3 189 lukukertaa ·
14 vastausta
3k lukukertaa
14 vastausta
Äänieristääkö seinät kellarissa? (Harjoitustila)
Hei. Minulla on kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka ovat perustaneet bändin kellariini. Henkilökohtaisesti pidän siitä erittäin paljon, sillä olen itse hyvin kiinnostunut musiikista, ja teen kaiken voitavani tukeakseni sitä. Mutta tosiasia on, että täällä yläkerrassa kuulostaa toisinaan vähän liiankin kovalta. Siksi mietin, kuinka voisin vaimentaa ääntä hieman. Olen mitannut kellarin katon korkeuden ja tiedän, että siellä on tilaa lisäeristykselle. Joko ostan kalliita materiaaleja äänieristysfirmasta tai rakennan katon 75 sääntöjen mukaisesti, eristän ja asennan kaksois-kipsilevyt. Toimisiko tämä äänen vaimentamiseksi? Tarvitsenko mitään ilmaväliä olemassa olevan katon ja "uuden" välillä?
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
olet oikeilla jäljillä täällä. Soittimet kolisevat koko taajuusalueella ja sinun tulee olemaan vaikeaa käsitellä kaikkea, näin se vain on.G GEBER sanoi:Hei.
Minulla on kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka ovat perustaneet bändin kellariini. Henkilökohtaisesti mielestäni se on erittäin hauskaa, koska olen itse erittäin kiinnostunut musiikista ja teen kaikkeni edistääkseni tätä. Mutta on itse asiassa niin, että täällä yläkerrassa sisääntulotasolla kuuluu joskus liikaa. Mietin siksi, kuinka voisin vaimentaa ääntä hieman. Olen mitannut kellarin katon korkeuden ja tiedän, että siellä on tilaa lisäeristää kellarin kattoa, joko ostan kalliita materiaaleja äänieristysyritykseltä tai rakennan katon 75 palkilla ja eristän sekä asennan kaksoiskipsilevyt. Toimisiko se äänen vaimentamiseen? Tarvitsenko mitään ilmaväliä olemassa olevan katon ja "uuden" välillä?
Käytät hattuprofiileja ja kaksinkertaista kipsilevyä. Laita 70 skp ympäri huonetta. Aseta se 10 mm nykyisestä katosta. Tähän asennat ensisijaisen säännön 45 mm 1200 mm yhdestä seinästä ja sitten 1200 cc seuraavaan. Laita hattuprofiilit ensisijaisen poikki 450 tai 300 cc. Molemmat toimivat kaksinkertaisen kipsilevyn kanssa. Eristä 45 eristeellä ja asenna kipsilevyt. Saat ainakin 30 dB:n vaimennuksen ylöspäin.
tulet kuitenkin saamaan sivuäänen leviämistä.
Voidaan tehdä myös hieman huoneakustisia toimenpiteitä. Tottakai lasten pitää soittaa musiikkia.
Hmmm.. okei.I Installation sanoi:olet oikeilla jäljillä täällä. Soittimet kolisevat koko taajuusalueella ja on vaikea päästä käsiksi kaikkeen, se on vain niin.
Käytät hattiprofiileja ja kaksoiskipsilevyjä. 70 skp koko huoneen ympäri. Aseta se 10 mm olemassa olevan katon alapuolelle. Tähän asennat ensisijaisen säännön 45 mm, 1200 mm yhdestä seinästä ja sitten 1200 cc seuraavaan. Hattiprofiilit poikittain ensisijaiselle 450 tai 300 cc:lle. Molemmat toimivat kaksoiskipsilevyillä. Eristä 45 eristyksellä ja laita kipsilevyt päälle. Silloin sinulla on ainakin 30 dB vähennys ylöspäin.
Saat edelleen sivutietoa.
Voidaan tehdä myös muutamia huoneakustisia toimenpiteitä.
Tietenkin lasten pitäisi soittaa musiikkia.
70skp? Oletan, että se on eräänlainen teräsprofiili.
