5 104 lukukertaa ·
23 vastausta
5k lukukertaa
23 vastausta
Äänieristys - sisäseinä
Hei!
Aion rakentaa sisäseinän (puukoolaukset ja kipsilevy) ovella (kahden huoneen väliin). En kuitenkaan kiinnitä sitä lattiaan, koska sen täytyy pystyä liikkumaan. Oletan, että olisi hyvä laittaa jonkinlaista materiaalia kynnyksen alle vaimentamaan ääntä hieman. Mutta mitä? Joku ehdotti tavallista ikkunatiivistettä, mutta en tiedä, joten kysyn teiltä!
Aion rakentaa sisäseinän (puukoolaukset ja kipsilevy) ovella (kahden huoneen väliin). En kuitenkaan kiinnitä sitä lattiaan, koska sen täytyy pystyä liikkumaan. Oletan, että olisi hyvä laittaa jonkinlaista materiaalia kynnyksen alle vaimentamaan ääntä hieman. Mutta mitä? Joku ehdotti tavallista ikkunatiivistettä, mutta en tiedä, joten kysyn teiltä!
Vaikuttaa erittäin epäilyttävältä olla kiinnittämättä seinää lattiaan. Varmista siinä tapauksessa, etteivät ovea paiskaa kovaa kiinni tai joku törmää seinään.david__ sanoi:
Hei! Aion rakentaa sisäseinän (puurungot ja kipsi) ovella (kahden huoneen väliin). En kuitenkaan kiinnitä sitä lattiaan, koska sen täytyy voida liikkua. Oletan, että on hyvä laittaa jonkinlaista materiaalia kynnyksen alle äänenvaimentamiseksi hieman. Mutta mitä? Joku ehdotti tavallista tiivistelistaa, jota käytetään ikkunoihin. Mutta en tiedä, joten kysyn teiltä!
Vastatakseni kysymykseesi, kynnyseristys on erittäin sopiva laitettavaksi kynnyksen ja lattian väliin. Esim.
https://www.byggmax.se/syllisolerin...OLOsn9iu_aLtjFDQmakIp4mujySsvhohoCJXEQAvD_BwE
Kiitos nopeasta vastauksesta! Pinta-ala on 1260mm leveä ja ovi on 860mm leveä, joten siinä ei ole niin paljon seinää. Oletin vain, etten kiinnitä lattiaan, koska se liikkuu jonkin verran kesällä/talvella.V vectrex sanoi:
Hankalaa... tiedän, että toiset ovat rakentaneet seiniä kiinnittämättä niitä lattiaan, vaan antaneet pystytukien kiristyä niin, että tietty paine syntyy. Mittauksiesi perusteella on pieni seinä/tynkä, joka pitäisi rakentaa, joten voi toimia tai ei, vaikea sanoa.
Jos tehdään oikein, lattia pitäisi sahata auki ja seinä sijoittaa/kiinnittää lattianiskojen päälle, mutta oletan ettet halua tätä?
vaihtoehtona on jättää kiinnittämättä lattiaan, kuten mainitsit. Jos ongelmia ilmenee, voit poistaa alaosan jalkalistan ja ruuvata seinän jälkikäteen?
Jos tehdään oikein, lattia pitäisi sahata auki ja seinä sijoittaa/kiinnittää lattianiskojen päälle, mutta oletan ettet halua tätä?
vaihtoehtona on jättää kiinnittämättä lattiaan, kuten mainitsit. Jos ongelmia ilmenee, voit poistaa alaosan jalkalistan ja ruuvata seinän jälkikäteen?
Ahh mutta jos aiotte tehdä sen uudelleen parin vuoden kuluttua, olisin kiinnittänyt seinän kattoon ja seiniin, ei lattiaan. Jos tästä tulee ongelma, käytä viistonauloja kuten aiemmin kirjoitin. Joka tapauksessa ei ole katastrofi, jos asiat eivät suju hyvin, koska aiotte kuitenkin tehdä kellarin uudelleen parin vuoden kuluttua.
Näin minä sen ratkaisisin. Vaikea nähdä, että siitä tulisi ongelma.david__ sanoi:
Toinen ajatus: koska rakennat seinän kellarissa, oletan (ehkä virheellisesti), että siellä voi olla vähän kosteaa, erityisesti lattialla?
Jos näin on, sinun pitäisi laittaa teräskiskon lattialle välttääksesi kosteuden lattiakiskossa (jos se olisi puusta). Tietysti voit käyttää puuta lattialla ja ottaa riskin kosteudesta ja homeesta, ja se saattaa olla ok, koska aiotte kuitenkin remontoida kellarin parin vuoden päästä....
vain ajatus
Jos näin on, sinun pitäisi laittaa teräskiskon lattialle välttääksesi kosteuden lattiakiskossa (jos se olisi puusta). Tietysti voit käyttää puuta lattialla ja ottaa riskin kosteudesta ja homeesta, ja se saattaa olla ok, koska aiotte kuitenkin remontoida kellarin parin vuoden päästä....
vain ajatus
@claym kyllä mietin ensin terästutteja, mutta kuten sanot; vain pari vuotta ja loput ympärillä on puuta (mikä on väärin).
Vielä yksi kysymys: ainoat kaksi tuloilmaventtiiliä kellarissa ovat siinä huoneessa, johon nyt rakennan seinän. Pitäisikö minun laittaa venttiili tähän uuteen seinään? Minulla on jäljellä sellaisia raitisilmaventtiileitä, joita käytetään ulkoseinissä aiemmasta remontista.
Vielä yksi kysymys: ainoat kaksi tuloilmaventtiiliä kellarissa ovat siinä huoneessa, johon nyt rakennan seinän. Pitäisikö minun laittaa venttiili tähän uuteen seinään? Minulla on jäljellä sellaisia raitisilmaventtiileitä, joita käytetään ulkoseinissä aiemmasta remontista.
Asiat, jotka "tehdään parin vuoden päästä", jäävät usein tekemättä parin vuoden päästädavid__ sanoi:
Olisin laittanut teräsprofiilin lattian päälle varmuuden vuoksi. En näe, mikä ongelma voisi olla sekoittaa terästä puuhun. Olen itse tehnyt niin kellarissani.
Mutta kuulostaa melkein siltä, että sinulla on jo puu lattiana, kun puhut siitä, että se "liikkuu"? Siinä tapauksessa ei tietenkään ole väliä, jos laitat puuprofiilin sen päälle.
Silloin ei ole mitään järkeä käyttää muuta kuin puuta, kun on kyse kosteusriskistä.
Kuitenkin ne lattia- ja kattolistat, jotka olen nähnyt pellistä tehtyinä, ovat alusta alkaen olleet varustettu tiivistenauhalla, joten se voi ehkä ratkaista alkuperäisen kysymyksesi.
Kuitenkin ne lattia- ja kattolistat, jotka olen nähnyt pellistä tehtyinä, ovat alusta alkaen olleet varustettu tiivistenauhalla, joten se voi ehkä ratkaista alkuperäisen kysymyksesi.