3 498 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
330000 putkiremontti talossa rakennettu 1929?
Aiomme vaihtaa runkoputket, meillä on wc yläkerrassa ja kylpyhuone kellarissa, joissa on valurautaputket kellarista yläkertaan. Lattian piikkaaminen tulee tarpeeseen. Olemme saaneet hinnaksi 330 000 kr. Onko se kohtuullinen? Kiitos, jos joku ystävällinen sielu tietää tästä jotain.
Onko kyse vain putkien vaihtamisesta? Vai sisältyykö uusia kylpyhuoneita, kellarin koko purkamista lattialämmityksineen? Mitä tarjous sisältää?
Tiedän, että eräs naapuri teetti kotinsa sukituksen, joka maksoi alle 200tuhatta.
Olen itse purkanut ja kaivanut kellarin, eristänyt 300mm, uusinut putkistot, sähköt, vedellä toimiva lattialämmitys. Tein paljon itse, mutta otin apua valamiseen ja vähän lattialämmityksen asennukseen. Kokonaiskustannukset olivat noin 150tuhatta. Pelkkä raudoitus, valu ja lattialämmitys maksoivat 90tuhatta.
Tiedän, että eräs naapuri teetti kotinsa sukituksen, joka maksoi alle 200tuhatta.
Olen itse purkanut ja kaivanut kellarin, eristänyt 300mm, uusinut putkistot, sähköt, vedellä toimiva lattialämmitys. Tein paljon itse, mutta otin apua valamiseen ja vähän lattialämmityksen asennukseen. Kokonaiskustannukset olivat noin 150tuhatta. Pelkkä raudoitus, valu ja lattialämmitys maksoivat 90tuhatta.
Anteeksi, minun on oltava tarkempi, kiitos kaikista vastauksista. Veden uudelleenvedätys tontin rajalle, vesijohdon ja elementtijohdon upotus kylpyhuoneen seinään, piikkaus, purku, viemäriputkien vaihto välipohjavaletun?! betonilattian alla tai mitä se nyt onkaan, lämpöeristys lattialämmitystä varten kellarikerroksen kylpyhuoneeseen. Pystysuuntaisten nousuputkien uusiminen keittiöön ja erillinen viemäriputki yläkertaan.
Oi, oliko se rotin jälkeen?T tobben87 sanoi:Onko se vain runkojen vaihtamista? Tai sisältyykö siihen uudet kylpyhuoneet, koko kellarin purkaminen lattiälämmityksellä? Mitä tarjous sisältää?
Tiedän, että eräs naapuri sujutti talonsa, mikä maksoi vähän alle 200tuhatta.
Itse purin ja kaivoin kellarin, eristin 300mm, uudet rungot, uudet sähköt, vedeneristetty lattiälämmitys. Tein paljon työtä itse, mutta sain apua esimerkiksi valussa ja vähän lattiälämmityksen asennuksessa. Päädyin noin 150tuhanteen. Armerointi, valu ja lattiälämmitys maksoivat 90tuhatta.
Hän on eläkeläinen, joten vähän epävarma liittyen ROT:iin, riippuen siitä, kuinka paljon he voivat vähentää. Mutta vaikka ne ovatkin hieman halvempia rotin kanssa, 300tuhatta ei näytä olevan huono hinta siitä, mitä kuvailet.
Onko talo salaojitettu? Muuten se on hyvä toimenpide, joka kannattaa harkita.
Mutta hanki vähintään kolme tarjouspyyntöä, mieluiten viisi, jotta näet, mitä asiat maksavat. Missä osassa maata tämä tehdään?
Et ole miettinyt koko kellarin valamista uudelleen? Kun kerran olet ja hakkaat kaikkialta. Jotta siitä tulisi eristetty ja gv kaikkialla?
Onko talo salaojitettu? Muuten se on hyvä toimenpide, joka kannattaa harkita.
Mutta hanki vähintään kolme tarjouspyyntöä, mieluiten viisi, jotta näet, mitä asiat maksavat. Missä osassa maata tämä tehdään?
Et ole miettinyt koko kellarin valamista uudelleen? Kun kerran olet ja hakkaat kaikkialta. Jotta siitä tulisi eristetty ja gv kaikkialla?
Ei, kellari on uusittu 2009T tobben87 sanoi:Hän on eläkeläinen, joten hieman epävarma ROT:sta, riippuen siitä kuinka paljon he voivat vähentää. Mutta vaikka ne tulisivat hieman halvemmaksi rot:n kanssa, niin 300tuhatta ei vaikuta pahalta siitä mitä kuvailet.
Onko talo salaojitettu? Muuten se on hyvä toimenpide harkita.
Mutta ota vähintään kolme tarjousta, mieluiten viisi nähdäksesi mitä asiat maksavat. Missä osassa maata tämä pitäisi tehdä?
Et ole miettinyt valaa koko kellaria uudelleen? Kun olet kuitenkin hakemassa joka puolella. Niin että siitä tulee eristetty ja lattialämmitys joka paikassa?
Klikkaa tästä vastataksesi