Hei,

Aion yrittää kiinnittää uuden 32 tuuman litteän television seinälle. Se kiinnitetään seinätelineeseen, joka on kaksiosainen ja voi ulottua noin 50 cm seinästä.

Seinä on yksinkertainen kipsilevyseinä. Minun on vaikea löytää sopivaa palkkia paikalta, ja harkitsen telineen kiinnittämistä kolmella kipsitulppalla (Apolo Mea Hrm 5-16, sellaisia, jotka laajenevat kipsilevyn taakse) suoraan kipsilevyyn. Mutta olen huolissani siitä, että seinä ei kestä.

TV painaa 7,5 kg, kolme kiinnityspistettä seinätelineessä = kolme kipsitulppaa vertikaalisessa asennossa noin 20-30 cm pituisena.

Ajattelen, että vipuvoima, kun varsi on täysin ulosvedetty, on melko suuri, mutta toisaalta televisio ei luultavasti ole siinä asennossa kovin usein.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja tai vinkkejä tästä?

hahalj
Hankalaa kun ei löydä koolauksia, oletko kokeillut koolausten etsintälaiteella? Muussa tapauksessa voisit järjestää puurungon sopivasta mtrl:stä, vanerista, osb:stä tai jostain hienommasta, tee siitä suurempi kuin tv-teline, maalaa/lakkaa sopivalla värillä, kiinnitä se niin monella kipsilevyille tarkoitetulla ankkuripultilla kuin katsot tarpeelliseksi ja kiinnitä sitten tv-teline tähän. Pysyy kuin vuori.

Joo, minä löydän kyllä koolaukset. Mutta ne eivät ole niin hyvässä paikassa. Joko liian kaukana toisella puolella tai liian kaukana toisella puolella. Olen saanut erilaisia neuvoja niiltä, joiden kanssa olen puhunut. Järniassa oltiin aivan varmoja siitä, että kipsitulppa pitäisi, mutta muut, joiden kanssa olen puhunut, ovat olleet skeptisiä.

O.t. voisinko vetää kipsitulpan koolauksen läpi ja saada sen pysymään? Vai tuleeko se vinoon silloin?

hahalj
Onko kipsiplugi mahdollista kiinnittää läpi tukipuun? Onhan ne yleensä tarkoitettu levyn paksuudelle, joka vastaa yksi- tai kaksinkertaista kipsilevyä. Vai ymmärsinkö väärin nyt?

Gyroprocin mukaan kipsilevyankkuri kestää noin 30 kg suoran alaspäin suuntautuvan kuorman. Mutta jos kuormitus suuntautuu kohtisuoraan kiinnitykseen, ne kestävät vain 10 kg kuormituksen. Koska voit siirtää TV:n kauemmas seinästä, syntyy ylimääräinen vääntömomentti, joka luo kohtisuoran voiman.

Jos TV painaa 7,5 kg ja kiinnitys voidaan siirtää 50 cm etäisyydelle, ja oletamme, että ylin ruuvi on 20 cm päässä kiinnityksen alimmasta kohdasta. Silloin ylin ruuvi rasittuu lähes 19 kg kohtisuorasti seinää vasten.
(7,5*0,5/0,2=18,75)

Oli kylläkin useita vuosia sitten, kun kävin lukiossa ja laskin tällaisia asioita, joten saatan olla tehnyt virheen. Mutta tällä hetkellä en uskaltaisi ripustaa TV:tä pelkästään kipsilevylle.

Ottaisin varmaankin MDF-levyn, pyöristäsin reunat jyrsimellä, maalaisin valkoiseksi ja kiinnittäisin puuruuvilla kahteen lähimpään runkotolppaan. Tai jos vain yksi runkotolppa on oikeassa paikassa, kiinnittäisin siihen ja täydentäisin kipsikiinnikkeellä kummassakin päässä....

...ja sitten kiinnitä pidike MDF:ään tietysti.

2 lattarauta. Kiinnitä koolauksiin ja kiinnitä tv-kiinnike lattarautoihin.

Kiitos kaikille!

Nyt täytyy vain löytää, missä koolaukset ovat. Kun tarkistin nyt koolausilmaisimella, en löytänyt koolauksia samasta paikasta :( Nyt ilmaisin näyttää eri kohtia joka kerta... Voiko se johtua siitä, että kyseessä on ulkoseinä? Väliseinissä se löytää koolaukset todella helposti.

@ Hahalj, mietin, voisiko kipsitulppa mennä läpi metallikoolauksen ja laajentua takapuolella ja kiinnittyä sillä tavalla koolaukseen. Mutta ehkä siitä tulee pannukakku?

Unodin mainita alussa. Yksi niistä, joiden kanssa puhuin, ei epäröinyt, että pluggen kestäisi, mutta sen sijaan epäili, selviäisikö enkelgipsen siitä.

Metallisääntö on kuin levy. Vain oikea pituus pluggille.

Ulko-seinä. Onko siellä reglar? Onko se kipsi? Ei rappaus?

hahalj
LTA sanoi:
Kiitos kaikille!

Nyt täytyy vain löytää, missä koolaukset ovat. Kun tarkistin mittauksia koolausten ilmaisimella, en löytänyt koolauksia samasta paikasta :( Nyt ilmaisin osoittaa eri paikkoihin joka kerta...Voiko johtua siitä, että kyseessä on ulkoseinä? Väliseinissä se löytää koolaukset tosi helposti.

@ Hahalj, mitä ajattelin oli, että voiko kipsitulppa mennä metallikoolauksen läpi ja laajentua takapuolella ja näin kiinnittyä koolaukseen. Mutta ehkä siitä tulee pannukakku?
Aha, nyt ymmärrän. Valitettavasti minulla ei ole kokemusta ruuvaamisesta teräskoolingit. Mutta olen täysin vakuuttunut, että levy, kuten MattiasS ehdottaa MDF:ssä, ratkaisee ongelman. Jakamalla voima suuremmalle alueelle ja mielellään jonkin kiinnityspisteen kanssa koolingissa se pysyy kiinni.

Mdf-levy tai 2 litteää rautaa 2 tukipuun väliin.

Olen käyttänyt sekä 32" että 42" molly-tulpilla kipsiseinällä. 42" oli kiinnitetty seinää vasten, 32" oli varren kanssa. Varsi oli käännetty puoliksi ulos. Molemmat pysyivät muutaman vuoden ilman pienintäkään merkkiä siitä, että irtoaisivat.

LTA sanoi:
Kiitos kaikille!

Nyt pitää vain löytää, missä koolaukset ovat. Tarkistusmittauksessa koolausetsimellä en löytänyt koolauksia samasta paikasta :( Nyt etsijä ilmoittaa eri paikoissa joka kerta...Voiko johtua siitä, että kyseessä on ulkoseinä? Väliseinissä se löytää koolaukset todella helposti.

@ Hahalj, mitä ajattelin, oli voisiko kipsitulppa mennä metallikoolauksen läpi ja laajeta takapuolella ja sillä tavalla kiinnittyä koolaukseen. Mutta ehkä siitä tulee vain pannukakku?
Neodyymimagneetti esimerkiksi Classista hoitaa tämän. Olen kokonaan jättänyt koolausetsimen magneetin vuoksi. Toimii loistavasti löytämään ruuvit/koolaukset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.