rakentaa uudelleen, joten siksi kysymykseni:
Voinko "vain" naulata uuden paneelin vai "pitääkö" minun lisätä enemmän koolauksia, naulalistoja ja eristystä?
Onko tuo "eristys" vai onko se vain varastoitua eristystä?
Normaalia on tuulensuojalevy tai ulkokipsi koolauksissa.
Naulalevyt (tarvitset 4-5 kpl)
Pystyverhous (kestää pidempään kuin vaakasuuntainen, joka on liitettävä yhteen)
Usko minua, olen pitkään ajatellut, että meidän pitäisi remontoida tämä autotalli/varasto, eristää seinät ja muuta, ehkä nostaa kattoa hieman. Nyt sitä käytetään varastona retkeilyvarusteille, työkaluille, kalastusvälineille, maalipurkeille, joulukuusikoristeille jne. Minulla on myös pari työpenkkiä, joissa korjailen polkupyöriä ja muuta, kun en voi seistä autokatoksen alla rakennus- ja nikkarointitöissä. Ajattele puutarhavaja, joka on liitetty autokatokseen.
Rakennus on sellainen kuin se on. Osittain eristämätön, ja joissakin osissa on valkoista styroksia, ja tämä näkyy niissä mitä näette. Kohotin kulmakarvoja, kun revin paneelin irti kuvassa, mietin; "näyttääkö se yleensä tältä"...
Ei lämpöä eikä vettä vedetty sisään.
Ei kipsilevyjä, sisäseinät ovat sellaista ohutta puupaneelia, joka näyttää hieman amerikkalaiselta, naulattu kiinni rankoihin.
Ostimme talon vuonna 2005 (rakennettu 1971), ja nyt ilmeni tarve vaihtaa muutamia lautoja, jotka ovat muuttuneet pehmeiksi alareunastaan.
Mutta remontti on muutaman vuoden päästä, meillä on alakerrassa kylpyhuone, joka menee edelle.
Nyt haluan minimaalisella työllä laittaa uuden paneelin. Joten ajattelen, että laitan hieman eristettä, tuulilevyn päälle, naulaan kiinni kourallisen naulalistaa (ja luultavasti uudet välilistat pari kohtaan) ja z-paneeli päälle?
Päätös tehty irrotettuani lisää lautoja ja myös ikkunan kuluneen ympäristön.
Aion asentaa peitepaneelin, joka maalataan kertaalleen ennen asennusta. Uusi eristys ja tuulensuojapaperi.
Poistan ikkunan, puhdistan ja maalaan sekä laitan uutta kittiä. Uusi ikkuna tuntuu turhalta rahankäytöltä.
Ei enempää työtä tällaisen yksinkertaisen rakennuksen kanssa. Se tulee silti olemaan parempi kuin vanha.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.