Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Jos palkkaan kalliin käsityöläisen, odotan parempaa tulosta ja korkeampaa viimeistelyn tasoa kuin tämä. Ainoa selitys olisi, jos yrityksen nimi olisi Bongk å bygg, sillä nimestä kuulee, mitä saa.

Veljeni palkkasi puusepän tekemään hienopuusepän työtä (listoja ym.) keittiössä. Tuloksesta tuli uskomattoman hyvä ja viimeistely oli täydellinen.

Mutta sitten näkee sellaisia töitä kuin tämä, missä TS todennäköisesti ärsyyntyy tästä 20 vuoden ajan eteenpäin (jos kestää niin kauan).

On surullista, että se on sellaista arpajaista koskien käsityöläisiä.
Mutta tuo aita ei ole mitään, mitä hienopuuseppä tekisi. Todennäköisesti hän ei saisi ainuttakaan työtä, jos tarjoaisi sen ajan, mikä siihen menisi.
Sehän on hitto vie koottava aita painekyllästetystä puusta, joka seisoo säässä ja tuulessa.
Ainoastaan nuo välipuupalat, jotka luulin olevan sahattuja palasta painekyllästettyä puuta, ovat jotain poikkeuksellista.
Mutta olisi ollut huomattavasti parempi käyttää 90mm tolppakenkää.

• Tykkään
Danne N
  • Laddar…
Ossian K Olsson
GoC GoC sanoi:
Ja men det där staketet är väl ändå inget som en finsnickare håller på med. Troligen skull han inte få ett enda jobb om han offererade den tiden som det skulle ta.
Är ju för bövelen ett hopskruvar staket i tryckimpregnerat virke som står ut i väder och vind.
Är väl bara dom där mellanläggen som jag trodde var tillsågade av en bit tryckimpregnerat som är nått anmärkningsvärt.
Men hade varit betydligt bättre att använda 90mm stolpsko.
Oletko sinä se snickari ehkä?

Oletko se sinä, joka on ehkä puuseppä?
Olen itse asiassa samaa mieltä vähän. Jos haluaa todella hienosti rakennetun aidan uppokannalla/piilotetulla ruuvikiinnityksellä jne., niin täytyy odottaa aivan eri hintoja, koska työaika varmasti kaksinkertaistuu.

En nyt sano, että pitäisi hyväksyä huonosti tehtyä työtä, mutta vaatimusten pitäisi olla kohtuullisia ottaen huomioon hinta (joka emme tiedä, mitä se oli).

Liian suuret parrun kengät ovat huonosti ja huolimattomasti asennettuja. Mutta muuten sanoisin, että se on standardi niille aidoille, jotka olen nähnyt rakennetun ympäristössäni.

(teen kaiken itse ja olen huolellinen/superhidas)

• Tykkään
Danne N
  • Laddar…
Oletko sinä se puuseppä ehkä?
Ei, olen insinööri :rofl:
Mutta jotkut vaikuttavat vaativan valtavaa tarkkuutta yksityiskohdilta, jotka eivät millään tavoin vaikuta toimintaan tai tuskin edes näkyvät, ellei zoomaa lähikuvaan. Se todennäköisesti harmaantuu laudoilla, jotka vääntyvät, riippumatta siitä, kuinka tarkasti työ on tehty.

• Tykkään
Danne N
  • Laddar…

Paras vastaus

C Cerb sanoi:
Olen itse asiassa hieman samaa mieltä. Jos haluaa todella hienosti rakennettu aidan upotetuilla/piilotetuilla ruuveilla jne., on varauduttava aivan eri hintoihin, sillä työaika on varmasti kaksinkertainen.

En väitä, että huonosti suoritettuja töitä pitäisi hyväksyä, mutta vaatimuksissa pitäisi olla kohtuutta hintaan nähden (jota emme tiedä).

Liian suuret palkkikengät ovat huolimattomasti asennettuja. Mutta muuten sanoisin, että se on yleistä standardia aidalle, joita olen nähnyt rakennettavan ympäristössäni.