Tarkoitatko sitten, että laitan 45 profiilin poikittain huoneen yli cc1200? Huoneen leveys on noin 4 metriä. Jaksavatko nämä profiilit kantaa tällä jännevälillä? Sitten "hattiprofiili" rakentaa vielä 45 mm alemmas. Koko rakenteen pitäisi olla noin 125 mm yhteensä, kun 10 mm 70skp asennetaan katosta. Sitten tulee kaksinkertaiset kipsilevyt...eli vielä noin 25 mm lisää ja sitten meillä on 150 mm.
Olenko ymmärtänyt tämän oikein?
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
Tässä on yhdeltä toimittajalta.G GEBER sanoi:Hmmm.. okei.
70skp? Oletan, että se on eräänlainen terässääntö.
Tarkoitatko sitten, että laitan 45 säädön huoneen poikki cc1200:lla? Huoneen leveys on noin 4 metriä. Kestävätkö nämä säännöt tämän jännevälin? Sitten "hattuprofiili" lisää vielä 45 mm alas. Kaiken kaikkiaan siitä tulee noin 125 mm yhteensä, kun 10 mm 70skp asennetaan katosta. Sitten tulee kaksinkertaiset kipsilevyt.. Eli noin 25 mm lisää, ja silloin meillä on 150 mm.
Olenko ymmärtänyt tämän oikein?
https://www.gyproc.se/montering/und...ärsekundär-stålprofiler/montering-av-profiler
Hattuprofiileja on 25 ja 45 mm. Tässä tapauksessa heillä on jäykempi pääsääntö tavallisen r45 sijaan.
skp on teräskisko kumikankaalla.
Ensimmäinen kerros irrotetaan 5-10 mm seinästä ja tiivistetään "klantmosilla", kuten kutsun lateksitiivistettä.
sitten vedät kerros nro 2 siirretyllä pitkä- ja lyhytsaumoilla.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Toinen tapa on asettaa esimerkiksi rumpusetti ja kaiuttimet jonkin sellaisen päälle, joka vaimentaa tärinöitä eli runkoääniä, joilta on tunnetusti vaikea suojautua. Yksi ajatus voi olla asettaa rumpusetti ja rumpali vanerilevylle, joka on parin vaahtomuovipatjan päällä. Silloin täytyy kuitenkin varmistaa sieltä täältä, ettei vaneri tai rumpusetti liu'u ympäriinsä, esimerkiksi käyttämällä kumimattoa isosta rullasta Biltema.
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
pahin on se, että se sotkee 50hz:ssä ja sitten alkaa olla vaikeaa vaimentaa ilman paljon painoa ja muuta sellaista. Mutta samanaikaisesti siitä ei ole haittaa. Ellei sitten ole pirun huono onni ja löydä omataajuuden, mutta silloin kyse on kosmisesta epäonnesta. Kai Murphystä tuli tunnettu juuri siksi. ja ei saa vaimentaa liian kovaa ilman, että avaa diffuusorien avulla, jos on tarkka. Mutta ehkä kyse on enemmän äänenvoimakkuudesta kuin äänikuvasta. Niin se oli ainakin punk-aikaan teini-iässäricebridge sanoi:
Toinen tapa on asettaa esimerkiksi rumpusarja ja kaiuttimet jonkin päälle, joka vaimentaa tärinöitä eli runkoääniä, jotka ovat tunnetusti vaikeita suojautua vastaan. Ajatuksena voi esimerkiksi olla asettaa rumpusarja ja rumpali vanerin päälle, joka on parin vaahtomuovipatjan päällä. Mutta silloin täytyy hiukan varmistaa sieltä täältä, ettei vaneri tai rumpusetti liu'u ympäriinsä, esimerkiksi Bilteman kumimaton avulla.
Luulen, että olen mukana nyt!I Installation sanoi:Tässä on eräältä toimittajalta.
[linkki]
Hattuprofiilit ovat 25 ja 45 mm. Tässä tapauksessa heillä on jäykempi ensisijainen palkki tavallisen r45:n sijaan.
Skp on teräskehä, jossa on kumimatto.
Ensimmäinen kerros jätetään 5-10 mm seinästä ja tiivistetään tiukasti "klantmosilla", kuten kutsun lateksitiivistettä varten.
Sitten käytät kerrosta nro 2 siirretyillä pitkillä ja lyhyillä saumoilla.
