1 622 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
var köper man billiga överhettnings-/motorskydd?
Den nyinstallerade vattenpumpen stannar lite då och då, ett vanligt fel sägs vara att överhettningsskyddet är slitet och behöver bytas i samma veva.
Dock undrar jag om någon vet var man kan få tag på dessa till vettig peng?
3fas, behöver kunna ställa den på 2.1....

Dock undrar jag om någon vet var man kan få tag på dessa till vettig peng?
3fas, behöver kunna ställa den på 2.1....
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Du menar motorskyddet? Om pumpen är ny och motorskyddet gammalt kanske det kan vara ide att byta det ja. Finns överallt, Clas, elbutik.se för några hundralappar.
åh typiskt, jag som var utanför clasO. i helgen... stön 
Det var nog 0.21a jag syfta på, 190kr + 51kr för locket, ja det lät ju fin fint jämfört mot 6-700kr på de företag som säljer till firmor tarut för sina...
tackar tackar
--------
förresten, Underspänningsutlösare, är det något jag behöver köpa till också?
för driva vattenpump
Det var nog 0.21a jag syfta på, 190kr + 51kr för locket, ja det lät ju fin fint jämfört mot 6-700kr på de företag som säljer till firmor tarut för sina...
tackar tackar
--------
för driva vattenpump
Nej det räcker med ett "vanligt" motorskydd. Underspänningsutlösningsmotorskydd har man till tex vedkap eftersom kapen annars startar igen om motorskyddet är till efter ett elavbrott, pumpen däremot är ju bara bra att den startar igen.Yrrol skrev:åh typiskt, jag som var utanför clasO. i helgen... stön
tackar tackar
--------
för driva vattenpump
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Liknande trådar
-
Var köper man en bergvärmepump billigast numera?
Värmepumpar -
Var köper man argonmix billigast?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Köpt en "ny" (för mig) damsugare. Var köper ni billigast och bäst damsugarpåsar?
Vitvaror -
Var köper man Ajax billigast?
Villalarm & Hemautomation -
Var köper ni "limträbalk" med "Pelare" billigast ?
Tillbyggnad