1 652 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Äänieristää seinä - mitä voin purkaa?
Inspiroitunut viestin #11 tässä ketjussa, haluan äänieristää seinän keittiön ja kylpyhuoneen välillä. Suunnitelmani oli korvata lastulevy keittiön puolella kaksoiskipsilevyllä, joka on pystytetty omille seisoville 45x45 koolauksille, muutaman millimetrin etäisyydelle kylpyhuoneen levystä. Valitettavasti seinän paksuntaminen ei ole vaihtoehto, tarvitsemme keittiötilan (tietoinen lopputuloksen kompromissista).
Kun purin keittiön puolta, löysin joukon "kortlingar" mitoiltaan 45x145, jotka aiheuttavat minulle ongelmia. Mieluiten poistaisin tai lovaisin ne, jotta keittiön seinän pystytys olisi helpompaa, mutta olen epävarma, mikä niiden tarkoitus oikeastaan on? Tuhoanko jonkin halutun ominaisuuden seinästä, jos kortlingar poistetaan tai lovetaan?
/Patrik
Kun purin keittiön puolta, löysin joukon "kortlingar" mitoiltaan 45x145, jotka aiheuttavat minulle ongelmia. Mieluiten poistaisin tai lovaisin ne, jotta keittiön seinän pystytys olisi helpompaa, mutta olen epävarma, mikä niiden tarkoitus oikeastaan on? Tuhoanko jonkin halutun ominaisuuden seinästä, jos kortlingar poistetaan tai lovetaan?
/Patrik
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tehdä kaksinkertaisia sääntörakenteita, jotka ovat toisistaan riippumattomia, on vakiintunut menetelmä äänieristykseen. Normaalisti on parempi käyttää eristettä, jonka suurempi tilavuuspaino kuin lasivilla. Arvelen, että tukipuut ovat tarkoitettu keittiökaappien ripustamiseen hieman eri korkeuksille. Eikö se ole täysin moderni talo?
Juuri niin, talo on rakennettu 1980. Se on kohtuullinen hypoteesi, oletin että kortlingarna oli tarkoitettu kiinnikkeiksi.
Sisirykseen liittyen: seinä on melko ohut (45-reglar). Onko todella kannattavaa valita "raskaampi" sisirys? Onko ero kahden kipsilevyn, erillisten reglarnejen ja ilmatiiveyden lisäksi silti huomattava?
Sisirykseen liittyen: seinä on melko ohut (45-reglar). Onko todella kannattavaa valita "raskaampi" sisirys? Onko ero kahden kipsilevyn, erillisten reglarnejen ja ilmatiiveyden lisäksi silti huomattava?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kun sinun täytyy täyttää tila koolauksien välillä (kuten 45 mm), uskon, että on parempi käyttää eristystä, jolla on suurempi tilavuuspaino kuin lasivilla. Ota huomioon, että tarvitaan erilaisia toimenpiteitä, jotta äänieristys olisi tehokas koko taajuusalueella.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ny fasadbelysning, problem med kablar/mellanrum lampa-vägg.
Belysning -
Oikaise ulkoseinä palikoilla - miten?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Oisolerade innerväggar - ljudisolera?
Isolering -
Äänieristää seinä 70-luvun talo
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ljudisolera väggar -08
Isolering