Yksi ajatus kuitenkin. Skp 70 on 70 mm leveä. Koska ensisijainen palkki on 45 mm ja kiinnitetty skp70:n yläosaan, toissijaisen palkin (hattuprofiilin) pitäisi ulottua skp70:stä ohi, jos hattuprofiili on myös 45 mm, mikä sen pitäisi olla, jotta voi eristää 45 eristyksellä? Tämä tarkoittaa, että kipsilevyjä ei voi kiinnittää skp70:een seinien vieressä, kun ne ovat hattuprofiilin tasossa. Parempi valinta käyttää skp90?
Toivottavasti selvität tämän monimutkaisen kuvauksen.☺️
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
Eristys on hattuprofiilien päällä, jotka ostat 25 mm:nä sen sijaan, että 45.G GEBER sanoi:Luulen, että ymmärrän nyt koko asian!
Yksi ajatus kuitenkin. Skp 70 onhan 70 mm leveä. Koska primäärisääntö on 45 mm ja kiinnitetty yläreunaan skp70, niin toissijaisen säännön (hattuprofiilin) pitäisi kuitenkin ulottua skp70:n ohi, jos hattuprofiili on myös 45 mm, mikä sen pitäisi olla, jotta voi käyttää 45 eristystä? Tämä tekee niin, että kipsilevyt eivät voi kiinnittyä skp 70:een seinien vieressä, kun ne ovat hattuprofiilin tasossa. Parempi valinta käyttää skp 90?
Toivottavasti selvität tämän monimutkaisen kuvauksen.☺️
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
Hei taas!I Installation sanoi:
Olen pohtinut tätä projektia. Minulla on kaksi elementtiputkea, jotka menevät katossa, ja haluan mieluiten rakentaa nekin sisään, jos lasken kattoa. Mutta tajuan, että siitä tulee todella matala kattokorkeus, jos teen niin. Lisäksi se on kustannuskysymys ja kysymys siitä, kuinka paljon työaikaa tähän projektiin kuluu. Ehkä ei ole myöskään kovin fiksua, jos haluan lisätä huoneeseen lisää elementtejä.
Nyt harkitsen vain kahden ylimääräisen kipsilevyn kiinnittämistä olemassa olevaan kattoon sekä äänenvaimentimien asentamista miellyttävämmän äänimaiseman luomiseksi huoneeseen. Tämä pitäisi kuitenkin vaikuttaa ylähuoneen äänenvoimakkuuteen?
Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
se ei ainakaan huonone.G GEBER sanoi:Hei taas!
Olen pohtinut tätä projektia pitkään. Minulla on katossa kaksi elementtiputkea ja haluaisin mielelläni peittää nekin, jos lasken kattotasoani. Mutta tajuan, että siitä tulee todella matala kattokorkeus, jos aion toteuttaa sen. Lisäksi se on kustannuskysymys sekä kysymys siitä, kuinka paljon työaikaa tähän käytetään. Ehkä ei myöskään niin fiksua, jos haluaisin täydentää tilaa lisäelementeillä.
Nyt ajattelin vain lisätä kaksi kipsilevyä nykyiseen kattoon ja asentaa äänenvaimentimia saadakseni miellyttävämmän äänimaailman tilaan. Tämähän tekisi kuitenkin jotain ylimmän huoneen äänentasolle?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Kaikki auttaa aina enemmän tai vähemmän. On melkein mahdotonta saada täysin hiljaista, erityisesti jälkiasennuksena olemassa olevaan rakenteeseen. Juuri kuten sanot, täytyy punnita kustannukset ja työmäärä sen suhteen, mitä haluaa, pystyy ja aikoo saavuttaa.
Asenna mielellään kaksinkertaiset kipsilevyt siirrettävin saumoin, jos tilaa riittää.
Asenna mielellään kaksinkertaiset kipsilevyt siirrettävin saumoin, jos tilaa riittää.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Färgborttagningsmedel källare
Färg, Måla & Tapetsera -
Färgborttagning i källare.
Färg, Måla & Tapetsera -
Äänieristää rumpuhuone kellarissa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Rekommendation företag - ljudisolera golv samt besiktning
Isolering -
Hur täta intag av vatten i källare?