Byggahus.se
Hej gott folk..!

står i valet å kvalet om easy-cover väv..är det så lätt som det låter eller är det svårt att skarva ihop det snyggt...OCH blir resultatet bra??
det är inte helt jättebilligt, men tid är dyrbar den oxå...

har precis spacklat å målat i hallen...tyckte ja va noggran men icke dock inte helt misslyckat..:) men sicken tid det tog..PUH..!! därav mina funderingar kring easy-cover..

med vänliga hälsningar

Niclas

tycker personligen att det är presis så lätt som det låter..sätt upp en våd,sätt nästa med lite överlapp och skär igenom båda lagren, ta bort de lösa bitarna och våderna blir kanikant!! :) :)

Hej (lite sent kanske)

Mina erfarenheter av Duro EasyCover är inte bra. Trots mängder med lim (vilket är det som fyller ut bokomliggande struktur) såg man fortfarande den gamla väven.

Har nu fått tillbaka pengarna och bredspacklat rummen. Blev kanon!
Jörgen

Jag har satt upp EasyCover i ett rum och resultatet blev kanonbra. Jag hade en spaltbar tapet iofs så underlaget var ju i princip slätt men jag kunde ju inte måla direkt på så jag stod ändå i valet och kvalet mellan bredspackling och EasyCover.

Nu ska jag fixa hallen där jag har en icke-spaltbar väv och funderar på att köra målartvätt på allt, spackla så tunt det bara är möjligt en gång och sedan upp med EasyCover (med fett med vävlim). Då blir jag ju inte beroende av att spacklingen blir så kanon med massa slipning och spackelomgångar etc...

Vad tror ni....kanon eller kalkon ;D

Hej David_Q

Du kanske inte enbart ska lyssna på mig då jag enbart har haft negativa erfarenheter av denna produkt.

Det jag tycker är fel är kort och gott att du ska behöva spackla först. Enligt deras reklam och visningsskyltar i butik ska den fungera med enbart lim.

Med andra ord håller den inte vad den lovar.

Jörgen

Jag kan hålla med om att förtesterna innan lanseringen av Easy-Cover och därmed rekommendationerna kring produkten blev aningen bristfälliga.

Men man kan inte förtesta hur länge som helst.
Och det går inte att förutse alla tänkbara scenarion i förväg.
Produkten måste nån gång ut för att "bekänna färg".
Men jag tycker att duro i efterhand har skött och ansvarat för sin del på bästa tänkbara sett.

Visst är det olyckligt om någon lägger ner massor av tid på att sätta ett helt rum och sen blir det inte bra.
Men (och detta gäller även vanliga tapter) du bör inte sätta mer än en eller två våder på en gång.
Därefter ska det torka och resultatet kontrolleras.
Och om det inte blir bra så ska redan här en egentlig reklamation påbörjas. Och enligt min åsikt så ligger ansvaret på att detta förmedlas till dig som kund av den som säljer Easy-Cover åt dig. För utfört arbete får man i regel aldrig ersättning för.

Men sen ska man inte inbilla sig att Easy-Cover sväljer allt. För det gör den inte. Men information och ändringar kring rekommendationer har och går ut fort! Alltså ska inte flera råka ut för samma problem..

/ Fredrik

Målartjejen i Äntligen hemma körde ju med Easy Cover och höjde den ju till skyarna. Det såg ut som om hon vräkte på fett med lim!

erikssonjorgen skrev:
Hej (lite sent kanske)

Mina erfarenheter av Duro EasyCover är inte bra. Trots mängder med lim (vilket är det som fyller ut bokomliggande struktur) såg man fortfarande den gamla väven.

Har nu fått tillbaka pengarna och bredspacklat rummen. Blev kanon!
Jörgen
använd våtrumslim,det fyller ut bakomliggande struktur betydligt bättre.varför vet jag inte men detta är beprövat av mig själv så jag har belägg för det.antagligen är vrl tjockare än vanligt väv eller tapetlim,därför fyller det ut strukturen bättre..

Har också mycket bra erfarenhet avsån här tapet, kommer inte ihåg vilken typ av lim jag använde men det blev väldigt bra. :)
Förutom på ett ställe iof men det var nog mest han som satte upp den som orsakade det. ;) ;D

Hej

Är på väg att sätta upp easy-cover i vårat nya hus och bara spakla skarvar och skruv!
detta borde funka fint eller?

Vad kostar det per kvm?

/M

Vi har köpt för 269:- för en rulle på 10 m....och jag TROR att den var 1 m bred, så då blir det ju 26,90:- per m[sup]2[/sup]
Har inte testat den än....men det står ju faktiskt klart och tydligt på att man SKA använda våtrumslim, så om man använder vanligt kanske man inte ska vänta sig att resultatet blir så bra. Vi ska sätta upp den i hallen där det är strukturtapet som sitter som berget! Det borde vara skottpengar på folk som sätter upp strukturtapeter! ::)
I köket hade vi en tapet som hade så grov struktur att det såg ut som om de hade tapetserat in daggmaskar....bläsch! Innan vi rev ner den orkade jag inte äta därinne..äckelmagad som jag är.

Min åsikt är att Easy cover är för folk som inte är så noga med resultatet. Ett skämt tycker jag.

Jaha?? Varför säger du så?

/Fredrik

Jag förstår inte heller, min erfarenhet är att resultatet blir kanonbra om man lägger lite tanke och möda på underjobbet. Man ska inte lura sig och tro att easycovern döljer allt, man får spackla större grejor och även skära upp och spackla tapetskarvar men det är en grym skillnad mot att bredspackla om man är ovan. Som sagt, lägg lite tid på underjobbet och sedan sätter du upp easycovern med mycket våtrumslim och sedan ska man inte trycka fast den så hårt mot väggen heller, bara stryka lätt med en tapetborste.

Då kanske man behöver spackla över strukturtapeten för att det ska funka, eller vad tror ni?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.