(teen kaiken itse ja olen tarkka/superhidas)
Uskotko, että asiakas sai sen halvemmalla, koska kirvesmiehellä ei ollut oikeita materiaaleja valmiina? Katso kuvan 2 ylimmäistä lautaa. Uskon, että kirvesmiestä ei kiinnosta jättää siistiä ja kestävää lopputulosta.

• Tykkään
Danne N ja 1 muu
  • Laddar…
J J Vos sanoi:
Luuletko, että asiakas sai alennusta, koska kirvesmies ei ollut valmistautunut ja hankkinut oikeita materiaaleja? Katso ylintä lautaa kuvassa 2. Uskon, että kirvesmiestä ei kiinnosta jättää siistiä ja kestävää lopputulosta.
Mikä siinä on väärä materiaali? Kuviona on 1 leveä, 2 kapeaa, 1 leveä, 2 kapeaa jne., varmasti täsmälleen kuten tilattu.

C Cerb sanoi:
Mikä on väärää materiaalia? Kuvio on 1 leveä, 2 kapeaa, 1 leveä, 2 kapeaa jne. varmasti juuri kuten tilattu.
Etkö näe vaurioita ylhäällä?
Etkö huomannut, että tolppakenkä on liian suurelle tolppalle?

J J Vos sanoi:
Näetkö vauriot ylhäällä?
Eihän se ole sama asia kuin saada mukaan väärää materiaalia, jos sattuu saamaan jonkin laudan, jossa on kuivumishalkeamia.

Toki on hieman huonoa, jos ei ole mahdollista katkaista kyseinen osa ensin, mutta emme saa liioitella liikaa, kuinka pahasti asiat ovat.

• Tykkään
  • Vau
J Vos ja 1 muu
  • Laddar…
Ongelma on, että palkkaamani firma on ostanut kaiken ja odotan, että palkkikenkä ja tolppa ovat samat mitat. Olen huomannut useita virheitä ajan myötä, esim. että voin raaputtaa betonin pois kynsilläni. Näyttää myös siltä, että puupalikoita on laitettu palkkikenkien alle tukemaan. En aio maksaa tai antaa heille uutta mahdollisuutta! Olen tullut siihen tulokseen, että tämä on tehty todella huolimattomasti. Tässä tulee lisää kuvia.

• Puinen aita, jossa on korostettuna punaisella ympyrällä väärin asennettu laudat. Taustalla näkyy epätrimmattu ruoho ja maata.
  • Puiset paneelit kiinnitetty vinoon talon ulkoseinään, punaisella piirustettu epätäydellisyydet säleissä. Sininen taivas taustalla.
  • Puun pilarin ja betonianturan väliin on asetettu puukiiloja. Pilarikenkä on asennettu huonosti ja kiilat korostavat virhettä.
  • Pylväs kiinnitettynä betoniin, metallikenkä välissä, puukappaleita tuentana. Punainen ympyrä korostaa epätasaista työjälkeä.
  • Puupylväs ja metallinen liitin, joiden välissä näkyy puupalikoita tukemassa rakenteita, virhe merkitty punaisella ympyrällä.
  • Rakennustyömaa, puiset tolpat ja alaprofiilit asetettu epätasaisesti, mahdollisesti epävakaan työn tulos, etualalla kottikärryt ja päällysteitä.
  • Palkkikenkä ja puutolppa, alla puukappaleita betonin tukena; betonin laatu heikko, murenee helposti. Kuvassa punainen ympyrä korostaa kohtausta.
  • Puupalkki metallisessa kannattimessa betonin päällä, jossa on puukiiloja tukena. Betoni vaikuttaa huokoiselta ja helposti murenevalta.
  • Puupylväs betonialustalla, halkeileva puu ja metallinen kiinnikkeen osa. Näkyvissä huonolaatuista rakentamista ja tukipaloja.
  • Haha
  • Tykkään
_KirderF_ ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.